~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Hallo allemaal!

Afgelopen weekend heb ik een WR400 uit '98 gekocht op een setje supermotard wielen.
Nu zou ik er graag een setje wielen bij willen met banden voor enduro ritten.

Kan ik iemand mij vertellen welke wielen hier op passen en/of heeft iemand iets voor me liggen? :)

Mvg,
Jeroen

FusR0B4.jpg
 
Nou, ik weet van een stuk groente die een tenere blok doormidden gekicked heeft.... voor de rest idd nog nooit van gehoord. Veel start problemen met ttr's maar niet stuk te krijgen.
Motorblokken zijn bang van Komkommer.

Noppenbanden ook, hij heeft wel eens met louter buikspierkracht van 18 inch banden, 21 inch banden gemaakt.
 
Yamasaki ym 125

Yamasaki-125-3.jpg


of

Motorcycle-9L-Black-Cafe-Racer-Gas-Capacity-Tank-Universal-Fuel-Tank-with-Thick-Iron-Cap-Switch.jpg_220x220.jpg

van aliexpress , fuel tank 0ndAH :+
 
Laatst bewerkt:
Lang geleden alweer. Toen kon ik zomaar 3 dagen onbezorgd naar het treffen. En aansluitend een week naar Spanje.
 
Laatst bewerkt:
ik ben op zoek naar een Yamaha XT600

voorkeur:
bouwjaar voor 1988
km-stand tot 60.000km

Heeft je één staan, laat het dan even weten.
 
Beste allen,

Sinds kort rijd ik een oude XT350 voor woon-werk verkeer.
Hij bevalt prima en rijd boven verwachting soepel.
Nu rijd ik er grotendeels mee op de weg, dus ik zou de vering graag iets strakker/steviger zetten.
Ik begrijp dat dit type motor bepaalde eigenschappen heeft en geen sport motor is, maar voor ik op goed geluk ga draaien is mijn vraag of de standaard (voor)vering stugger te zetten is?

Groeten!
 
De veren worden echt niet stugger van het gedraai. Je past alleen de rijhoogte aan.
Misschien de ingaande demping achter wat stugger en wat dikkere olie in de voorvork om het een bietje te compenseren. Maar om de vering stugger te maken moeten er stuggere veren in en daarop moet de demping (normaliter) aangepast worden.
 
Even een vraag, ik heb een xt600 die perfect loopt tot ik vol gas geef, dan begint hij te haperen. Nou heb ik hem al 2 keer naar de garage gebracht, is (als het goed is) het brandstof systeem gereinigd + de carburateur schoongemaakt, maar het verhaal blijft hetzelfde. Inlaatrubbers heb ik al nagekeken, die lekken niet. De hoeveelheid geld die ik in deze motor wilde steken begint ook een beetje op te raken, dus nu wil ik eigenlijk zelf verder kijken wat het probleem is, maar geen idee waar ik dit moet gaan zoeken want aan de carb of de inlaatrubbers zou het niet moeten liggen. Het begint ook echt pas bij het laatste kwartje gas, voor de rest trekt en rijd hij prima. Iemand enig idee?

Edit: zou een klein gaatje waar de demper op de uitlaatbocht geschroefd wordt het probleem kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan