Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
accuspanning tijdens starten is 10.9 volt


Ik weet het niet zeker, maar bij mij ook zoiets.
Sppit even in het techniek topic,

Wat ik wel weet is als je 0.5volt te kort overhoud het al fout kan gaan.
Terwijl je zou zeggen wat maakt die halve volt nou uit.

Hoe is de startmotor?
Borstels of een rot lagertje kan ook zulke problemen geven.
 
O ja,
Een volgende keer kun je ook proberen
het startrelais te omzeilen, gewoon de 2 dikke draden verbinden met een schroevendraaier of zo.
Ook om die eventueel uit te sluiten.
 
hier weer drama....
na 4 of 5 rondjes op CPZ opeens bij afremmen motor een tikje in het blok...
al gechecked of het een uitlaatpakking was...nope
kleppen waren gesteld en wel 4 keer nagekeken en na gerekend die waren goed (na verstellen)
van het weekend maar weer de klepdeksels er af...en nog eens nazien...snap er geen reet meer van.
bougies...zitten gewoon vast dus daar komt het tikje ook niet vandaan

nog een probleem...accu was ook meteen leeg
na startkabels gewoon naar huis kunnen rijden...maar weer geen genoeg prik om nog eens te starten
laadspanning is 14.3 volt bij 1200 rpm
accu gemeten...die was gisteren na thuiskomst 12.8 volt.....
laadspanning kan ik zo 1,2 drie niet meten omdat ik na stator wissel en SR wissel alles netjes heb gesoldeerd.

Om die reden heb ik nadat mijn stator doorgefikt was een klein digi volt metertje geplaatst zodat ik altijd de boordspanning kan zien.
 
Ik heb vandaag de sp teruggekregen, flappervalve gedaan, relais verplaatst onder de airbox en de bedrading aangepakt. Alleen de draadjes van de verlichting zijn nog zichtbaar, heeft ie erg netjes gedaan :}
full

full


Gisteren mijn nieuwe remklauwtje binnen gekregen, dacht deze nog in kleur te moeten spuiten, maar hij blijkt al dezelfde kleur te hebben als de monoblocks *O*
full


Deze is inmiddels gecleand en wachtende op de bestelling van de underslung adapter :)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Chris! Lekker clean :)
Heb je toevallig een betere foto van de bekabeling, of iig waar het heen verplaatst is? :P
 
Ik heb vandaag de sp teruggekregen, flappervalve gedaan, relais verplaatst onder de airbox en de bedrading aangepakt. Alleen de draadjes van de verlichting zijn nog zichtbaar, heeft ie erg netjes gedaan :}
[afbeelding]
[afbeelding]

Gisteren mijn nieuwe remklauwtje binnen gekregen, dacht deze nog in kleur te moeten spuiten, maar hij blijkt al dezelfde kleur te hebben als de monoblocks *O*
[afbeelding]

Deze is inmiddels gecleand en wachtende op de bestelling van de underslung adapter :)

Da's netjes gedaan met die bedrading Chris,mooi rustig zo.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Chris! Lekker clean :)
Heb je toevallig een betere foto van de bekabeling, of iig waar het heen verplaatst is? :P
Heb er geen andere foto's van, maar er zit ruimte onder de airbox langs het frame geloof ik dat ie zei. Bekabeling is helemaal aangepast en verlengd om uiteindelijk alleen maar de bedrading te zien van de verlichting. Hoe of wat, dat weet ik niet, maar het is zo weer om te zetten naar originele verlichting.
 
Om die reden heb ik nadat mijn stator doorgefikt was een klein digi volt metertje geplaatst zodat ik altijd de boordspanning kan zien.

Heb ik er ook opzitten, na een pechweekend met de fireblade in Duitsland, kosten €600,- en 2 extra overnachtingen in een hotel.
Eentje van ali-express, nog geen €10,-, met Dubbele 5 volt usb en een stekkertje dat rechtstreeks op de stadslicht stekker past. *O*
 
ik zag dat er 28 graden verwacht wordt deze week, toch maar eens de balhoofdlager gaan monteren.
inmiddels had ik ze binnen en uitgepakt, zijn allemaal de juiste onderdelen.
nu nog even een langere drevel of slagkoper regelen om de 2 lager schaaltjes uit het frame te tikken.
tempo zit er nog niet echt in _O-
het is altijd mooi weer als mijn motor uit elkaar ligt, als het weer flink begint te regenen binnenkort zit hij weer in elkaar :+
 
Heb er net konische lagers in gedaan, maar denk dat het binnenkort kijken wordt voor een setje oem lagers. Balhoofd is weer afgesteld, al is het niet veel, blijf ik er maar speling op houden.
 
Laatst bewerkt:
ik zag dat er 28 graden verwacht wordt deze week, toch maar eens de balhoofdlager gaan monteren.
inmiddels had ik ze binnen en uitgepakt, zijn allemaal de juiste onderdelen.
nu nog even een langere drevel of slagkoper regelen om de 2 lager schaaltjes uit het frame te tikken.
tempo zit er nog niet echt in _O-
het is altijd mooi weer als mijn motor uit elkaar ligt, als het weer flink begint te regenen binnenkort zit hij weer in elkaar :+
met een gewone lange stalen stang lukt het ook wel.
bv de stang die vaak bij een dopsleutelset zit.
in je frame zitten 2 uitsparingen zodat je ze er makkelijk uit kan tikken als je de stang opdie plek tegen je lager aanzet.
ik dacht dat de uitsparingen precies aan voor enachterkant zitten (dus in lengte van je fame)
wel om en om blijven tikken zodat je lager er recht uit komt en niet klem komt te zitten door te veel op een kant te slann.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist ontvangen *O*
full


Heb alleen 4 verkeerde snelsluiter bouten binnengekregen. Imbusbouten besteld en D-ring gekregen, ff een mail gestuurd. Op de site hebben beide bouten dezelfde productcode... :? :/
 
Laatst bewerkt:
aj, zover had ik niet nagedacht, :+ :+ doppenset met verlengstuk lag gewoon naast mijn motor _O- _O- van de week kijken of ik voor mijn avonddienst een gaatje heb om alles te monteren
met een gewone lange stalen stang lukt het ook wel.
bv de stang die vaak bij een dopsleutelset zit.
in je frame zitten 2 uitsparingen zodat je ze er makkelijk uit kan tikken als je de stang opdie plek tegen je lager aanzet.
ik dacht dat de uitsparingen precies aan voor enachterkant zitten (dus in lengte van je fame)
wel om en om blijven tikken zodat je lager er recht uit komt en niet klem komt te zitten door te veel op een kant te slann.
 
Ik ben op zoek naar twee nieuwe dempers voor mijn SP2.
Ik wil een mooie donkere roffel waarmee ik ook op Assen kan racen binnen de geluidslimiet.
Ik heb nu Acro dempers, maar die zijn stukgebrand door weggeblazen dempervulling.
Iemand een suggestie ?
 
full


OK het is zover. Ik ga mijn SP2 uit Oostenrijk naar Nederland importeren. Heb deze alweer een paar jaar en heb er wat trackdays mee gedaan. Ik woon nu in Nederland en het is hier toch iets vriendelijker voor motorrijders. Geen APK, lagere wegenbelasting en verzekering.

Uiteraard is er wat verandert, er zitten Durbahn airscoops voor de radiator op, een Durbahn airbox en snorkel en de valproppen.Uiteraard een PCIII en wat vrijere uitlaten.

Vraag
Weet iemand wat de Netto catalogus prijs was in 2002 en wat er toen voor BPM betaald moest worden.
 
Welkom hier :W

Enige wat ik zo gauw kan vinden is deze info...

Motorbase zoeken - Motorbase - Nieuwe motoren - Motor.nl

Edit: Ff een vraagje...

Weet niet in hoeverre je al bezig bent met de invoerprocedure, maar had je de motor al meer dan een jaar op naam staan toen je in Oostenrijk woonde? Zo ja, heb je vrijstelling op invoerrechten en bpm. Wel zal je na invoering de motor nog een jaar op naam moeten houden om niet alsnog een naheffing te krijgen.

Overzicht bpm vrijstellingen
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar twee nieuwe dempers voor mijn SP2.
Ik wil een mooie donkere roffel waarmee ik ook op Assen kan racen binnen de geluidslimiet.
Ik heb nu Acro dempers, maar die zijn stukgebrand door weggeblazen dempervulling.
Iemand een suggestie ?
Ff zo gauw geen idee. Heb je oem linkpijpen, of zijn die ook van akra? Ga je dan met killers rijden, of wil je zonder killers al een beschaafd geluid hebben wat voldoet voor het circuit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan