Afstand creëren tussen kuip en uitlaatbocht?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.538
36.019
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Het gaat om een Suzuki GSX-R600 uit 2011 met CRC racekuipen en een Maxtreme systeem.

Hierbij heb ik het probleem dat de onderkuip rechts tegen de rechter uitlaatbocht komt. Hij drukt er niet heel hard tegen aan, maar genoeg om een gat in de onderkuip te smelten.

Dus òf de onderkuip moet verder naar rechts òf de uitlaatbocht naar links. Wat voor tips hebben jullie bahalve met een hamer mijn uitlaat dichtrammen ;)
(Edit: Zagen is ook geen optie, onderkuip moet vloeistoffen op kunnen vangen.)

full
 
Laatst bewerkt:
Iets dikkere hittewerende mat ertussen, tegen de kuip aan maken.
Heb ik ook bij een motor waar de uitlaatbocht permanent tegen een (carbon) kuip aan rust.
Carbon kan misschien wel wat verschil maken, geen idee hoe dat bji poly kuipen gaat.
 
Laatst bewerkt:
Iets dikkere hittewerende mat ertussen, tegen de kuip aan maken.
Heb ik ook bij een motor waar de uitlaatbocht permanent tegen een (carbon) kuip aan rust.
Carbon kan misschien wel wat verschil maken, geen idee hoe dat bji poly kuipen gaat.

Had ik voorheen al, smelt erdoor. Moet echt meer afstand hebben.
 
Maxtreme zit om de hoek voor je, en anders kijken of de kuip wat rek heeft en draai je er een busje voor.

Of een moer op je bocht lassen en dan de helft van
AIG314009.jpg

ertussen doen. Ook met succes getest.
 
Maxtreme zit om de hoek voor je, en anders kijken of de kuip wat rek heeft en draai je er een busje voor.

Of een moer op je bocht lassen en dan de helft van
[afbeelding]
ertussen doen. Ook met succes getest.

Dan eerder naar Pajic, maar dat kost gelijk weer.

Moer erop lassen met zoiets is geen gek idee. Zou alleen de warmte niet te veel naar dat rubber doorstralen en dus smelten?
 
Daar was bij mij geen sprake van, maar dat zal je moeten testen..

Bij die andere motor hangt de uitlaat in die rubbers dat gaat een aantal races goed.
 
Daar was bij mij geen sprake van, maar dat zal je moeten testen..

Bij die andere motor hangt de uitlaat in die rubbers dat gaat een aantal races goed.

Ik wil er ook niet teveel tussen proppen want dat drukt alleen maar op de kuip.

Zie elders ook kurk, 2 slangenklemmen en met kurk afstand maken...
Vrijdag maar eens door de bouwmarkt struinen voor oplossingen.
 
Dat gaat om de bodem.
Kuip is nu ook niet vloeistof dicht aan de bovenkant.
Je kan toch wat meer ruimte creëren door een cm weg te schuren?

Nee dat gaat om de onderkuip. En bij de onderkuip rechts komt de uitlaatbocht tegen de kuip.

En een cm weg schuren? Hoe dik dacht je dat een kuip (laat staan racekuip) is? ;)
 
Dan eerder naar Pajic, maar dat kost gelijk weer.

Moer erop lassen met zoiets is geen gek idee. Zou alleen de warmte niet te veel naar dat rubber doorstralen en dus smelten?

Valt mee.
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gemaakt, maar dan met een moer op een wat dikker stripje (dan de uitlaat) en het stripje aan de uitlaat gelast. Dat scheelt wel iets in warmte en sterkte, denk ik.

Maar uh, zou je met heet stoken en krimpen niet de nodige ruimte kunnen creëren?
 
Laatst bewerkt:
mal maken van betreffende stuk van je onderkuip en mal bewerken totdat je een beter passend stuk heb en hier een nieuw onderdeel van maken.
Stukje uit racekuip snijden, en dit onderdeel erin plakken..

Wel het meeste pleuris werk..
 
Laatst bewerkt:
Valt mee.
Ik heb ooit iets vergelijkbaars gemaakt, maar dan met een moer op een wat dikker stripje (dan de uitlaat) en het stripje aan de uitlaat gelast. Dat scheelt wel iets in warmte en sterkte, denk ik.

Kleine moer op strip en strip met slangklem aan uitlaatbocht.
Moet allemaal niet te dik worden, krijg je alleen maar meer druk op de kuip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan