Suzuki gsxr 750 k7 slaat af koude start

Kaan1983

Rookie
16 apr 2018
6
0
Zaandam
Beste leden,


Koude start slaat de motor af en wanneer ik ermee rij draait de motor erg beroerd zoals stotteren inhouden.

wanneer op temperatuur draait hij wel goed!


Weet iemand waaraan het kan liggen?

Recent is er onderhoud gedaan:
Olie
Bougie
Oliefilter
Luchtfilter

En de bekende kwaal verholpen met het vetvangen van:
Accu
Spanningsregelaar
Dynamo

Ik hoor graag van jullie wat het eventueel kan.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op MF met of zonder al u problemen :+



Liep je motor wel goed voor het onderhoud , Accu ,Spanningsregelaar en Dynamo?

Zo ja dan heb je iets niet goed teruggezet of een stekker en of slang hangt nog los.

Of niet de juiste bougies gemonteerd en heb je deze ook op het moment 10-12NM terug vastgezet ?


En ; heb je hier originele onderdelen OEM voor gebruikt of Chinese meukzooi ?

Accu
Spanningsregelaar
Dynamo
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Het onderhoud is 1 a 2 maanden terug uitgevoerd en liep na de onderhoud ook goed het probleem is vandaag gebeurd!

En het onderdelen waren van OEM kwaliteit en zijn ook vervangen door een erkende reparateur.

Je zegt in je bericht dat iets niet goed terug is gezet of stekker en of een slangetje los zit, maar dan snap ik niet waarom de motor dan wel goed draait wanneer die warm is.
 
Bedankt voor je reactie!

Het onderhoud is 1 a 2 maanden terug uitgevoerd en liep na de onderhoud ook goed het probleem is vandaag gebeurd!

En het onderdelen waren van OEM kwaliteit en zijn ook vervangen door een erkende reparateur.

Je zegt in je bericht dat iets niet goed terug is gezet of stekker en of een slangetje los zit, maar dan snap ik niet waarom de motor dan wel goed draait wanneer die warm is.


Belangrijkste is dat het niet ontstaan is na het onderhoud ;)
 
Dit zijn echt lastige problemen
wellicht dat een kundige monteur e.e.a zal moeten nameten ? Kennelijk heeft je K7 een terugroep actie op de ICS ?

Heb je geen code C40 ?

Possible code C40, Suzuki had a recall on the k7. It's not TPS or temp sensors. Your ICS is located on the right side of the throttle bodies. Not to be confused with the TPS or STP. DO NOT MOVE THE STP!!!!

Waar ik ook aan dacht is je nieuwe Stator and rectifier ? Zijn deze wel goed ? Ja ze zijn vervangen maar door welk merk. En heb je geen kortsluiting hierdoor gekregen in je kabelboom ?

Replace the Stator and rectifier... put new battery and you are good to goo..!!! i faced the same problem also check if there is any short wiring in harness

Vond deze ook wel logisch ?

had that problem and it was the wires going to the engine coolant temperature sensor.
My actually wires were cut by a mouse, your could be the wires or the sensor itself.
The sensor is on the left side of the bike on the on the engine block in the middle of the bik
 
Beste leden,

Heb me gisteren verdiept en zag inderdaad dat er veel gsxr er zijn met het zelde probleem!
Maar gezien het probleem kan het wel van alles zijn!

Zoals gaskleppositie sensor, ics, kabelboom of kleppen afstellen.
Dat word dus zoeken.

Zag ook nog dat ze zelfs de gsxr door deze probleem hebben verkocht omdat ze er niet uit kwamen!

Ik laat het weten als ik het hebt gevonden.
 
De aanwijzing dat de motor goed gaat lopen wanneer deze warm is kan op injector problemen duiden. Misschien zie ik overal injector problemen omdat mijn gsxr hiermee te maken had.

Bij mijn motor zat er vuil in de primaire injector van cilinder 1. Koude motor het blok op 3 cilinders. Warme motor, liep deze weer goed. Omdat de spray uit de injector geen spray was maar een soort straaltje benzine, ontbrandt dit niet. Een warme motor zorgt ervoor dat het straatje benzine snel verdampt en wel goed ontbrandt.

Heb je last van na verbranding in de uitlaat? Knallen bij dot gas koude motor.
Start je motor eens bij een koude motor en voel of 1 van de 4 uitlaat bochten minder warm is als de anderen. Let op, pijpen zijn heet.

Je kan dan eventueel een injector wisselen, kijken of het probleem zich mee verplaatst. Injectoren professioneel laten reinigen kost je ongeveer 25euro per injector.

Succes
 
Beste leden,

Klepspeling is niet gecontroleerd!

Alleen ben net bezig met de motor heb hem gestart zonder problemen en sloeg niet uit.

Vervolgens wou ik de accu meten en zag dat er veel corrosie op de minpool zat, heb die dan grondig schoongemaakt.

Dit is al de 2de keer corrosie op de minpool in 2 maanden tijd!

Accubochten gekeken ze voelen alle 4 even warm.
Bougie nagekeken zien er goed uit.

Alleen snap ff niet dat de motor nu wel juist goed is, hoop dat het zo blijft!.. ga ff aankijken..

Zo niet laag ik het weten!

(Hier nog foto van de minpool)
full
 
Laatst bewerkt:
Beste leden,

Klepspeling is niet gecontroleerd!

Alleen ben net bezig met de motor heb hem gestart zonder problemen en sloeg niet uit.

Vervolgens wou ik de accu meten en zag dat er veel corrosie op de minpool zat, heb die dan grondig schoongemaakt.

Dit is al de 2de keer corrosie op de minpool in 2 maanden tijd!

Accubochten gekeken ze voelen alle 4 even warm.
Bougie nagekeken zien er goed uit.

Alleen snap ff niet dat de motor nu wel juist goed is, hoop dat het zo blijft!.. ga ff aankijken..

Zo niet laag ik het weten!

Dat voel je niet. Temperatuur meet je.
Accupool schoongemaakt? Je kan van slecht contact rare problemen krijgen. En wat zuurvrij vet doet wonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan