Nederland > Moezel (langs de Rijn?) route gezocht

Nadeel van Duitsland is dat ze (volgens mij) nergens wegen over de dijken aanleggen. Stelletje barbaren.
Ze hebben niet zoveel dijken, en dus alternatieven. In Nl wel weg op de dijk, want elders geen plek :)
Stelletje Kelten, Franken, Macromannen en Germanen
 
Ik zit ff te kijken, maar het hangt echt van het aantal dagen af.
Zeker gezien je wensen mbt wegen en snelheid.
 
En de echte Barbaren wonen nu in Utrecht Kanaleneiland :X
 
Niet leuk en ook niet mooi. Zwart als de kachel!
Als je ooit een ritje door Italië maakt, met bezoek van meerdere oude steden, zal je gaan begrijpen dat die 'zwarte poort' weinig te betekenen heeft.
Zo, nu we het toch over oude meuk hebben :X
been there seen it all dont want a t shirt

;)
 
Een dag of 6 denk ik. 2 dagen heen, 2 terug en 2 daar :)
Simpelste:

Eindpunt.
1 tussenstop heen.
1 tussenstop terug.

Routes in de buurt van trier zijn wel te vinden.

Mocht je door NL gaan, Valkenburg en vlak daaronder is verrassend mooi.
 
Afgeleid van het woord/de naam Berber.

komt van het Oudgriekse barbaros (βάρβαρος): een klanknabootsing (onomatopee) van het geluid dat een vreemdeling, 'barbaar', in Griekse oren leek te maken als die 'barbaar' in zijn eigen, 'onverstaanbare', dus niet-Griekse, taal sprak: 'bar-bar-bar-bar'. Zie ook Barbarikon.

De Grieken, en in navolging van hen de Romeinen met de term barbarus, noemden een volk barbaren als ze hen niet konden verstaan of als hun cultuur op hen vreemd overkwam. Daarmee werd in die tijd niet altijd bedoeld dat die volken onbeschaafd waren. Dat blijkt onder andere uit Handelingen 28:2 waar de barbaroi van Malta als bijzonder filanthrópian (wat (mensen)vriendelijk, dus gastvrij betekent) worden beschreven. De Perzen, die ook voor de Romeinen en Grieken barbaren waren, werden juist beschouwd als 'verwijfd'.


Schaamteloze paste van wiki.

Niet elke Marokkaan is berber. Dus om te voorkomen dat we 1 van die groepen discrimineren; we bekijken jullie allemaal met argusogen, en terecht :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen langs de Rijn lijkt me te eentonig.

Ik pak ff maps er bij

Afhankelijk van welke dag je gaat: Rurberg/Simmerath meepakken :Y

Als ik bij de Moesel ben, pak ik meestal t wegetje bij Piesport mee. Soort traditie.


Hier dezelfde traditie piesport aka putdeksel alley (de weg vanaf beneden ernaar toe dan) maar God wat een heerlijk uitzicht van boven. Als je daar staat weet je gewoon dat het een fantastische afdaling wordt de komende 4 minuten...
 
Niet leuk en ook niet mooi. Zwart als de kachel!
Als je ooit een ritje door Italië maakt, met bezoek van meerdere oude steden, zal je gaan begrijpen dat die 'zwarte poort' weinig te betekenen heeft.
Nou jaa, als je zoals ik een jaar of 15 geleden dat ding nog nooit gezien had is het best aardig, toch een stukje geschiedenis. Voor de rest ben ik eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in kunst of geloof. Ik ben graag buiten met mooi weer, geniet van leuke kneuterige dorpjes, mooie architectuur dàt wel! lekker eten en drinken en een leuke motor onder m'n kont en een lieve man naast me. Dat is het wel eigenlijk
 
Hier dezelfde traditie piesport aka putdeksel alley (de weg vanaf beneden ernaar toe dan) maar God wat een heerlijk uitzicht van boven. Als je daar staat weet je gewoon dat het een fantastische afdaling wordt de komende 4 minuten...

Ik denk dat ik met 65 jaar oude remmen ietsje anders naar die afdaling kijk ;)
 
Afgeleid van het woord/de naam Berber.
komt van het Oudgriekse barbaros (βάρβαρος): een klanknabootsing (onomatopee) van het geluid dat een vreemdeling, 'barbaar', in Griekse oren leek te maken als die 'barbaar' in zijn eigen, 'onverstaanbare', dus niet-Griekse taal sprak.

Niet elke Marokkaan is Berber. ......
Als je dan spreekt over Barbaren............
Wellicht ging het in de oudheid over het spreken van een onverstaanbare taal. Tegenwoordig is het vooral een kwalificatie voor onaangepast gedrag.
Mss moeten we daarom de encyclopedie dan maar herschrijven..........

Veel Arabische Marokkanen beschouwen de Berbers ook als BARBAREN.<vooral dus gedrag>
Ook in dat land worden de Rif-gewoontes niet erg gewaardeerd.
 
Laatst bewerkt:
Eeeeeh, zie het nu pas........ :?
Dit topic ging over een route naar de Moezel/ Beetje afgedwaald........ :P
 
Laatst bewerkt:
Hier dezelfde traditie piesport aka putdeksel alley (de weg vanaf beneden ernaar toe dan) maar God wat een heerlijk uitzicht van boven. Als je daar staat weet je gewoon dat het een fantastische afdaling wordt de komende 4 minuten...
Soms doe ik m extra. Dan draai ik ff om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan