Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het in dit geval (volgens die meneer) extra onverwacht top was omdat we met de motor waren en we er eigenlijk nog best voorlangs hadden kunnen sjezen zonder dat hij had hoeven inhouden.

Ik moet trouwens in dit soort situaties altijd denken aan mijn examinator voor B rijbewijs: ik stopte tijdens mijn examen niet bij een VOP waar aan de overkant van de weg een jongetje stond te wachten, omdat mijn tegenligger die er iets eerder was ook niet stopte. Jongetje kon dus toch al niet oversteken. Ik ben er niet voor gezakt, maar de examinator vroeg wel vriendelijk doch dringend "Je wordt toch niet zo'n trut die niet voor zebrapaden stopt?" (letterlijke quote Martell). Nee dus :)
Op de motor probeer altijd een beetje meer een 'heer in het verkeer' te zijn, om zo het stigma van alle motorrijders zijn asociale wegpiraten te doorbreken. :)
 
Ik denk dat het in dit geval (volgens die meneer) extra onverwacht top was omdat we met de motor waren en we er eigenlijk nog best voorlangs hadden kunnen sjezen zonder dat hij had hoeven inhouden.

Ik moet trouwens in dit soort situaties altijd denken aan mijn examinator voor B rijbewijs: ik stopte tijdens mijn examen niet bij een VOP waar aan de overkant van de weg een jongetje stond te wachten, omdat mijn tegenligger die er iets eerder was ook niet stopte. Jongetje kon dus toch al niet oversteken. Ik ben er niet voor gezakt, maar de examinator vroeg wel vriendelijk doch dringend "Je wordt toch niet zo'n trut die niet voor zebrapaden stopt?" (letterlijke quote Martell). Nee dus :)
Ik rijd veel in BE. Daar stopt men bij elke VOP, als men de afgelopen 5 minuten iemand heeft zien lopen....

Op zich is dat niet veel vertraging, omdat de gemiddelde snelheid max/2 is, bij vrije doorgang. Meestal trager. Want Belgen kunnen niet rijden. Eeeh, jawel, alleen langzaam. En voor bochten nog langzamer.

Richting aangeven in Be is een symbolische bezigheid, die je tot maximaal 1 seconden voor het afslaan uitvoert.

Tenzij je vanaf parkeervak wilt vertrekken, of ergens tussen wil, dan zet men het gewoon aan.

De enige momenten dat rijden in BE goed gaat zijn:
-geen ander verkeer op de weg, iig geen belgen
-doorgaande weg zonde afslagmogelijkheid of invoeg mogelijkheid, en;
-geen vrachtwagens
-geen tractoren (nationale hobby)
-vierbaansweg
-iedereen houdt rechts

Oftewel: tis altijd kut.
 
Gisteren in de Hoeksche Waard kom ik een man tegen die zijn Guzi loopt te duwen. Dus ik stop en de vrouw achter me.. Vraag of ik kan helpen. De vrouw zegt: kijk je wel uit, je zijstandaard staat uit. Zegt ie ja dat weet ik, dan valt hij niet om. Maar op dat moment gaat zijn telefoon en hij laat de motor los om hem aan te nemen. De motor rolt iets naar voren en gaat om en valt tegen mijn motor aan. Gelukkig geen schade. Hij was lopend op weg naar huis, maar had ook de wegenwacht gebeld. Ik snap niets van mensen...

Wie laat er in godsnaam in zo'n situatie zijn motor los om de telefoon aan te nemen |(
 
Werd rechts ingehaald door een bromscootertje. Jochie vond blijkbaar 30 centimeter afstand tot onze voorganger aantrekkelijker dan mijn 4 a 5 meter :t
 
Ik rijd veel in BE. Daar stopt men bij elke VOP, als men de afgelopen 5 minuten iemand heeft zien lopen....

Op zich is dat niet veel vertraging, omdat de gemiddelde snelheid max/2 is, bij vrije doorgang. Meestal trager. Want Belgen kunnen niet rijden. Eeeh, jawel, alleen langzaam. En voor bochten nog langzamer.

Richting aangeven in Be is een symbolische bezigheid, die je tot maximaal 1 seconden voor het afslaan uitvoert.

Tenzij je vanaf parkeervak wilt vertrekken, of ergens tussen wil, dan zet men het gewoon aan.

De enige momenten dat rijden in BE goed gaat zijn:
-geen ander verkeer op de weg, iig geen belgen
-doorgaande weg zonde afslagmogelijkheid of invoeg mogelijkheid, en;
-geen vrachtwagens
-geen tractoren (nationale hobby)
-vierbaansweg
-iedereen houdt rechts

Oftewel: tis altijd kut.

