Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de originele linkpijpen en de titanium van Akra.
Voor op het circuit de DB-killers erin en op straat eruit zou mooi zijn.
 
ik heb op mijn telefoon een app "finnik kenteken" als je daar een kenteken van een 2002 SP2 invoert komen deze gegevens naar voren.

mooie motor en welkom hier


[afbeelding]

OK het is zover. Ik ga mijn SP2 uit Oostenrijk naar Nederland importeren. Heb deze alweer een paar jaar en heb er wat trackdays mee gedaan. Ik woon nu in Nederland en het is hier toch iets vriendelijker voor motorrijders. Geen APK, lagere wegenbelasting en verzekering.

Uiteraard is er wat verandert, er zitten Durbahn airscoops voor de radiator op, een Durbahn airbox en snorkel en de valproppen.Uiteraard een PCIII en wat vrijere uitlaten.

Vraag
Weet iemand wat de Netto catalogus prijs was in 2002 en wat er toen voor BPM betaald moest worden.
 
Iemand nog tips om de trottlebody los te krijgen?

Er zit wel iets beweging in......maar krijg hem er niet af.

fohn erop, werkt echt.
om ze er daarna weer op te zetten, rubbers loshalen, en in heet water een kwartiertje laten dampen, wordt het rubber weer soepel.
 
fohn erop, werkt echt.
om ze er daarna weer op te zetten, rubbers loshalen, en in heet water een kwartiertje laten dampen, wordt het rubber weer soepel.
thanks...ga ik proberen...achterste heb ik al gesloopt.......en nog niet los......
ga er nu de verfbrander maar opzetten dan
 
Hoi vtr fanaten,

Een poosje terug heb ik een maat van me geholpen onderhoud te doen aan zijn vtr sp1 (+/- 50000 op de klok). Wij hebben daarbij de klepspeling gecontroleerd (mooi binnen de fabriekwaardes, dus niks hoeven af te stellen), olie en oliefilter vervangen, luchtfilters schoongemaakt remblokken vervangen. (Gewoon standaard onderhoud dus)

Niet veel bijzonders zou je zeggen. Nu valt ons op dat de bike zo nu en dan een blauwe pluim puft, geheel onwillekeurig lijkt het. Er is dan ook een olie lucht te ruiken dus het is duidelijk dat olie ergens komt waar het niet hoort, we nemen ook olie verbruik waar. Verder loopt de bike prima.

Heeft iemand advies waar we kunnen zoeken ? (Heb ergens gelezen dat het evt. de afdichtingen van de kleppendeksel kunnen zijn of verkeerde olie...?)
 
Hoi vtr fanaten,

Een poosje terug heb ik een maat van me geholpen onderhoud te doen aan zijn vtr sp1 (+/- 50000 op de klok). Wij hebben daarbij de klepspeling gecontroleerd (mooi binnen de fabriekwaardes, dus niks hoeven af te stellen), olie en oliefilter vervangen, luchtfilters schoongemaakt remblokken vervangen. (Gewoon standaard onderhoud dus)

Niet veel bijzonders zou je zeggen. Nu valt ons op dat de bike zo nu en dan een blauwe pluim puft, geheel onwillekeurig lijkt het. Er is dan ook een olie lucht te ruiken dus het is duidelijk dat olie ergens komt waar het niet hoort, we nemen ook olie verbruik waar. Verder loopt de bike prima.

Heeft iemand advies waar we kunnen zoeken ? (Heb ergens gelezen dat het evt. de afdichtingen van de kleppendeksel kunnen zijn of verkeerde olie...?)

Kijk eens in de OP, daar staat precies beschreven waar je op moet letten bij het terugplaatsen van de klepdeksels.
Inclusief foto.
 
Hoi vtr fanaten,

Een poosje terug heb ik een maat van me geholpen onderhoud te doen aan zijn vtr sp1 (+/- 50000 op de klok). Wij hebben daarbij de klepspeling gecontroleerd (mooi binnen de fabriekwaardes, dus niks hoeven af te stellen), olie en oliefilter vervangen, luchtfilters schoongemaakt remblokken vervangen. (Gewoon standaard onderhoud dus)

Niet veel bijzonders zou je zeggen. Nu valt ons op dat de bike zo nu en dan een blauwe pluim puft, geheel onwillekeurig lijkt het. Er is dan ook een olie lucht te ruiken dus het is duidelijk dat olie ergens komt waar het niet hoort, we nemen ook olie verbruik waar. Verder loopt de bike prima.

Heeft iemand advies waar we kunnen zoeken ? (Heb ergens gelezen dat het evt. de afdichtingen van de kleppendeksel kunnen zijn of verkeerde olie...?)

Als de motor voorheen goed was (zonder rook en oliegeur) dan is het vrijwel zeker een van beide O-ringen op de pair pijpjes. Dus, helaas kleppendeksels er weer af en kijken... zucht...... been there, done that ....succes ermee! :]
 
de trottlebody is er af !!!

een rubber verbindingsstuk is nu wel kapot....maar het is gelukt na opwarmen..
kop is er ook af.....kleppen en zuiger ziet er best redelijk uit voor 130.000 km...

nu wachten op de kop,rubber en nieuwe koppakking.
 
de trottlebody is er af !!!

een rubber verbindingsstuk is nu wel kapot....maar het is gelukt na opwarmen..
kop is er ook af.....kleppen en zuiger ziet er best redelijk uit voor 130.000 km...

nu wachten op de kop,rubber en nieuwe koppakking.

yeah, goed bezig :)
als het rubber kapot is, was het waarschijnlijk al uitgehard, niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan