Motorgroet

Dus jij vind de prijs van een motorscooter doorgaans te duur?

Als ik kijk waar ik zo'n ding voor zou willen gebruiken, wil ik er niet al teveel voor neerleggen nee. Leeftijd en motorinhoud maken me dan niet heel veel uit, maar dan zie ik dat je al vrij snel 1500-2000 euro moet betalen voor een motorscooter waar je niet onmiddelijk vanalles aan hoeft te doen. In mijn ogen is het dan het geld niet waard.

Het is dan toch vaak echt even snel de scooter 'pakken' om van A naar B te rijden en dan met name in de stad. ( opstappen, starten en wegwezen )
Dat gemak heeft een 'echte' motor toch minder vind ik.

Ik denk wel dat je daar een punt mee hebt, absoluut. Maar zoals gezegd... Als ik nou eentje kan kopen in nog redelijke staat (dwz: Waar niet onmiddelijk vanalles aan moet gebeuren) voor een 4-500 euro, dan zou ik zo'n ding wel kopen. Ik kom op o.a marktplaats echter hele andere bedragen tegen, en dan neig ik toch eerder naar iets als een GS500'je ofzo voor erbij :)
 
Ik groet gewoon iedereen die ik tegen kom op 2 wielen. Ook scooters. En de nodige versnellings-brommers die ik vaak tegen kom waar ik woon. Ze lijken zo veel op motoren dat ik het verschil niet kan zien. :+
En ze groeten terug ook.
Degenen die niet groeten, vaak idd BMW rijders, jammer dan.

Hun vooroordelen, wat dat ook moge zijn zijn niet de mijne.
Nee, gister bleek maar weer eens dat het vooral Harley-rijders zijn die niet zwaaien! :X

Als je gewoon een (halve) minuut lang je handje op kan houden voor de zoveelste kolonne, dan is bij mij de lol er gewoon vanaf. Ik stel dan ook voor om de motor groet af te schaffen.
Gister zeker de helft die niet zwaaide............... -O-
Jammer dat zo'n gewoonte verloren dreigt te gaan. Ik ga d'r ook mee kappen.
Alleen als tegenligger zwaait zal ik proberen nog terug te zwaaien. Anders jammer.... ;(
 
Nee, gister bleek maar weer eens dat het vooral Harley-rijders zijn die niet zwaaien! :XGister zeker de helft die niet zwaaide............... -O-
Jammer dat zo'n gewoonte verloren dreigt te gaan. Ik ga d'r ook mee kappen.
Alleen als tegenligger zwaait zal ik proberen nog terug te zwaaien. Anders jammer.... ;(

Het is niks persoonlijks. Maar ik zat vorige week op de motor op een gegeven moment te denken: "Aub zwaai niet, anders voel ik me verplicht terug te zwaaien" :$ _O-

En het is ook logisch, zoals anderen hier al schreven: Ooit was men de enige in het dorp met een motorfiets en als je dan na een uur rijden een keer een andere motorrijder uit een ander dorp tegen kwam, dan groetten men elkaar. Erg leuk. Maar momenteel kun je met je handje omhoog blijven zitten. Ik heb daar geen zin meer in. Kan aan mij liggen.

Maar misschien dat iemand een motorgroet duimpje of handje kan maken die je dan met een zuignap op je kuip zet? :+
 
Het is niks persoonlijks. Maar ik zat vorige week op de motor op een gegeven moment te denken: "Aub zwaai niet, anders voel ik me verplicht terug te zwaaien" :$ _O-

En het is ook logisch, zoals anderen hier al schreven: Ooit was men de enige in het dorp met een motorfiets en als je dan na een uur rijden een keer een andere motorrijder uit een ander dorp tegen kwam, dan groetten men elkaar. Erg leuk. Maar momenteel kun je met je handje omhoog blijven zitten. Ik heb daar geen zin meer in. Kan aan mij liggen.

Maar misschien dat iemand een motorgroet duimpje of handje kan maken die je dan met een zuignap op je kuip zet? :+


Heb ik vandaag net op m`n HD gemonteerd , werkt perfectomento , :W :W
 
Laatst bewerkt:
Heb ik vandaag net op m`n HD gemonteerd , werkt perfecto mento , :W :W

a4182226-70-this%20thread%20is%20useless%20without%20pics%20(Large).gif
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet eens een motor , niet verder vertellen hoor ... B|

maar ik zwaai wel altijd in de auto ... _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet eens een motor , niet verder vertellen hoor ... B|

maar ik zwaai wel altijd in de auto ... _O-

_O-

Velen hier hebben geen motorrijbewijs, laat staan een motor. Maar wel een laptop. Niet verder vertellen hoor.
 
Het ging toch over wuiven op de motor ? geef ik meestal een beschaafde kleine vinger ...
En nee` geen middelvinger ... _O-
 
Laatst bewerkt:
Misschien moeten wij maar segregeren. Vanaf nu zwaai ik alleen nog maar naar Italianen. In de winter weer over op Japanners.


Ze hadden jouw rijbewijs al lang moeten innemen , jij bent veel te oud om nog te rijden.
En het maakt niet meer uit waar op .. B|
 
Laatst bewerkt:
Zojuist een groetende motorrijder niet teruggegroet op een onverlichte weg bubeko. Ik zag alleen drie (...) felblauwe verblindende lichten op me af komen. Dacht eerst dat het een traktor was. Bij het passeren zag ik dat het een zwaaiende motorrijder met geel hesje was.

Als je dit leest: Sorry, het was niet omdat ik niet wilde groeten. En doe wat aan de afstelling van je lichten.
 
Een teruggroetende Harleyrijder, levert dat nog extra punten op?
Meestal zitten die gehurkt naast de motor te sleutelen op de vluchtstrook, ik neem het ze niet kwalijk dat ze je groet niet zien.
 
Doorgewinterde motorrijders hebben een soort geheime code, waarmee ze de onderlinge verbondenheid benadrukken. Dat is: "niet groeten"
Dan weet je dat je met een maatje, een gelijkgestemde hebt te maken.

Je kan nog een stapje verder gaan, maar dan moet je al erg lang rijden, je rijbewijs nog gehaald hebben dmv een oefenvergunning/proefrijbewijs, geen ABS hebben (of deze uitgeschakeld hebben), én een doorrijder zijn. In dat geval kan je volstaan met het totaal negeren van de andere motorrijder, als teken van vriendschap.

Zelf heb ik meestal geen tijd om iemand uitgebreid te negeren.
 
Laatst bewerkt:
Doorgewinterde motorrijders hebben een soort geheime code, waarmee ze de onderlinge verbondenheid benadrukken. Dat is: "niet groeten"
Dan weet je dat je met een maatje, een gelijkgestemde hebt te maken.

Je kan nog een stapje verder gaan, maar dan moet je al erg lang rijden, je rijbewijs nog gehaald hebben dmv een oefenvergunning/proefrijbewijs, geen ABS hebben (of deze uitgeschakeld hebben), én een doorrijder zijn. In dat geval kan je volstaan met het totaal negeren van de andere motorrijder, als teken van vriendschap.

Zelf heb ik meestal geen tijd om iemand uitgebreid te negeren.


Ik heb het idee dat er nu heel veel lezers gaan zijn die vanaf nu niet meer gaan groeten !

Gewoon omdat ze er bij willen horen :+
 
Doorgewinterde motorrijders hebben een soort geheime code, waarmee ze de onderlinge verbondenheid benadrukken. Dat is: "niet groeten"
Dan weet je dat je met een maatje, een gelijkgestemde hebt te maken.

Je kan nog een stapje verder gaan, maar dan moet je al erg lang rijden, je rijbewijs nog gehaald hebben dmv een oefenvergunning/proefrijbewijs, geen ABS hebben (of deze uitgeschakeld hebben), én een doorrijder zijn. In dat geval kan je volstaan met het totaal negeren van de andere motorrijder, als teken van vriendschap.

Zelf heb ik meestal geen tijd om iemand uitgebreid te negeren.
_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan