Hittewerende oplossing

gRRaafie

MF veteraan
5 okt 2005
25.479
2
Ha mede MF'ers,

Ik zoek een oplossing voor het volgende:

Mijn polyester race kuip komt tegen mijn titanium race uitlaatsysteem aan, zowel mijn goede set als mijn reserve set (verschillende merken). Dit sloopt de lak, helaas. Gewone hittewerende folie in de kuip en isolatie tape om de uitlaat helpt niet, omdat je de contact warmte blijft houden.

Nu is mijn vraag, zijn er isolerende producten waar ik het bestaan niet van weet die dit op lossen? Zagen in de kuip is geen optie.

Thanks voor de hulp alvast!
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt dus helaas niet, dat heb ik al geprobeerd. Hittewerende folie in de kuip én isolatie spul om de uitlaat zelf. De ruimte tussen kuip en uitlaat blijft te klein dan helaas, ondanks de isolerende werking van beide.
grappig, bij mij werkt het wel :)
Bij mij werd mijn kuip roze ipv rood, en begon de blanke lak te druppelen.

84397068:IMAG1947
 
Ha mede MF'ers,

Ik zoek een oplossing voor het volgende:

Mijn polyester race kuip komt tegen mijn titanium race uitlaatsysteem aan, zowel mijn goede set als mijn reserve set (verschillende merken). Dit sloopt de lak, helaas. Gewone hittewerende folie in de kuip en isolatie tape om de uitlaat helpt niet, omdat je de contact warmte blijft houden.

Nu is mijn vraag, zijn er isolerende producten waar ik het bestaan niet van weet die dit op lossen? Zagen in de kuip is geen optie.

Thanks voor de hulp alvast!
Stuk eruit en een aerodynamische bubbel maken van polyester problem solved!
Dit is dan wel voor een bejaarde bike maar het idee blijft hetzelfde, en je Kuip blijft mooi.


full

full
 
Deze eigenschappen zorgen ervoor dat kurk onnoemlijk veel toepassingen kent: isolatieplaten en -korrels, comfortabele en decoratieve oplossingen voor vloeren en wanden, pakkingen voor de machine- en autoindustrie, wijn- en champagnekurken, schoenzolen, badmintonshuttles, golfballetjes …

Kurk zit zelfs verwerkt in hitteschilden voor de ruimtevaart!
 
Ik zou heatwrap toepassen en aan de binnenkant van de kuip wat alufolie plakken.

De heatwrap ( of glasweefsel ) isoleert de boel en alufolie fungeert als stralingsschild. RvS folie is ook mogelijk, maar dat reflecteert minder.

De ruimte die overblijft tussen heatwrap en alufolie worden gekoeld door rijwind.


Succes

Sjips niet gezien dat het zo’n oud topic was
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan