Nieuwe systeemhelm, wie kan adviseren?

Inderdaad. Altijd oordoppen, ook stille helmen produceren nog onomkeerbare gehoorschade.
 
Laatst bewerkt:
Gehoorbescherming zit in je oren en niet op je hoofd. Het is en blijft nodig om iets van oordoppen te blijven gebruiken. Geen enkele helm is in staat voldoende bescherming te bieden tegen te veel lawaai.
Het verschil is dat je een stille helm prima bij ritjes <20km en <100km/h kan gebruiken (naar je werk bijv.),, het kan net het verschil maken
 
kan je TT-motoren in Zwolle aanraden. daar wordt je Shoei helm perfect custum-made op de hoofd aangepast. :) :)

zag al dat je geslaagd was..
veel plezier van je helm. })
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wie van jullie brildragend zijn, maar ik kon de Neotec II dus niet op- of afzetten zonder mijn bril af te doen :/ Dat gold ook voor de HJC IS-Max 2, dus ik begon bijna te denken dat ik net zo goed een integraalhelm kon kopen.

Toen kwam ik vertrouwd uit bij de Nolan N100.5 (heb nu een N102) en die kon ik tenminste normaal op m'n kop krijgen ;) Ik wil alleen nog een keer een N90.2 passen, die lag er niet, maar ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen die twee.
 
Het verschil is dat je een stille helm prima bij ritjes <20km en <100km/h kan gebruiken (naar je werk bijv.),, het kan net het verschil maken
Beetje naïef......?
100x 10km is ook 1000km gehoorschade!

Hooguit als je binnen de BBK blijft en rustig rijdt, dat de herrie nog mee kan vallen.
 
Laatst bewerkt:
Beetje naïef......?
100x 10km is ook 1000km gehoorschade!

Hooguit als je binnen de BBK blijft en rustig rijdt, dat de herrie nog mee kan vallen.

Nee, dat werkt niet zo al zou je het wel verwachten. Gehoorschade is de combinatie van geluidsnivo en duur. Korte duur hoog nivo, bijvoorbeeld vuurwerk, kan geen schade geven terwijl een laag nivo lange duur, bijvoorbeeld machine fabriek, wel schade geeft.
 
Ik snap niet waarom je geen gehoorbescherming zou gebruiken, er is al zoveel overgeschreven op dit forum. 2 seconden heb je beide dopjes in je oren. Het rijd zoveel rustiger. Na 7 minuten 120 km/h te hebben gereden ben je al gehoorschade aan het creëren. Die 14km snelweg die je in die 7 minuten rijd is zo voorbij hoor geloof mij. Ben het eens met mean machine telkens korte stukken kan ook schade aanbrengen. OT, systeemhelmen maken van zichzelf al wat meer herrie is mijn ervaring. Wil je het stiller hebben tijdens het rijden koop een fatsoenlijke integraal helm en druk gewoon wat dopjes in je oren. Op den duur ben je er blij mee en kan je niet meer zonder.
 
Motorrijden zonder gehoorbescherming is niet clever. Je zal de motorrijders die hierdoor blijvende schade hebben eens de kost moeten geven.
Een van de fijnste systeemhelmen, die ik hier nog niet heb horen noemen, en die bovendien heel geschikt is voor brildragers is de Shark.
 
Maat van me heeft een Shark Evoline 3 gekocht, maar moest er toch een paar keer mee terug. Ik weet niet of iemand hem in de winkel heeft laten vallen, maar het sluitingsmechanisme liep niet fijn.
 
Maat van me heeft een Shark Evoline 3 gekocht, maar moest er toch een paar keer mee terug. Ik weet niet of iemand hem in de winkel heeft laten vallen, maar het sluitingsmechanisme liep niet fijn.

Ik ben aan mijn tweede bezig. De eerste was 6 jaar oud. Volle tevredenheid, nog geen problemen gehad.
 
Maat van me heeft een Shark Evoline 3 gekocht, maar moest er toch een paar keer mee terug. Ik weet niet of iemand hem in de winkel heeft laten vallen, maar het sluitingsmechanisme liep niet fijn.
Daarvan kun je het kinstuk helemaal achterover klappen toch? Lijkt me ook nog wel wat.
 
Gewoon een helmschaal kopen, je hoofd erin steken zodanig ver dat rondom je hoofd evenveel ruimte is, en vervolgens de lege ruimte volspuiten met pur. Perfecte pasvorm :+
 
Laatst bewerkt:
Hoewel TS inmiddels voorzien is, ben ik erg gecharmeerd van de prijs/kwaliteit en vooral het gewicht van de Scorpion EXO 3000 Air. M'n vriendin heeft dit model recent gekocht en ik ben echt onder de indruk van deze helm :t

http://www.scorpionsports.eu/englis...elmets/modular/exo-3000-air/exo-3000-air.html

Hij biedt eigenlijk alles wat de C3 en Neotec ook bieden, alleen dan voor 350e.
Heb zelf zes jaar de C3 gehad en rij nu sinds een jaar met de Neotec, maar bij de koop van m'n volgende systeemhelm ga ik toch zeker ook een Scorpion passen voordat ik weer direct naar een helm van 500-600e grijp.
 
Ik ben aan mijn tweede bezig. De eerste was 6 jaar oud. Volle tevredenheid, nog geen problemen gehad.

Dat was ook het verhaal wat wij zoal hoorden, op zich zou het een hele goede helm moeten zijn. Jammer dat hij net dat ene exemplaar te pakken had. Maar de dealer pakt het goed op.
 
Ik rijd zelf al vele jaren met de Evoline reeks (1,2,3,4 (ONE)). Heb vorig jaar even een 4 gehad maar veel kuren gehad met het pinlock vizier wat er in zit. Bij mij meerdere keren uitgezakt. Verder sluitingsproblemen. Teruggeruild met een Evoline 3, die ik al kende en die me tot op heden prima bevalt. Niet de stilste helm die er is maar erg comfortabel in gebruik.

Benno
 
Ik rijd zelf al vele jaren met de Evoline reeks (1,2,3,4 (ONE)). Heb vorig jaar even een 4 gehad maar veel kuren gehad met het pinlock vizier wat er in zit. Bij mij meerdere keren uitgezakt. Verder sluitingsproblemen. Teruggeruild met een Evoline 3, die ik al kende en die me tot op heden prima bevalt. Niet de stilste helm die er is maar erg comfortabel in gebruik.

Benno

De "One" beviel mij ook niet. Ik had bij het passen al een vreemd gevoel bij die sluiting. Heb dan ook, de 3 genomen. Inderdaad niet echt de stilste, maar met oorbescherming geen enkel probleem.
 
Ik heb zelf nu de Shark evo one 2. Na veel problemen te hebben gehad met de evo one heb ik onder garantie de one 2 kunnen krijgen. Deze aangepaste/vernieuwde versie is echt vele malen beter. Het mooie aan dit model systeemhelm vind ik inderdaad ook wat Bendevanmarx zegt je hebt niet zo'n eenhoorn op je hoofd zitten als hij open is.
 
Daarbij is het geluid sterk afhankelijk van hoeveel wind er via de onderrand inkomt. Hoe beter die aansluit, hoe stiller. En ook dat is weer persoonlijk.

De Shark evoline 2 heb ik ook gehad. Beviel me heel slecht. Pasvorm niet geweldig voor mij, verre van waterdicht en als je hem open rijdt, is de gewichtsverdeling heel onprettig en mega veel turbulentie.

Ik heb nu een X-lite X-403GT. Geen systeemhelm, maar een modulaire helm: het kindeel kan je eraan klikken of eraf laten. Dubbele homologatie; je mag hem dus open rijden als jethelm, maar mèt kindeel is de bescherming conform de normen voor een integraalhelm. Fantastische helm. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een X-lite X-403GT. Geen systeemhelm, maar een modulaire helm: het kindeel kan je eraan klikken of eraf laten. Dubbele homologatie; je mag hem dus open rijden als jethelm, maar mèt kindeel is de bescherming conform de normen voor een integraalhelm. Fantastische helm. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Hmmz, best mooi ding :9~

Is je "viewport" zo groot als 'ie lijkt met dat enorme vizier, m.a.w. is het echt alleen zo'n rand bij je kin? Doet me bijna aan zo'n astronautenhelm denken.
 
Hmmz, best mooi ding :9~

Is je "viewport" zo groot als 'ie lijkt met dat enorme vizier, m.a.w. is het echt alleen zo'n rand bij je kin? Doet me bijna aan zo'n astronautenhelm denken.
Het heeft inderdaad een heel ruim gezichtsveld. Dat is erg prettig. Extra voordeel is dat alsje zonder kindeelrijdt, je dus nog steeds een behoorlijk vizier hebt.
 
Als je een helm wil zonder gehoorbescherming, de Sena met noise cancellation lijkt er nu eindelijk aan te komen. Duurt allemaal lang maar dat kwam door een failliete fabriek enz.
Zal wel wat kosten (Carbon) en Sena systeem er in, maar dan hebbie ook wat.
 
Als je een helm wil zonder gehoorbescherming, de Sena met noise cancellation lijkt er nu eindelijk aan te komen. Duurt allemaal lang maar dat kwam door een failliete fabriek enz.
Zal wel wat kosten (Carbon) en Sena systeem er in, maar dan hebbie ook wat.

Ik heb diverse anc systemen uitgeprobeerd onder mijn Shark. Het werkt wel, maar is zeker niet beter dan gewone oorbescherming. Dit schijnt inherent te zijn aan het feit dat op de motor het geluid nogal wisselt van hoogte en sterkte. Dezelfde systemen uitgeprobeerd in trein of vliegtuig geven dan weer wel een goed resultaat. Dus of de meerkost zo'n Sena waard zal zijn ??? Ik heb sterkte twijfels
 
Terug
Bovenaan Onderaan