Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Is er een alternatief voor een grote beurt in de regio Rotterdam ipv officiele dealer. Dichtst bijzijnde Goedhart (40km afstnd). Kleppen stellen en uitlezen cpu laat ik graag aan een triumph kenner over.

Ik woon in Capelle aan den Ijssel en ik ga naar Motorcompany Nieuwkerk (aan den Ijssel) eigenaar heet Martijn heeft veel verstand van motoren en heeft een zwakte voor Triumph. Als je gaat zeg dat Steve stuurde richting hem, misschien krijg ik ook iets *D *D *D Trouwens hij heeft ook een facebook pagina, MotorCompany Nieuwkerk.
 
Ik heb de laatste mods aangebracht zaterdag, verlengde fender voor, verlengde spatbord achter en een Givi onderplaat voor mijn Givi V46, straks komt 4 stuks Philips silver vision voor de knipperlichten
Waar heb je die SilverVision vandaan? Ik heb ze nog niet kunnen vinden in RY10W :?

En even uit nieuwsgierigheid trouwens: ik ga binnenkort voor een nieuwe outfit shoppen, maar waar rijden jullie in/mee? Leer of textiel? En wat voor helm?
 
Gisteren trouwens ook eindelijk de eerste rit van het seizoen gemaakt :]

De LeoVince Nero ook goed getest, dat is een blijvertje :t Lekker diepe grom nu en met de dB-killer eruit helemaal wild (dus die zit er maar weer in ;))
 
Ola,

Sinds afgelopen september ook de eigenaar geworden van een Tiger 800 uit 2011.

full


Erg blij mee en afgelopen zondag weer even voor het eerst dit jaar mee gereden. Hiervoor had ik een speedtriple 955i. Ook een leuk beesie, maar ik was het in de wind zitten zat.

Wat me opviel was dat inderdaad met een hogere snelheid ik best last heb van de ruiswind rond mijn helm. Na wat lezen in de history van de MF Tiger posts zag ik de motor van Bluebanditdave, inmiddels volgens mij een TEX rijder, met een Puig ruit. Ook hier kwam deze positief voorbij. Dus maar meteen een besteld *O*

Oh en ook meteen een snavel mee besteld voor op de triumph :+

Nu afwachten! als het binnen is en gemonteerd zal ik een update geven
 
Ola,

Sinds afgelopen september ook de eigenaar geworden van een Tiger 800 uit 2011.

[afbeelding]

Erg blij mee en afgelopen zondag weer even voor het eerst dit jaar mee gereden. Hiervoor had ik een speedtriple 955i. Ook een leuk beesie, maar ik was het in de wind zitten zat.

Wat me opviel was dat inderdaad met een hogere snelheid ik best last heb van de ruiswind rond mijn helm. Na wat lezen in de history van de MF Tiger posts zag ik de motor van Bluebanditdave, inmiddels volgens mij een TEX rijder, met een Puig ruit. Ook hier kwam deze positief voorbij. Dus maar meteen een besteld *O*

Oh en ook meteen een snavel mee besteld voor op de triumph :+

Nu afwachten! als het binnen is en gemonteerd zal ik een update geven
Welkom, mooie fiets en deel natuurlijk je ervaring met de Puig ruit.

Veel veilige km's! :]
 
Op mijn 800 had ik ook een puig ruit. Was een hele verbetering!! Voor de 1200 komt er ook 1, die was helaas niet op voorraad.
 
Zo inmiddels is de puig ruit binnen en gemonteerd. Erg makkelijk al zeg ik het zelf. :Y

Morgen de eerste testkilometers ermee, dan pas weet ik of het een verbetering is. Zie hier wat plaatjes.

Before:
https://storage.yvovanzee.nl/s/ncFc8A1tCOKJ5Sz


After:
https://storage.yvovanzee.nl/s/SpL25qLqfa95iQT
https://storage.yvovanzee.nl/s/kKDPEW1DJk4AmDX

Nu is het nog wachten tot de snavel binnen is 8-)
Zo, dat is wel zwart allemaal! Ik kan je de LeoVince Nero erbij aanbevelen ;)
 
Vanmiddag ook de snavel binnen gekregen! Half uurtje werk en hij zit er op. Maakt het meteen een ander gezicht. Zal morgen nog even een fototje in het buitenlicht doen. Voor nu moeten jullie het met deze doen:

full


Zo, dat is wel zwart allemaal! Ik kan je de LeoVince Nero erbij aanbevelen ;)

Hehe, Ik heb er al een lekker geluidje onder zitten :]
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even 10 minuten op de Tiger gewerkt, Puig touring ruit was binnen, gelijk opgezet, heb de licht getint versie, ziet er goed uit, binnenkort een ritje maken, wacht eerst op de SW stuurverhogers, hopelijk morgen zijn ze binnen!!
 
De nieuwe 1200 dus? Of een Explorer?
Uiteraard de nieuwe. Ik ga geen perfecte 800 inruilen voor een verouderde 1200. :)
De 800 was afgeschreven maar nog in uitstekende staat. Heeft me nooit in de steek gelaten. Maar het verschil met de nieuwe 800 was te klein. En gezien ik de nieuwe nog maar 1 jaar kan inbrengen in de belastingen best een zo hoog mogelijk aankoopbedrag om in één keer zoveel mogelijk te recupereren (dat is uiteraard mooi meegenomen maar niet de hoofdreden om te switchen. Het was meer van nu of nooit en dan kon ik best voor het recentste en best uitgeruste model gaan want die moet liefst wel nog jaren mee. Tot verbrandingsmotoren in de ban gaan. Had de Zero nu ook als alternatief in overweging genomen. Maar die is duurder dan een volledig uitgeruste XRT en het blijft een naked met zijn beperkingen. En ik heb de onvolprezen Street al als naked.
Op de XRT zit je in elk geval volledig uit de turbulentie. Bij de (oude) 800 heb ik dat, zelfs met Puigscherm, nooit 100% goed gekregen.
Grootste nadeel bij de XRT (tot nu toe nog maar twee uur mee gereden als proef) is het ontbreken van een goede gps plaats. Gaat niet meer tussen instrumentenbord en scherm. Daar stond hij bij de 800 perfect.
Het schakelen zonder te ontkoppelen bij de XRT is ook niet echt een groot pluspunt.
De vernieuwde display en volledige set bedieningsknoppen aan de linker stuurhelft zijn wel een grote vooruitgang.
Het keyless starten is een leuk gadget maar ze hebben een kans laten liggen door dit ook niet te koppelen aan de benzinetank.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard de nieuwe. Ik ga geen perfecte 800 inruilen voor een verouderde 1200. :)
De 800 was afgeschreven maar nog in uitstekende staat. Heeft me nooit in de steek gelaten. Maar het verschil met de nieuwe 800 was te klein. En gezien ik de nieuwe nog maar 1 jaar kan inbrengen in de belastingen best een zo hoog mogelijk aankoopbedrag om in één keer zoveel mogelijk te recupereren (dat is uiteraard mooi meegenomen maar niet de hoofdreden om te switchen. Het was meer van nu of nooit en dan kon ik best voor het recentste en best uitgeruste model gaan want die moet liefst wel nog jaren mee. Tot verbrandingsmotoren in de ban gaan. Had de Zero nu ook als alternatief in overweging genomen. Maar die is duurder dan een volledig uitgeruste XRT en het blijft een naked met zijn beperkingen. En ik heb de onvolprezen Street al als naked.
Op de XRT zit je in elk geval volledig uit de turbulentie. Bij de (oude) 800 heb ik dat, zelfs met Puigscherm, nooit 100% goed gekregen.
Grootste nadeel bij de XRT (tot nu toe nog maar twee uur mee gereden als proef) is het ontbreken van een goede gps plaats. Gaat niet meer tussen instrumentenbord en scherm. Daar stond hij bij de 800 perfect.
Het schakelen zonder te ontkoppelen bij de XRT is ook niet echt een groot pluspunt.
De vernieuwde display en volledige set bedieningsknoppen aan de linker stuurhelft zijn wel een grote vooruitgang.
Het keyless starten is een leuk gadget maar ze hebben een kans laten liggen door dit ook niet te koppelen aan de benzinetank.
Ah, u bent Belg. Helaas hebben wij in NLD die belastingvoordelen niet. Hier betaal je gewoon de volle mep + BPM (Belasting van personenauto's en motorrijwielen) en daarmee komt de nieuwe 1200 XRT op een vanafprijs van €22.550,- :o
Maar ik wens je er veel plezier mee! En vertel tegen de koper van je oude 800 dat we hem/haar hier op het forum wel zien verschijnen ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik weet het. Innige deelneming. voor een keer zijn wij Belgen beter af. :+
Ik kan de aankoopprijs het eerste jaar ook voor 40% aftrekken van mijn personenbelasting (WW-verkeer). Daarom dat ik hem het eerste jaar ook omnium verzeker want dat kan je 100% inbrengen. Scheelt ook al vlug netto 2.000 € te recupereren het eerste jaar.
Waarschijnlijk daarom dat de 800 binnen de kortste keren richting NL kon vertrekken.
Ik heb de XRT incl. opties (valbaren, overbouwen gps, alu radiatorbeschermer, alu carterbeschermer) 17.000 € betaald. 15.000 € netto (+ de verkoopprijs van de 800 er nog eens aftrekken) vond ik bijgevolg best doenbaar voor een nieuwe motor van dat kaliber. De XRT rijdt waarschijnlijk ook op bio95 ipv super98 en heeft een langere onderhoudsinterval.
Maar ik neem aan dat in NL bij de dealer ook niet de catalogusprijs moet betaald worden. Anders kan ik de nieuwe 1200 MY2018 beter onmiddellijk doorverkopen aan een Nederlander met een mooie winst. :)
 
Laatst bewerkt:
Maar ik neem aan dat in NL bij de dealer ook niet de catalogusprijs moet betaald worden. Anders kan ik de nieuwe 1200 MY2018 beter onmiddellijk doorverkopen aan een Nederlander met een mooie winst. :)

Als die Nederlander hem daarna op Nederlands kenteken wil zetten, mag hij nog BPM (belasting) afdragen, waardoor je ongeveer op de prijs uit komt van een nieuwe 1200 bij de dealer hier. Dus ja, we moeten wel ongeveer de catalogusprijs betalen (beetje korting kan altijd).. :)
 
Nou moe. Ben even het een en ander gaan opzoeken over die vermaledijde BPM. Dien je zelfs te betalen op een tweedehandsvoertuig (met allerlei ingewikkelde herberekeningen). Voor diesel wordt je, als ik het goed begrijp, zelfs 2 x belast. Dar daar nog iemand met een (diesel)auto durft rondrijden.
Met wat pech kost een jonge tweedehands motor bij jullie meer dan hier een nieuwe uit de showroom.
 
Nou moe. Ben even het een en ander gaan opzoeken over die vermaledijde BPM. Dien je zelfs te betalen op een tweedehandsvoertuig (met allerlei ingewikkelde herberekeningen). Voor diesel wordt je, als ik het goed begrijp, zelfs 2 x belast. Dar daar nog iemand met een (diesel)auto durft rondrijden.
Met wat pech kost een jonge tweedehands motor bij jullie meer dan hier een nieuwe uit de showroom.
welkom in belastingparadijs Nederland. Maar we hebben dan wel goede wegen })
 
Terug
Bovenaan Onderaan