SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag heb ik weer lekker getoerd op de SV. Maar sinds de onderhoudsbeurt (eind vorig seizoen) hoor ik veel meer knallen bij het loslaten van gas. Ik vind het wel mooi klinken, maar enig idee hoe dat komt? Of 'slijt' dat er nog weer uit?

Idd de pair,maar mijne werd 60% minder met iridium bougie's
afstellen helpt ook met de pair afsluiten
 
afstellen helpt ook met de pair afsluiten

Om fatsoenlijk te kunnen afstellen moet je de pair afsluiten. Of het dan tijdelijk is of niet maakt niet uit, maar afstellen met de pair is eigenlijk geen optie. Ga je goed afstellen meet je het A/F ratio aan de hand van de uitlaatgassen. Heb je de pair niet dicht zitten zit je dus een meting te maken die nergens van klopt omdat er verse lucht in de uitlaat komt. Wanneer de pair dicht is en je gaat meten krijg je netjes de waarde zoals die ook echt is. Meten en afstellen met de pair open is een heel slecht plan.
 
Die is van buitenaf te vervangen. Been there, done that. Dat is overigens al weer een tijdje terug, mijn SV heb ik in 2013 verkocht.

Gewoon vanaf buitenaf dr uit slopen en daarna zijwaart door het gat naar binnen werken en dan met een haakje terug halen?
 
Om maar gelijk met een probleem te komen, mijn rechter voorvork is lek.

Lang verhaal kort:
Mijn voorvork was lek, heb ik laten maken. Paar maanden later weer lek. Ik terug voor garantie. Reactie: komt omdat er een braam op mijn voorvork zit. (Hele discussie waarom ze daar niet op gecontroleerd hadden, maar goed, ik trok aan het kortste eind).

Nu wil ik dit gaan oppakken. Maar deze (in mijn ogen mini) putjes kunnen niet gerepareerd worden en advies is: andere binnenpoot/voorvork (hetzij nieuw, hetzij tweedehands).
[afbeelding]
Is dit nog te fixen? Of kan ik beter naar een andere binnenpoot/voorvork kijken?

Tweedehands binnenpoot/voorvork zijn lastig te vinden. Een nieuwe binnenpoot kost me ook al €210.
Ik heb altijd een GSXR vork mooier gevonden dan die van de SV1000. Maar welke past? GSXR 750 of de 1000? Of beide?
En passen mijn remkauwen voorwiel/-as hier ook op? Moet ik met nog meer rekening houden?

Ik zie GSXR750 complete voorvorken voor ~€250 en die van de GSXR1000 voor rond de €450 (echter vind ik goudkleurige vork denk ik niet zo mooi op mijn fiets met zilveren frame).

Graag jullie advies mede SV'ers :} :]

Ohja: ik wil perse naked blijven, heb nu handlebar-mirrors besteld om beetje cafe-racer idee te krijgen.


De binnenpoot demonteren en opnieuw laten verchromen. Kost ongeveer 9 tientjes per poot.
Je moet toch de poot openmaken om nieuwe seals te monteren.
 
je kunt de scherpe randen met een sleutelvijltje weg vijlen. En dan nieuwe keerringen plaatsen en hopen dat ze niet weer lek raken.

en als je wilt ombouwen dan zul je even op reactie hier moeten wachten.
als je dergelijk chroom putjes hebt zul je altijd een rand blijven houden en of chroom wat versplinterd resultaat is dat je binnen de kortste keren weer een lekke poot hebt.
 
Ben al heel wat jaren lid zie ik, maar heb nog nooit echt op dit forum gezeten...
[afbeelding]
Wordt tijd dat ik maar eens in de OP erbij gezet wordt ;)

Enige modificaties:
SV1000 2K4
Taartschep vervangen door een kortere nummerplaathouder.
Andere spiegels (welke binnenkort weer vervangen worden)

[afbeelding]

Om maar gelijk met een probleem te komen, mijn rechter voorvork is lek.

Lang verhaal kort:
Mijn voorvork was lek, heb ik laten maken. Paar maanden later weer lek. Ik terug voor garantie. Reactie: komt omdat er een braam op mijn voorvork zit. (Hele discussie waarom ze daar niet op gecontroleerd hadden, maar goed, ik trok aan het kortste eind).

Nu wil ik dit gaan oppakken. Maar deze (in mijn ogen mini) putjes kunnen niet gerepareerd worden en advies is: andere binnenpoot/voorvork (hetzij nieuw, hetzij tweedehands).
[afbeelding]
Is dit nog te fixen? Of kan ik beter naar een andere binnenpoot/voorvork kijken?

Tweedehands binnenpoot/voorvork zijn lastig te vinden. Een nieuwe binnenpoot kost me ook al €210.
Ik heb altijd een GSXR vork mooier gevonden dan die van de SV1000. Maar welke past? GSXR 750 of de 1000? Of beide?
En passen mijn remkauwen voorwiel/-as hier ook op? Moet ik met nog meer rekening houden?

Ik zie GSXR750 complete voorvorken voor ~€250 en die van de GSXR1000 voor rond de €450 (echter vind ik goudkleurige vork denk ik niet zo mooi op mijn fiets met zilveren frame).

Graag jullie advies mede SV'ers :} :]

Ohja: ik wil perse naked blijven, heb nu handlebar-mirrors besteld om beetje cafe-racer idee te krijgen.


de GSXR conversie die ik heb is als volgt.
Kroonplaten en poten van een GSXR 600 K4/K5 (dan kan je namelijk je slot zo om zetten en blijft je stuurslot gewoon werken.
Remklauwen van een GSXR600 K6/K7 vindt namelijk de zwarte klauwen mooier dan de gouden. voordeel van deze conversie is dat je eerst kan blijven rijden met je remschijven van de SV.
gooi je de gouden K4/K5 klauwen er op dan moet je namelijk de GSXR 300mm schijven monteren.
gooi je de Zwarte K6/K7 klauwen er op zou je een 320mm Hayabusa schijf moeten plaatsen maar, ik zelf heb nu ruim 9 jaar met mijn standaard 310mm schijven van de SV gereden. daardoor een klein randje op de remblokken die niet weg slijten maar dermate veel stoppower dat ik met enige regelmaat mijn achterwiel in de lucht had O-)

enige advies is wel wanneer je de gsxr600 poten gaat gebruiken, dan zou ik wanneer je de veren gaat vervangen de poten oom meteen te laten reshimmen voor een beter dempings karakteristiek en dempings instelling
 
Laatst bewerkt:
Om fatsoenlijk te kunnen afstellen moet je de pair afsluiten. Of het dan tijdelijk is of niet maakt niet uit, maar afstellen met de pair is eigenlijk geen optie. Ga je goed afstellen meet je het A/F ratio aan de hand van de uitlaatgassen. Heb je de pair niet dicht zitten zit je dus een meting te maken die nergens van klopt omdat er verse lucht in de uitlaat komt. Wanneer de pair dicht is en je gaat meten krijg je netjes de waarde zoals die ook echt is. Meten en afstellen met de pair open is een heel slecht plan.

ja dat zeg ik toch met de pair afsluiten lol , afgesloten moeten typen*
 
Laatst bewerkt:
de GSXR conversie die ik heb is als volgt.
Kroonplaten en poten van een GSXR 600 K4/K5 (dan kan je namelijk je slot zo om zetten en blijft je stuurslot gewoon werken.
Remklauwen van een GSXR600 K6/K7 vindt namelijk de zwarte klauwen mooier dan de gouden. voordeel van deze conversie is dat je eerst kan blijven rijden met je remschijven van de SV.
gooi je de gouden K4/K5 klauwen er op dan moet je namelijk de GSXR 300mm schijven monteren.
gooi je de Zwarte K6/K7 klauwen er op zou je een 320mm Hayabusa schijf moeten plaatsen maar, ik zelf heb nu ruim 9 jaar met mijn standaard 310mm schijven van de SV gereden. daardoor een klein randje op de remblokken die niet weg slijten maar dermate veel stoppower dat ik met enige regelmaat mijn achterwiel in de lucht had O-)

enige advies is wel wanneer je de gsxr600 poten gaat gebruiken, dan zou ik wanneer je de veren gaat vervangen de poten oom meteen te laten reshimmen voor een beter dempings karakteristiek en dempings instelling
Thnx! Daar kan ik wat mee! :} :]
 
Gewoon vanaf buitenaf dr uit slopen en daarna zijwaart door het gat naar binnen werken en dan met een haakje terug halen?

Uiteindelijk viel het mee.
Zat een plaat voor die dr af moest en toen kon hij zo gewisseld worden.

Wel was de accu ook overleden maar dat is niet meer dan irritant.
 
Dag oma !

Tyfus zooi, glijder gemaakt met de motor.. Uitgegleden op een grote spoor met olie.. Kut kut kut. Ik zag het te laat, volle bak op de rem toen ik het zag. Net voor de plek rem los en recht door de olieplek heen (lag van links naar rechts op de straat) Voorband zat gelijk onder de olie en gleed gewoon alsof ik op ijs stond onder me vandaan. Het ging gelukkig niet al te hard, maar wel wat lelijke plekke op de motor.

Politie erbij vanwege het gevaar, alles schoongemaakt en een mutatie op laten maken. heb ik toch nodig als ik via het waarborgfonds iets zou willen terug krijgen. Volgende dag met verzekering Unive gebeld (all risk verzekerd)Toen ik ophing werd ik gebeld door politie. Hebben spoor van olie gevolgd en zijn via het spoor bij een garage uitgekomen. Het verhaal klopte dus heb in ieder geval een betrokkenen / schuldige. Geen gedoe met waarborgfonds maar gewoon verhalen op die meneer zijn verzekering. Kreeg 1000x excuses, aardige vent dus komen we wel uit.

Bericht van motorport gekregen (enigste toko waar ik woon (assen) ) schade expert langs geweest. Zei tegen motoport: Dagwaarde 3000, Maximale uit te keren bedrag 1950 euro. Volgens Motoport te weinig om alles te laten maken en zal ik dus concessies moeten doen.. Gaat dat zo hard jo met die dagwaardes van de Sv1000? Ik kan wel afstand doen van de motor maar krijg nooit meer zon mooi ding voor 3000 euro, 24000 km (inclusief dikke dempers, superbikestuur, handvatverwarming etc.) Ze staan voor 3 te koop, maar vaak wel "kaal of met veel KM" Wordt in iedergeval vervold dit verhaal en allemaal tips natuurlijk altijd welkom.

- wat is er beschadigd?: Deukje in tank, spiegel geschaafd, knipperlicht kapot, linker voorkap naast koplamp geschaafd, rubber van handgreep geschaafd (zat net 1 maand geleden handvatverwarming op) koppelingshandel geschaafd, linker demper geschaafd.. Dat is het eigenlijk wel zon beetje..

Motoport rekent wss: nieuwe standaard bijvoorbeeld: 100 euro,(ik noem maar wat op) terwijl ik denk, spuit ik zwart en klaar.. Nieuwe koppelingshendel 120 euro. Ik haal ze van Ali af 20 euro... Ben me er iedergeval van bewust dat Motoport wel de dure keuzes zal maken.. Zou het in iedergeval zonde vinden om 2000 euro te moeten verspijkeren aan mijn motor en dan nog niet alles gefixed te hebben.

Jullie hier enig ervaring mee? I'll keep you guys posted.

Ps: Motor rijdt nog prima, en nee het is geen optie om centen in mn zak te houden en door te rijden met de schade.. Daar ben ik te miereneukerig en te blij met mijn motor voor..
ps2. Kleding en helm ook aangegeven en daar een redelijk bedrag voor retour gekregen.
 
Laatst bewerkt:
laat ze gewoon het geld op je rekening storten. en behoud de motor
vaak kan het (makkelijk) uit

heb ik ook al 2x gedaan met m'n DL1000.

easy money
 
alleen die duik in de tank is wat fucked up. je kan aan MP vragen ofdat zij dat willen (laten) fixen. en dan de rest zelf fixen

heb je foto's van je motort?
 
en zorg er voor dat ze de prijs opnemen van de originele demper, niet van je sport dempers. de originele zijn namelijk veel duurder
 
Heb ook eens een schuiver gemaakt met de SV. Toen was het ook meer dan de dagwaarde. Iets lager bedrag laten uitkeren en online opzoek gegaan naar spullen. Ding helemaal goed kunnen krijgen en nog een paar 100 euro over.
 
Duidelijk duidelijk. Expert heeft motor al gezien met sport dempers geen e keur en geen db killers.. originele dempers hangen in de garage en gaan er alleen op richting Duitsland. Dus heb ze wel..

Foto’s volgen!
 
Voor de handige mensen misschien een domme vraag: is het erg lastig om de tank van een sv omhoog te halen? Ik kan totaal niet zien hoeveel koelvloeistof ik nog heb in het reservoir, en zo te zien moet de halve motor uit elkaar om bij het dopje te komen.
 
Punt is dat motoport alleen mag repareren met nieuwe delen. Dus ik zou idd het bedrag laten uitkeren en dan zelf herstellen als je dat kunt. Tank gewoon laten uitdeuken en opnieuw laten spuiten.
 
Kvs reservoir kan ik bij de 650 gewoon door het frame bekijken?
Is dat bij de 1000 niet zo ?

Tank omhoog is gewoon de 2 boutjes los bij het balhoofd en dan lift je hem zó omhoog..
 
Laatst bewerkt:
Het tankje zie ik inderdaad zo zitten, maar het plastic is hopenlijk zo verweerd dat ik het niet kan zien hoeveel erin zit. En anders is het tankje leeg.
Hoe dan ook ik zal bij het dopje moeten komen.
 
Voor de handige mensen misschien een domme vraag: is het erg lastig om de tank van een sv omhoog te halen? Ik kan totaal niet zien hoeveel koelvloeistof ik nog heb in het reservoir, en zo te zien moet de halve motor uit elkaar om bij het dopje te komen.

2 zwarte zijkapjes er af, imbus 4. zadel er af, imbus 6. en dan de tank, inbus 4 denk ik? en dan kan je er bij.

enuuh... domme vragen bestaan niet

mocht je hem gaan bijvullen, doe dit dan wel bij een koude motor, en zet hem in het midden van de streepjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan