Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Succes morgen Wilco! Hoe laat moet je op voor je examen? Het oude duimen clubje staat klaar :)
@Cabo, rustig aan en het gaat goed komen. Anticiperen op de koekblikkers om je heen, en je ding doen.
 
Dat examen is niet de laatste rit van je lestraject, het is de eerste rit waar je het helemaal zelf mag doen. Prachtig toch?! Toen ik dat na drie examens eindelijk doorhad haalde ik eindelijk mijn B :) Het A ging vanaf het begin al veel beter.

Relax en laat zien dat je het gewoon waard bent. Succes!
 
Wilco, heel veel succes!!

Welkom Bart T!

Ik ben vandaag weer voor het eerst op de motor naar het werk geweest. Echt ontspannen was het nog niet, maar daar wordt aan gewerkt.

cabogirl daar hoef je niet aan te werken, je hebt een pijnlijke les gehad waar door je weer effe weet kijk voor jezelf maar ook voor andere en ja omgeving heerhugowaard is K.U.T. om te rijden B| heb 3 dagen gemeentehuis gehad daarzo.
 
Thanks X20DTL. Ik rij gelukkig naar Anna Paulowna, dus redelijk weinig verkeer, zeg maar. Ik blijf gewoon rijden en hoop snel weer ontspannen op de motor te zitten. En ik ga nog een bochtentraining training doen. Zou ik vorig jaar doen, maar ja...
 
He Cabogirl. Ik denk dat je door te rijden al de belangrijkste horde hebt genomen. Dat is de enige manier om te blijven rijden, knop om en weer vertrouwen tanken.
 
Cabogirl: niet blijven hangen in het verleden (dat is met meer dingen zo, ik weet er van). als je blijft denken aan vorig jaar, gaat het dit jaar niet lekkerder.

gisteravond de accu in de Pan E geschroefd en na een half jaar stilstand was starten een eitje. daarna meteen een eerste kort rondje Baarn gereden. beviel goed, maar moet wel even een moertje aandraaien in het balhoofd.

:]
 
Helaas niet gehaald. Nu was de rit voor mezelf wel redelijk maar examinator was onverbiddelijk, vond dat ik te geforceerd reed en zag dit aan diverse kleine dingen. Ik denk dat de zenuwen me dwars zitten. Ik heb geen grote fouten gemaakt maar ik reed wel minder lekker als in de les omdat je toch het idee hebt dat iemand naar je kijkt ofzo.

Nu dus soort staatsexamen doen, wellicht dat ik daarmee alsnog slaag want deze examen rit was zo slecht nog niet. Qua examens heb ik grotere fouten gemaakt in het verleden dan vandaag, dat is extra frustrerend omdat ik afstapte met het idee dat ik het niet slecht gedaan had.
 
Dat is echt balen! Zeker als het voor je eigen gevoel juist goed ging

Misschien dan wel een idee om in overleg met de huisarts een lichte betablokker te nemen voor de zenuwen als dat inderdaad het enige is waar het niet op is gelukt
 
Jezus wat Kilo Utrecht Tango voor je Wilco.
Tuurlijk ben je wat zenuwachtig en rijd je wat geforceerder. Mag een examinator best rekening mee houden als je voor de 4e keer AVD examen rijd. Ze zijn ook zo meedogenloos daar bij het CBR.
Nu de BNOR ja. Dat examen duurt een kwartier langer geloof ik.
 
Helaas niet gehaald. Nu was de rit voor mezelf wel redelijk maar examinator was onverbiddelijk, vond dat ik te geforceerd reed en zag dit aan diverse kleine dingen. Ik denk dat de zenuwen me dwars zitten. Ik heb geen grote fouten gemaakt maar ik reed wel minder lekker als in de les omdat je toch het idee hebt dat iemand naar je kijkt ofzo.

Nu dus soort staatsexamen doen, wellicht dat ik daarmee alsnog slaag want deze examen rit was zo slecht nog niet. Qua examens heb ik grotere fouten gemaakt in het verleden dan vandaag, dat is extra frustrerend omdat ik afstapte met het idee dat ik het niet slecht gedaan had.

Potjandorie -O-

Wat vond je instructeur ervan?
 
Balen Wilco!

Dit klinkt echt als mijn eerste examen. Een nagenoeg foutloze rit, opgelucht terugkomen op het CBR terrein, om vervolgens te horen dat je alsnog gezakt bent. Dan heb je echt het gevoel dat de examinator een rotdag had, en dat jij dat dan ook maar moet hebben.

Maar goed, niet de moed opgeven! Je bent nu zo dichtbij, en volgende keer haal je het vast! Heb je enig idee wanneer je opnieuw examen mag afleggen?
 
Helaas niet gehaald. Nu was de rit voor mezelf wel redelijk maar examinator was onverbiddelijk, vond dat ik te geforceerd reed en zag dit aan diverse kleine dingen. Ik denk dat de zenuwen me dwars zitten. Ik heb geen grote fouten gemaakt maar ik reed wel minder lekker als in de les omdat je toch het idee hebt dat iemand naar je kijkt ofzo.

Nu dus soort staatsexamen doen, wellicht dat ik daarmee alsnog slaag want deze examen rit was zo slecht nog niet. Qua examens heb ik grotere fouten gemaakt in het verleden dan vandaag, dat is extra frustrerend omdat ik afstapte met het idee dat ik het niet slecht gedaan had.

Zeker balen!!

Wist niet dat je na 4 keer staatsexamen mocht doen. Bij de auto is dat 6 toch? Wat is het verschil tussen de examens?
 
He bah Wilco!

Zoals Odin hierboven aangeeft klinkt het inderdaad herkenbaar. Ik heb zelf mijn AVD examen nog niet gereden, dus geen idee hoe dat gaat verlopen. Maar mijn 1e keer AVB was ik gezakt omdat ik de verkeerde pion zou hebben gepakt..... en ik wist ook zeker na mijn examen dat alles goed was en ik geslaagd was. Maar helaas dacht de instructeur hier anders over.

Volhouden en doorzetten!
 
Oei, wat klote, Wilco! Lijkt me vooral zuur als je zelf denkt dat 't best wel snor zat.

Ik ken de zenuwen maar al te goed. Bij m'n B heb ik er 3 keer over gedaan; na het tweede examen was ik zo gefrustreerd dat ik er een half jaar mee gekapt ben (faalangst is 'n bitch). Ik wilde eigenlijk gewoon helemaal kappen maar m'n instructeur belde me en stond erop dat ik nog 'n laatste poging ging doen voordat m'n theorie verliep (dat was inmiddels nog maar 'n paar weken geldig).

Ik heb toen 'n paar uurtjes gereden voordat we 't examen deden en ben toen met vlag en wimpel geslaagd.

Helaas heb ik naast dit niet-echt-behulpzame verhaaltje ook niet echt adviezen voor je, maar het is wel top dat je de moed niet opgeeft!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan