Z750 uit 2005 heeft geen topsnelheid

Trist

Rookie
14 apr 2018
8
0
Beste leden,

Ik heb een probleem met mijn kawasaki z750 uit 2005.
Ik heb maar een top van 180 km, ook schokt de motor ligt rond de 135 /140. Bij 5 @6000 toeren.
Er is door de kawa dealer het gasklephuis en bougies vervangen.
Met het uitzoeken van de problemen is hij de gehele zomer (2017)bezig geweest.
Het probleem is nooit echt 100% weg geweest nu het terug is ga ik liever niet weer naar dit bedrijf.

De motor is over een 5000km toe aan kleppenstellen. Zou dit het probleem kunnen oplossen of zou er wat anders aan de hand zijn?

Wie herkent iets in dit verlies aan vermogen?
 
Een hele zomerbezig geweest :? dan kan je inderdaad beter naar een goede motorzaak gaan,vermogensverlies kan vele oorzaken hebben .Ga er mee naar een Dynojet center ,dan weet je of het aan de afstelling ligt.En weet je zeker dat het geen 35kw uitvoering is?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij al 3 jaar op deze motoren en weet hoe hij eerst reed.
Hij is al eens op de dyno geweest en toen zagen ze dat er vermogen mist, maja ze konden het niet vinden....
 
Ik neem aan dat ze bij de dealer ook een lektest hebben gedaan of de compressie getest hebben?
Want mocht er bijvoorbeeld een klep verbrand zijn of geen speling meer hebben dan
moet dat ook te zien zijn.Is of was dat in orde dan zou je richting de ontsteking of/en ECU moeten zoeken,of een slechte injector.Of niet vaak voorkomend water in de tank,dat komt
wel eens voor bij motoren die vaak buiten staan als het regent.
Daarnaast kan het nog zijn dat je benzinepomp niet fris meer is.
Kortom diverse mogelijkheden,zonder zelf de motor voor je neus te hebben staan blijft het ook raden maar.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie feedback. Ik denk dat er niks anders opzit dan naar een andere motor zaak te gaan en ze het hele verhaal voor teleggen.

De vraag is alleen kunnen zij het wel oplossen,als ik jou was zou ik de motor naar een Kawasaki exclusief dealer brengen.
 
Laatst bewerkt: