KTM RC8 topic deel 4

Bedankt alvast mensen.
De rode SP1 gaat inderdaad weg t.z.t.
Dure onderdelen verkopen en dan gedeeltelijk terug naar origineel voor de verkoop. Wat ik er qua geld heb ingestoken krijg ik natuurlijk nooit terug maar probeer wel wat centjes bij elkaar te krijgen voor een beginnetje voor een RC8.
Als het allemaal lukt wil ik inderdaad een 2011 model of nieuwer.
Maar eerst maar 's een proefrit organiseren. Ik heb ooit het eerste model RC8 getest maar dat is inmiddels ook al weer bijna 10 jaar geleden. Wat ik nog wel weet is dat de sportieve zithouding mij erg meeviel en dat het allemaal erg licht en gemakkelijk aanvoelde. Maar ik stapte toen van een TLR en dat is een hork van een badkuip.


Is wel leuk te zien dat nu de RC8(R) niet meer gemaakt wordt, iedereen die wat van motorfietsen af kent er nu precies eentje wil. In Motoplus stond een vanaf richtprijs voor de eerste series RC8'en van 6500€ maar dit kan snel oplopen, naargelang de opties aanwezig.
Wat je zeker moet bijvragen of bijkopen voor de oudere modellen is een ECU-stekker om dan via TuneEcu je eigen maps te uploaden. In een van de oudere RC8 pages staan links naar verschillende mappings. Heb er mijn V155 map ook ergens tussen gezet. Dat was het resultaat van 3 dagen testbank dynobank werk. Het resultaat was best ok, een totaal ander en veel leuker motorkarakter dan het ruwe on-off van de eerste modellen. Was ook een reden dat veel kopers al snel de RC8 de deur uit ramden en ze vervolgens vaak tevergeefs zitten te wachten onder in een showroom bij een 2e hands dealer of onder een doekje in een vergeten plek van de garage te wachten op een barn finder 50j later *D

Met de laatste series van de RC8R twinspark, koop je niets verkeerd, behalve dat de vering dan weer te slap is met 85NM veren ipv 95NM, wat als je wat zwaarder van lijf en leden benteen negatief effect zal hebben op het anders zo stabiele rijgedrag en voorkant gevoel van de RC8. Dat zou ik al meteen wisselen na aankoop.
Heb ook even getwijfeld om er nog eentje bij te kopen, maar de prijzen zijn al bitcoins gewijs opgedreven.

Happy Hunting
 
Weet iemand of de Dominator-uitlaat met dB-killer door een eventuele keuring van de politie komt? Ben wellicht op zoek naar zo'n uitlaat, maar wil geen gedoe met boetes vanwege geluid.
 
Weet iemand of de Dominator-uitlaat met dB-killer door een eventuele keuring van de politie komt? Ben wellicht op zoek naar zo'n uitlaat, maar wil geen gedoe met boetes vanwege geluid.
Geen boetes en geen gezeik? Dan lijkt mij origineel de enige optie. Heel misschien die Akra die aan de zijkant zit.
 
Weet iemand of de Dominator-uitlaat met dB-killer door een eventuele keuring van de politie komt? Ben wellicht op zoek naar zo'n uitlaat, maar wil geen gedoe met boetes vanwege geluid.

Die is hard, maar wel ok als ze heel blijven. Heb er twee open gescheurd. Met 5j garantie was wisselen geen probleem. Wel 32€ port kosten richting Polen. Heb er nu nog 1 ongebruikte liggen
Volgens wat ik vernomen heb van andere users, is ondertussen de uitlaat vooor de RC8 verstevigd.
Keuring staat er niet op, maar betwijfel dat ze die nog maken.
Een originele open gewerkte uitlaat. Dat maakt ook lawaai en staat €-keur op.
Heb er nog 1 liggen in stock 250€
 
Afgelopen weekend lekker kunnen razen in de Duitse Eifel.
Ze zijn goed aan elkaar gewaagd =D wat een machines!

30706914_622067581462730_333155186949501462_n.jpg
 
Die is hard, maar wel ok als ze heel blijven. Heb er twee open gescheurd. Met 5j garantie was wisselen geen probleem. Wel 32€ port kosten richting Polen. Heb er nu nog 1 ongebruikte liggen
Volgens wat ik vernomen heb van andere users, is ondertussen de uitlaat vooor de RC8 verstevigd.
Keuring staat er niet op, maar betwijfel dat ze die nog maken.
Een originele open gewerkte uitlaat. Dat maakt ook lawaai en staat €-keur op.
Heb er nog 1 liggen in stock 250€

Jij hebt nu toch een Jester? Welke uitlaat klinkt dieper? De Dominator of de Jester? Ik vind mn eigen Jester vrij schel.
 
Geen boetes en geen gezeik? Dan lijkt mij origineel de enige optie. Heel misschien die Akra die aan de zijkant zit.

Heb inmiddels een reactie van Dominator zelf. De uitlaat produceert met dB-killer 100 dB bij de helft van het toerental. Zou dus mooi onder de eisen van de overheid moeten zitten tijdens een test.
 
Dat klopt :Y
Het zadel is zo breed :X ... en met de punt van mn motorlaarzen raak ik zittend de grond. O-)

Dan is het logisch natuurlijk. Af en toe hebben mensen die 1.90 of langer zijn het frame ook in de laagste stand staan. Nogal zonde voor de beenruimte en looks dan :P
 
Hallo RC8 Liefhebbers weet iemand waar de fietsen van Nelson Rolfes zijn gebleven? deze zijn te koop gegaan nadat hij in het ONK naar BMW over is gestapt. Zijn de ze machines nog in gebruik en ook nog in Nederland?

Waren top ONk fietsen toendertijd.
 
Jij hebt nu toch een Jester? Welke uitlaat klinkt dieper? De Dominator of de Jester? Ik vind mn eigen Jester vrij schel.

Heb vorig jaar uitlaat open gemaakt en volgepropt met geluidswol, de db-killer is aangepast. Klinkt behoorlijk bass nu.
De 2 velletjes geluidswol die standard in de jesters zitten, zijn louter sympbolisch :+
 
Hallo RC8 Liefhebbers weet iemand waar de fietsen van Nelson Rolfes zijn gebleven? deze zijn te koop gegaan nadat hij in het ONK naar BMW over is gestapt. Zijn de ze machines nog in gebruik en ook nog in Nederland?

Waren top ONk fietsen toendertijd.

Geen flauw idee eigenlijk. Goeie vraag :/
 
Hallo RC8 Liefhebbers weet iemand waar de fietsen van Nelson Rolfes zijn gebleven? deze zijn te koop gegaan nadat hij in het ONK naar BMW over is gestapt. Zijn de ze machines nog in gebruik en ook nog in Nederland?

Waren top ONk fietsen toendertijd.

Die van Nelson was wel ok, maar die van Rens Vink was toch wel de über RC8R van de lage landen.
Was een ex-IDM RC8R (Matj Smrz)
Rens heeft alles verkocht en aantal van dit forum hebben verschillende onderdelen in hun bezit denk ik. Nog altijd spijt dat ik 1 van zijn reserve frames niet heb gekocht. Kon ik nu een 2e opbouwen :-)

Gezien de schaarste in Rc8 onderdelen ondertussen betere investering dan bitcoins
 
Heb vorig jaar uitlaat open gemaakt en volgepropt met geluidswol, de db-killer is aangepast. Klinkt behoorlijk bass nu.
De 2 velletjes geluidswol die standard in de jesters zitten, zijn louter sympbolisch :+

Interessant. Wat voor wol heb je gebruikt? Heb je een ebay-link of zo? Het wol dat ik zelf heb liggen bestaat uit zeer kleine vezeltjes. Ben bang dat die vezeltjes er straks alleen maar uit worden geblazen. De originele vulling lijkt te bestaan uit lange strengen. Niet dat er veel in zit, maar die vulling wordt er in elk geval niet uitgeblazen.
 

Inderdaad, onderdelen brengen best veel geld op! Na het breken van de voorste piston en de drijfstang die even mee door het carter gedraaid is, heb ik mijn 2009 RC8R in onderdelen verkocht. Zat wel heel veel topspul op (Akra Evo4, Nemesis TCS, alle powerparts, Marchesini forged,...) maar uiteindelijk op ruim 11k uitgekomen. Had bijna nog winst gemaakt :-)

Het idee om verder trackdays te doen op een andere RC8R heeft even uit mijn hoofd moeten slijten (omdat dat ding zo fantastisch stuurt en rijdt!) maar uiteindelijk ratio boven hart laten komen en nu terug aftands japans met een R1 crossplane.

Maar ik blijf het hier alvast volgen. Het kapotte blok wordt alvast een mooi salontafeltje ;-)
 
Heb inmiddels een reactie van Dominator zelf. De uitlaat produceert met dB-killer 100 dB bij de helft van het toerental. Zou dus mooi onder de eisen van de overheid moeten zitten tijdens een test.

Forget it, heb zelf een Dominator eronder gehad, maakt zelfs met db killer erin meer geluid dan 100db bij het meettoerental.
 
Goedenavond,

Vandaag wilde de motor niet starten helaas. B|

Kreeg een EFI melding met de frequentie 2x kort - pauze - 2x kort - pauze etc.
Als ik de handleiding mag geloven is het een krukas positie sensor fout.
Nou heb ik de motor donderdagavond ff gewassen met de hogedrukspuit maar op ruime afstand.
Daarna nog een stuk naar de stalling gereden en er was niks aan de hand onderweg.

Hebben meer mensen deze foutmelding weleens gehad? (danwel na het wassen)
En waar zit die sensor verstopt?
 
Nou heb ik er de ballen verstand van, maar kan je de motor niet even in de versnelling een stukje verplaatsen. Dan draait de krukas, misschien dat het helpt.
 
Goedenavond collega motorrijders..

Even voorstellen hoor! Dennis en huidige motor een R1 2006.
Ben soms aant gluren hiero,sinds de oom van mn vriendin (67 jaar en koopt een rc8r) hier aan komt ploffen, en stiekem wil ik ook wel! Vorige week een testritje op een rc8 gemaakt (waarvoor mijn dank aan Barbier motorsport) en stiekem ben ik een beetje hoteldebotel nou. Ben bezig met een wit/oranje rc8 uit 2010 en nu voelen je m al natuurlijk..

Wat zijn de punten om op te letten?
Deze is aardig scherp geprijsd en mocht ik mn eigen niet verkopen, is de inruilprijs redelijk.

Thnx alvast!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan