Bmw S1000r de koning van de nakeds

Ik zou idd eens beginnen met uitlezen. Misschien is er een sensor kaduuk.
 
Rotterdam probeer ik toch wel een beetje te vermijden met mijn uitlaat. Daar krijgt een standaard M-serie al een bekeuring voor te veel lawaai. Maar ik zal ff een seintje geven als ik in de buurt ben!
Had je een petje achterstevoren? :+

Mijn S1000R heeft ook een vervangingsuitlaat.
Maar de tussendemper zit er nog wel op.
Echt stil kan ik het niet noemen. :+

Voor de G310R heb ik nog een nieuwe open uitlaat liggen.
Althans ik denk dat die wel past.. 1 cilinders geven ook mooie klappen.
O-)
 
Aj. Niks 'mis' met de motor. Geen foutcodes, uitlaatsysteem is vrijgegeven in de software. Wel een afspraak gemaakt om de laatste software in de ecu te laden (nu nog 2015 versie).
Dus, misschien ben ik wel (te) kritisch. Voor who cares, mijn referentie kader: 1e gen en 2000 Blade en momenteel een 1000K8. De Suzuki loopt dus mooier onderin en pakt beter op. En dat terwijl de vorige eigenaar zo'n 23K heeft afgetikt voor deze BMW. Waarvan zo'n 3K voor de Akra. De Beamer heeft een prachtig management systeem dus wat mij betreft zit er meer in.
Volgende acties: OBD bestellen, vergelijken met een RR (collega) en kijken of het zonder db killer beter gaat. In het laatste geval op zoek naar een custom db killer. En misschien een custom ecu.
 
Yep, ik rij momenteel in de Pro. Aangezien die volgens mensen op andere fora de beste respons geeft. Maar om nu te zeggen dat ik ze uitgebreid heb vergeleken is een ander verhaal.
 
Yep, ik rij momenteel in de Pro. Aangezien die volgens mensen op andere fora de beste respons geeft. Maar om nu te zeggen dat ik ze uitgebreid heb vergeleken is een ander verhaal.
Voor de klachten die jij verteld merk ik geen verschil in de loopcultuur tussen de standen.
En naar mijn idee zou Dynamic Pro eventuele klachten alleen maar vergroten. :?
 
In rain mode rijdt hij net zo beroerd. Als je gas geeft gaat alles prima, maar als de rest van het verkeer je snelheid bepaald is het niet best. En ik woon nu eenmaal in de randstad.
 
In rain mode rijdt hij net zo beroerd. Als je gas geeft gaat alles prima, maar als de rest van het verkeer je snelheid bepaald is het niet best. En ik woon nu eenmaal in de randstad.
Het moet gewoon normaal lopen, maar voor dagelijks gebruik heb ik nu de G310R.
Dat rijdt gewoon een stuk minder aggresief, met de S1000R wil je alleen maar vóóruit en gas!
Iedere keer ging ik met sportieve ideeën en veel zin van huis en kon ze helemaal niet kwijt.
Met overig keer is die verwachting bijna nooit in te vullen.
Maar 'haperen' moet er zeker niet bij zijn.

Ik woon ook in de randstad, Schiedam - Nootdorp is mijn traject. ;)
 
Laatst bewerkt:
Had je een petje achterstevoren? :+

Mijn S1000R heeft ook een vervangingsuitlaat.
Maar de tussendemper zit er nog wel op.
Echt stil kan ik het niet noemen. :+

Voor de G310R heb ik nog een nieuwe open uitlaat liggen.
Althans ik denk dat die wel past.. 1 cilinders geven ook mooie klappen.
O-)
dito hier, je hoort het best!
 
Hahaha, de s is ook niet superzuinig hoor
Nee, daarom heb ik ook een ultrasnelle G310R erbij.
+50 kilometers per dag tikt wel aan met die dorst. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt maar ik inmiddels ook. Helaas is het geluid van deze slip-on uitlaat ook bedroevend.
De naam heeft wel wat SC-Project.. enigzins mysterieus. :+
Ik heb een uitlaat van een bekende BMW tuner uit Duitsland.. AC Schnitzer.
Met de demper nog onder het blok erbij.. dat scheelt natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt:
Nog twee keer getankt. Eerste keer 1 op 11,4. Daarna heeft de beamer een algemene software update gehad en kwam ik uit op 1 op 14,5. Met mijn 1000K8 rij ik 1 op 19 à 20.

Ik heb de MotoScan app aangeschaft inclusief OBDLink LX en adaptor kabel (WGsoft). En dat werkt prima.
De OBDlink app zelf werkt (nog) niet. Ik kom wel een paar foutcodes tegen.
De orginele BMW repair manual (RR) geeft geen uitleg over de codes.
Weet iemand of de Haynes manual wel de foutcodes beschrijft?

Daarnaast valt me op dat de S met dit weer nogal warm wordt. Tegen de 100 graden na een stukje snelweg. Hoort dit of heeft mijn thermostaat kuren?

Ondertussen ook een stukje op een RR kunnen rijden. Deze heeft de zelfde motorkarakterestiek als mijn R. Bij lage snelheid voel je licht horten en stoten, maar lang niet zo extreem als bij de mijne.
 
Terug
Bovenaan Onderaan