Nou ik weet niet in welk deel van België je komt :? ,ik heb deze ervaring totaal niet :N ,en ik kom iedere week wel een aantal keren in België.Ze rijden eerder te hard dan dat ze te langzaam rijden,en dat ze meer zouden stoppen voor een vop heb ik nog niet meegemaakt.
En dat Belgen niet kunnen rijden was vroeger wel zo toen ze het rijbewijs nog bij een pakje boter kregen,tegenwoordig gaat dat een stuk beter.
 
Laatst bewerkt:
Ik irriteer me dan weer mateloos aan de Nederlanders (al dan niet met sleurhut) die hier rijden :p. Middenvakrijden, veel te traag rijden, op het einde uitvoegen.
Als we dan toch gaan veralgemenen :)
 
Ik rijd veel in BE. Daar stopt men bij elke VOP, als men de afgelopen 5 minuten iemand heeft zien lopen....

Op zich is dat niet veel vertraging, omdat de gemiddelde snelheid max/2 is, bij vrije doorgang. Meestal trager. Want Belgen kunnen niet rijden. Eeeh, jawel, alleen langzaam. En voor bochten nog langzamer.

Richting aangeven in Be is een symbolische bezigheid, die je tot maximaal 1 seconden voor het afslaan uitvoert.

Tenzij je vanaf parkeervak wilt vertrekken, of ergens tussen wil, dan zet men het gewoon aan.

De enige momenten dat rijden in BE goed gaat zijn:
-geen ander verkeer op de weg, iig geen belgen
-doorgaande weg zonde afslagmogelijkheid of invoeg mogelijkheid, en;
-geen vrachtwagens
-geen tractoren (nationale hobby)
-vierbaansweg
-iedereen houdt rechts

Oftewel: tis altijd kut.
Ik zie in Nederland vergelijkbare taferelen. Alleen in Nederland heb je nog een categorie zonder angst die overal overheen knalt. Als je echt slechte chauffeurs wil zien moet je naar Engeland gaan, die hebben werkelijk geen enkel verkeersinzicht. Het is maar goed dat het een eiland is.
 
Vanmorgen op de A9. Ik rij achter een andere motor rijder op de meest linkerbaan. Hij besluit een baantje naar rechts te gaan, en op hetzelfde moment besluit een blik om een baantje naar links te gaan. Scheelde denk ik nog geen 20 cm... En de motorrijder heeft het volgens mij niet eens doorgehad. De blikker wel, die zat te vloeken in de auto....
 
Vanmorgen op de A9. Ik rij achter een andere motor rijder op de meest linkerbaan. Hij besluit een baantje naar rechts te gaan, en op hetzelfde moment besluit een blik om een baantje naar links te gaan. Scheelde denk ik nog geen 20 cm... En de motorrijder heeft het volgens mij niet eens doorgehad. De blikker wel, die zat te vloeken in de auto....

Geen van beide zit fout. Ze voeren beide een wisseling van rijbaan. Daarbij heeft er niemand van de 2 voorrang. De blikker zat net zo fout als de fietser.
 
Geen van beide zit fout. Ze voeren beide een wisseling van rijbaan. Daarbij heeft er niemand van de 2 voorrang. De blikker zat net zo fout als de fietser.
Ja, dit vind ik heel vreemd. We barsten van de ge- en verboden maar hiervoor is niets geregeld. Heb dit wel eens gevraagd aan een bevriend rijinstructeur.
 
Net terug thuis (met de auto).

Onderweg vertraagd een oude dame, zet haar 4 pinkers op en gaat aan de zijkant, bij het passeren zie ik dat haar linker band helemaal kapot is.

Ben al te ver om veilig te stoppen dus rijd tot aan het volgende rond punt, keer terug, en aan een eerder rond punt draai ik weer, en stop achter haar.

Wil haar helpen, neem haar reservewiel uit de auto. Zoek de krik en het gerief.
"Oei", zegt ze, "mijn zoon heeft dat ergens anders voor gebruikt en is het waarschijnlijk vergeten terug te leggen."

Ik, "ok, geen probleem, ik zal wel eens kijken of mijn krik en gereedschap hier bruikbaar is."

Dus ik trek mijn koffer open, open de kofferplaat ... "shit, dat is ook waar, dit is weer zo een auto met waardeloze compressor en spuitbus ..." :(

Dan kun en wil je eens iemand helpen, gaat het niet -O-

Lang leve de reservewielloze nieuwe auto's B|

Gelukkig kende ze het telefoonnummer van haar zoon uit het hoofd, kon ze die op bellen met mijn gsm (had ze zelf niet, ze vond zichzelf met haar 90+ te oud voor zoiets), en die kon daar zijn binnen een uurtje met de krik en gereedschap.
 
Toch kudo's voor het helpen *O*

Ik zag gisteren bij mij om de hoek twee grijze dames in een klein autootje wanhopig pogingen doen tot fileparkeren, maar het wilde niet lukken. Er maar even naast blijven staan en vanaf de motor aanwijzigingen gegeven, toen stonden ze er zo in (want ze hadden plek zat, maar de bestuurster was er zo een die niet snapte hoe je moest bedenken welke kant je auto op gaat als je achteruit rijdt en stuurt tegelijk... Wel aardig :)
 
Net terug thuis (met de auto).

Onderweg vertraagd een oude dame, zet haar 4 pinkers op en gaat aan de zijkant, bij het passeren zie ik dat haar linker band helemaal kapot is.

Ben al te ver om veilig te stoppen dus rijd tot aan het volgende rond punt, keer terug, en aan een eerder rond punt draai ik weer, en stop achter haar.

Wil haar helpen, neem haar reservewiel uit de auto. Zoek de krik en het gerief.
"Oei", zegt ze, "mijn zoon heeft dat ergens anders voor gebruikt en is het waarschijnlijk vergeten terug te leggen."

Ik, "ok, geen probleem, ik zal wel eens kijken of mijn krik en gereedschap hier bruikbaar is."

Dus ik trek mijn koffer open, open de kofferplaat ... "shit, dat is ook waar, dit is weer zo een auto met waardeloze compressor en spuitbus ..." :(

Dan kun en wil je eens iemand helpen, gaat het niet -O-

Lang leve de reservewielloze nieuwe auto's B|

Gelukkig kende ze het telefoonnummer van haar zoon uit het hoofd, kon ze die op bellen met mijn gsm (had ze zelf niet, ze vond zichzelf met haar 90+ te oud voor zoiets), en die kon daar zijn binnen een uurtje met de krik en gereedschap.
Goed gedaan! :t

Toen we 2 jaar geleden voor mijn vrouw een nieuwe auto kochten, namen we als optie een krik en reservewiel. Daar moesten we voor bijbetalen! :X
 
Ik en mijn vrouw hebben RF-banden eronder. (Bij het blik.)

Het heerlijke is dat je rustig door kunt rijden met een lekke band.
Laatste keer dat ik een lekke band had, en geen RF-band, was het stervenskoud en was de boel blijkbaar ook nog door de bandenboer veel te vastgezet met een luchttol. Doorrijden op een RF-band gaat zelfs beter dan op zo'n thuiskomertje.

Nu gewoon rustig doorrijden als er een onderspanning melding komt op het dashboard en de dag lekker in de garage laten maken.
 
Laatst bewerkt:
Toch kudo's voor het helpen *O*

Ik zag gisteren bij mij om de hoek twee grijze dames in een klein autootje wanhopig pogingen doen tot fileparkeren, maar het wilde niet lukken. Er maar even naast blijven staan en vanaf de motor aanwijzigingen gegeven, toen stonden ze er zo in (want ze hadden plek zat, maar de bestuurster was er zo een die niet snapte hoe je moest bedenken welke kant je auto op gaat als je achteruit rijdt en stuurt tegelijk... Wel aardig :)
Hoe komt zo iemand aan een rijbewijs, vraag je je af B|
 
Hoe komt zo iemand aan een rijbewijs, vraag je je af B|
Naar mijn inschatting waren de dames zeker 70+, dat zou er wat mee te maken kunnen hebben. Wie weet was de bestuurster er veertig jaar geleden wel heel handig in maar heeft ze het sindsdien nooit meer gedaan. Wie weet rijdt ze normaal gesproken 1x in de week twee kilometer heer en weer tussen haar woning en de kapper en kan ze daar allebei op een mooie grote parkeerplaats staan. Misschien reed haar man wel normaal en is die net overleden... Wie zal het zeggen.

Wat mij betreft is een betere vraag (maar die discussie is hier al eerder gevoerd): waarom houdt zo iemand zijn of haar rijbewijs. Waarom is een rijbewijs nog steeds een soort voor het leven toegekende licentie? Waarom moeten we niet allemaal elke tien jaar (en boven de 70 elke vijf jaar) een herhalingsexamentje doen? Het is niet alsof het nut van up-to-date blijven qua verkeerskennis en -ervaring opeens verdwijnt als je je bewijs in je zak hebt.
 
Ik en mijn vrouw hebben RF-banden eronder. (Bij het blik.)

Het heerlijke is dat je rustig door kunt rijden met een lekke band.
Laatste keer dat ik een lekke band had, en geen RF-band, was het stervenskoud en was de boel blijkbaar ook nog door de bandenboer veel te vastgezet met een luchttol. Doorrijden op een RF-band gaat zelfs beter dan op zo'n thuiskomertje.

Nu gewoon rustig doorrijden als er een onderspanning melding komt op het dashboard en de dag lekker in de garage laten maken.

Stront voorop, zei mijn vader altijd... :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan