zzr1100 oliepeil

Mosach

Rookie
17 apr 2018
6
0
Gent
Beste leden,

Ik heb onlangs een kawasaki zzr1100 uit 1992 gekocht. Natuurlijk heb ik ook direckt de olie en filter vervangen. Volgens de service manual moet er ongeveer 3,5liter olie in. Dat heb ik dus gedaan, maar als ik naar het oliepijl glaasje kijk dan zie ik totaal geen olie is dit normaal of kan iemand mij vertellen wat er mis is? Mvg sacha
 
Ik heb er ondertussen al meer dan 5l in gedaan, als het zo simpel was had ik dat al moeten zien. Ik weet ook best hoe ik een onderhoud van een motor moet geven. Dus met zo een antwoord ben ik helaas niet veel he...
 
Met 5 liter erin maak je de boel stuk als je pech hebt. Soms moet de motor even gelopen hebben voordat de olie verdeelt is in het blok. Er gaat iets niet goed denk ik.
 
Ik heb er ondertussen al meer dan 5l in gedaan, als het zo simpel was had ik dat al moeten zien. Ik weet ook best hoe ik een onderhoud van een motor moet geven. Dus met zo een antwoord ben ik helaas niet veel he...
Dan heb je een andere vergissing gemaakt. Ik kan er wel naar raden, maar dat heb ik al 2 keer gedaan en dat viel niet in goede aarde.
 
Dat is idd teveel, daarom snap ik niet waarom ik geen olie aan het pijl glas zie. En ik ben begonnen met het voorgeschreven aantel liters 3,5l dus. Dan heb ik er telkens een beetje bij ge goten maar steeds niks, daarom vraag ik het liever eens na of iemand ervaring heeft met de zzr1100
 
Je gaat toch niet 1,5 liter teveel bijvullen?

Doe er maar ruim een liter uit en start de motor. De olie die er dan inzit pompt dan rond en moet te zien zijn. Je aftapplug en nieuwe oliefilter zit er wel weer in?
 
Laatst bewerkt:
Ja die zitter er in, zou het ook kunnen dat het toegangs kanaaltje naar het oliepijl glas verstopt zit? En zoja hoe kan dit opgelost worden?


Lijkt me niet,meestal is het kijkglas een doorzichtig deel van het carterdeksel. Dit hele deel staat in de olie. Het hoeft niet met kanaaltjes daar naartoe.
 
:W Sacha
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Ik vermoed dat je er in eerste instantie al net iets teveel in gedaan hebt waardoor je nooit gezien hebt dat de olie al het hele glaasje gevuld heeft. Als je daarna gaat bijvullen zit hij echt veel te vol.

Leeg halen dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan