Nederland > Moezel (langs de Rijn?) route gezocht

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.215
46
Ik ben van plan 1 deer dagen een lang weekend of weekje op de motor weg te gaan, de Moezel lijkt me een leuke bestemming.

De motor in kwestie is een 65 jaar oude 350 cc 1 pitter. Snelwegen doe ik niet en 100km/u wegen vind ik ook niet leuk (goed te doen overigens). Nu heb ik een tijdje zitten googlen op zoek naar een leuke GPS-route die kant op, maar ik kan niets vinden. Heeft er iemand tips? De rit naar de Moezel mag (zal) rustig een paar dagen duren. Geen haast.

Ik start overigens net iets ten noorden van Arnhem.
 
Laatst bewerkt:
Je zou via Venlo richting de Rurstausee kunnen rijden, daar heerlijk pauzeren en door het eifel national park richting de moezel. Het is daar overal mooi en als je niet teveel haast hebt: heerlijk!
Eenmaal aan de moezel:plaatsje Ediger Eller (stukje verder dan Cochem)is ook fijn, kun je bij George Theissen (rathaus stübchen)onder de druiventrossen op het terras lekker eten met het zicht op de moezel.....aanrader! Daar komen de motoren in grote getalen voorbij dus genoeg te bekijken ook! Is schuin tegenover de camperplaats aan het water, wij zijn er met oa onze VWbus al tientallen keren geweest. Stuk verder heb je in Neumagen Drohn hotel Anker, mocht je een heel net onderkomen zoeken waar je de motor ook nog eens netjes kunt parkeren en ook nog eens lekker kunt eten kan ik je dat ook aanraden! Let er wel op dat er geen wijnfeesten of andere feestdagen zijn als je gaat want dan is een onderkomen aan de moezel slecht te krijgen.Succes!
 
Nou ben ik toch wel benieuwd met wat voor 65 jarige motorfiets je op pad gaat...?
 
Bedankt voor alle reacties!

Ik start ergens ten noorden van Arnhem en ik was van plan om in Trier te overnachten.

De dame in kwestie is deze:

DSC00977.jpg
(Ariel NH)
 
Ze dwepen met Trier maar ik vindt er geen donder aan, ik mis het gezellige dorpse....
 
Ze dwepen met Trier maar ik vindt er geen donder aan, ik mis het gezellige dorpse....

Ik ben er eerder geweest en vond het wel een gezellige dag, maar de voornaamste reden is dat er een jeugdherberg zit (vind ik leuker dan een hotel). Je bent er toch zo uit op de motor.
 
Alleen de porta nigra is wel leuk
Serieus :?

Is romeinse oude vieze meuk. Totaal uit het beeld met het stadje zelf.

Ben er tig keer geweest. Eerste keer voor het 'monument'. Daarna is het een hindernis die midden op de doorgaande weg staat, om het zo maar te zeggen. Totaal nul tot -3 uitstraling op de schaal van Martell.

Het is een toeristische zooi aldaar. Soms is het moeilijk om iets uit te zoeken. Maar Trier is een oude godsdienstige bedevaartsplaats, drukplaats eerste bijbel in andere taal, pauselijke residentie, etc (corrigeer me als ik het mis heb). 70% van de toeristen komt vanwege christendom.

Polo en Louis schuin tegenover elkaar. Das dan wel weer ff leuk als intermezzo.

Mijn nieuwe manier van plannen: een bekende plaats om doorheen te gaan. Als backup. Vaak meer en langer open, meer te krijgen.
En dan een dorpje verderop terrasje. Eten net iets meer, net iets beter, net iets goedkoper, net iets rustiger. :t En de rest natuurlijk dito.

Heb t wel gezien, Trier, Cochem.....

Ben zelfs in t kasteel van de Paalgraven geweest, jawel :Y Geen t shirt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind die ouwe meuk wel leuk, daarnaast is het een studentenstad en toen ik er was waren de terrasjes erg gezellig.
 
Ik vind die ouwe meuk wel leuk, daarnaast is het een studentenstad en toen ik er was waren de terrasjes erg gezellig.
Dan moet je er op t juiste moment zijn.
In studenten omgeving en bier, is het al gauw leuk.
In groepen christenen en japanners niet.

En vertel eens: hoe lang heb je naar de Porta Negra gekeken, omheen gelopen? Wat weet je er van? Betekenis, ontstaan, geschiedenis? Zonder wiki aub :)

Max 10 minuten, dan is het wel klaar :Y
Op de schaal van Martell is dat max 5 minuten. Maar ja, Ik deed 'Rome' ook in 1 dag, merendeel te voet. :)
 
'Nederland > Moezel (langs de RIn?) route gezocht' > 'Nederland > Moezel (langs de Rijn?) route gezocht'
 
Dan moet je er op t juiste moment zijn.
In studenten omgeving en bier, is het al gauw leuk.
In groepen christenen en japanners niet.

En vertel eens: hoe lang heb je naar de Porta Negra gekeken, omheen gelopen? Wat weet je er van? Betekenis, ontstaan, geschiedenis? Zonder wiki aub :)

Max 10 minuten, dan is het wel klaar :Y
Op de schaal van Martell is dat max 5 minuten. Maar ja, Ik deed 'Rome' ook in 1 dag, merendeel te voet. :)


Ik ben er niet in geweest... Te druk.

Wat ik er van weet? Veel. Ik ben ook in Xanten geweest en heb in Tiel (Passewaaij) behoorlijk lang meegeholpen met de opgravingen uit de Romeinse tijd daar. De hele zonder bij mijn ouders ligt vol met Romeinse meuk dat in de jaren 80 in Maurik is opgebaggerd.

Ik weet ook dat de brug Trier in in de basis Romeins is.



Maar ik ben niet op zoek naar infomratie over Trier, meer naar een mooie route erheen ;)
 
Ik vind die ouwe meuk wel leuk, daarnaast is het een studentenstad en toen ik er was waren de terrasjes erg gezellig.
Met leuk gezelschap en bier vind ik het overal gezellig trouwens :+

Nieuwbouw of Forum, macht mir keine flauss aus.
 
Ik ben er niet in geweest... Te druk.
In, in. Je kunt ff naar boven lopen. Niet veel aan hoor :)
Wat ik er van weet? Veel. Ik ben ook in Xanten geweest en heb in Tiel (Passewaaij) behoorlijk lang meegeholpen met de opgravingen uit de Romeinse tijd daar. De hele zonder bij mijn ouders ligt vol met Romeinse meuk dat in de jaren 80 in Maurik is opgebaggerd.

Ik weet ook dat de brug Trier in in de basis Romeins is.
Dat scheelt.
En in die zin: het gaat natuurlijk om de persoonlijke waarde dat iets heeft. Heb je er iets mee. Nu, of vanuit geschiedenis.
Maar ik ben niet op zoek naar infomratie over Trier, meer naar een mooie route erheen ;)
Oh ja. Ik geef iedereen nog max 5 pagina's, en dan echt weer on topic! :(
 
Alleen langs de Rijn lijkt me te eentonig.

Ik pak ff maps er bij

Afhankelijk van welke dag je gaat: Rurberg/Simmerath meepakken :Y

Als ik bij de Moesel ben, pak ik meestal t wegetje bij Piesport mee. Soort traditie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan