Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Leuk mannen, lekker rommelen aan de motor.
Vrijdag mijn X ring ketting laten omleggen Gold color, met zwart achtertandwiel!
Super mooi gezicht al zeg ik hetzelf.
 
Is juist leuk die dingen. Iedereen verwacht dat zo'n NC niet van de plek komt maar zeker in geval de DCT staan velen nog heel raar te kijken

Als ik de NC mee had, reed ik ook altijd in de hogere toeren. Hangt de NC echt wel lekker aan het gas. De laatste 500 toeren zijn niet nodig maar tussen 3500 en 6000 is de NC erg lekker te rijden.
Het zal me wel aan voldoende testosteron ontbreken. Hoewel ik erg van flink gasgeven hou, dan pak ik mijn oude opgepeppelde XJR1200 met 120pk :9
 
Het zal me wel aan voldoende testosteron ontbreken. Hoewel ik erg van flink gasgeven hou, dan pak ik mijn oude opgepeppelde XJR1200 met 120pk :9

Niet zo zeer wedstrijdjes, maar in het algemeen....
Richting de 50 in z'n 1 is inderdaad niet fijn (ook niet voor de motor)....

Bij (auto) rijles is mij aangeleerd (door een vrouw) als ik vooraan bij een verkeerslicht sta vlot op te trekken en niet te gaan treuzelen...
Met motor rijles is mij aangeleerd gebruik te maken van de voordelen van de motor (en de na-delen niet uit het oog te verliezen)
Even vlot optrekken naar Vmax hoort er voor mij gewoon bij... en tsja, soms aard dat wel uit in een soort van wedstrijdje.

Maar globaal gezien... vanuit stilstand, vooraan bij een verkeerslicht, zodra die groen gaat (kijken of kruispunt vrij is) gas er op en "aan de overkant" 50Km/u rijden. (in z'n 1 of 2) en daar pas doorschakelen naar hoger.
:+ in de auto's (benzine én diesel's) die ik wel eens rij... zit ik meestal zo rond de 2500-3500 toeren (daar zit gevoelsmatig de power die ik gebruik voor mijn stijl rijden)... en indien nodig gewoon even doortrekken naar 4500... :+ tot ik voor langere tijd (gevoelsmatig) snelheid aan kan houden, dan schakel ik ruim door en zit ik onder de 2500 toeren.
.... Eh ja, ik ben er zo een die van 50Km/u in z'n 2/3 onderaan de snelwegoprit doortrekt naar ~120 en dan in 1x doorschakelt naar z'n 5...
 
Laatst bewerkt:
Het zal me wel aan voldoende testosteron ontbreken. Hoewel ik erg van flink gasgeven hou, dan pak ik mijn oude opgepeppelde XJR1200 met 120pk :9

Leuk Lady X dat je nog een xjr1200 erbij hebt. Super machine ook.
Zit telkens stiekem te kijken naar een Nieuwe xjr1300. Zijn vreselijk in de aanbieding nu.
De goedkoopste nieuwe is bij Van Sleeuwen voor 10.750 met Akra. :}
Of een blauwe uit 2016 met 1.600 km erop voor 9.990 uuro.
Is echt goedkoop. Maar schjinen ze aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Maar ik dek dat het bij kijken blijft. :Y
 
Vandaag bezig geweest met het monteren van de verstralers, zal binnenkort een foto posten als ik 's avonds een keer weg moet. De standaard koplamp lijkt ineens op een waxinelichtje qua lichtopbrengst.

Toch een stuk beter/goedkoper dan de "Kit van Honda a la 400 euro".. was totaal ongeveer 150 euro kwijt voor het hele spul.

fe117de38b2efb35da8ec4f9154d9a81.jpg


8dfb031a26089919aea3042cc01dee65.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit. Wordt je ook zichtbaarder van overdag voor andere weggebruikers. Heb zelf verticale ledlampen, ook tevreden over.
 
Leuk Lady X dat je nog een xjr1200 erbij hebt. Super machine ook.
Zit telkens stiekem te kijken naar een Nieuwe xjr1300. Zijn vreselijk in de aanbieding nu.
De goedkoopste nieuwe is bij Van Sleeuwen voor 10.750 met Akra. :}
Of een blauwe uit 2016 met 1.600 km erop voor 9.990 uuro.
Is echt goedkoop. Maar schjinen ze aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Maar ik dek dat het bij kijken blijft. :Y
Ik heb mijn 'Kenny' particulier gekocht in '98 toen was hij 11mnd oud en had pas 4.500km gelopen. Hij was van een jongen uit Geldrop die naar australë ging om te gaan trouwen. Het was te duur om hem te verschepen daarom werd hij verkocht door een vriend van hem. Destijds kostte de XJR 22.500 gulden. Ik heb 'm voor f5000,- onder de nieuwprijs gekocht, dat was destijds heel gunstig!! Nu zijn we 20 jaar verder, nu 29.980km en heb hem nog steeds, het is anders wel een zware beul hoor... De extra pk's heb ik door een 'open' 4 in 1Nikko race uitlaat. Het XJR blok is in feite een geknepen FJ blok van destijd die 125 pk had,door die uitlaat komen de afgeknepen pk's er weer uitrollen :9 ( heb er een vermogensuitdraai van, test uitgevoerd door motoren &toerisme) en een K&N luchtfilter. De opmerkingen ben ik inmiddels wel gewend met1.62 meter en 58 kg. Maargoed, effe on-topic: vanmiddag mijn mat zwarte coverplaat met gaatjes voor de radiator van de NC750S ontvangen uit china, samen met de bestelde zgn acherwiel 'fender' oftewel een
achterspatbordje om te voorkomen dat schokbreker smerig wordt. Kwaliteit valt me voor de lage prijs niet tegen!
 
Vandaag bezig geweest met het monteren van de verstralers, zal binnenkort een foto posten als ik 's avonds een keer weg moet. De standaard koplamp lijkt ineens op een waxinelichtje qua lichtopbrengst.

Toch een stuk beter/goedkoper dan de "Kit van Honda a la 400 euro".. was totaal ongeveer 150 euro kwijt voor het hele spul.

[afbeelding]

[afbeelding]

Staat strak hoor. :t . Zal aardig bekkie licht meer geven. Mooie thule ook waar die je lamp in gaat, heel belangrijk. Voor water inloop evetueel.
 
Ik heb mijn 'Kenny' particulier gekocht in '98 toen was hij 11mnd oud en had pas 4.500km gelopen. Hij was van een jongen uit Geldrop die naar australë ging om te gaan trouwen. Het was te duur om hem te verschepen daarom werd hij verkocht door een vriend van hem. Destijds kostte de XJR 22.500 gulden. Ik heb 'm voor f5000,- onder de nieuwprijs gekocht, dat was destijds heel gunstig!! Nu zijn we 20 jaar verder, nu 29.980km en heb hem nog steeds, het is anders wel een zware beul hoor... De extra pk's heb ik door een 'open' 4 in 1Nikko race uitlaat. Het XJR blok is in feite een geknepen FJ blok van destijd die 125 pk had,door die uitlaat komen de afgeknepen pk's er weer uitrollen :9 ( heb er een vermogensuitdraai van, test uitgevoerd door motoren &toerisme) en een K&N luchtfilter. De opmerkingen ben ik inmiddels wel gewend met1.62 meter en 58 kg. Maargoed, effe on-topic: vanmiddag mijn mat zwarte coverplaat met gaatjes voor de radiator van de NC750S ontvangen uit china, samen met de bestelde zgn acherwiel 'fender' oftewel een
achterspatbordje om te voorkomen dat schokbreker smerig wordt. Kwaliteit valt me voor de lage prijs niet tegen!

Mooi verhaal Lady X . Houd ik van. En je bent echt spekkoper geweest qua prijs. Netjes.
Lekker niet weg doen dat ding, helemaal super.
Ze wegen idd wel wat maar dat went ook wel.{ook een vent :P } Zeker als je overstapt op een NC. Heel veel plezier ernog mee.

ok, het komt uit China die defender maar als het zit zit het. Heeft
voor de rest nix te houden.
Ik heb nog om de achterveer een sok gedaan.Kan je ook overwegen. Van R&G. Shocksok.
Er omheen doen met klitteband, zitten ook gaatjes in om eventueel vocht wat er achter wil komen eruit te laten. Maar daar komt echt geen water.
 
Vandaag bezig geweest met het monteren van de verstralers, zal binnenkort een foto posten als ik 's avonds een keer weg moet. De standaard koplamp lijkt ineens op een waxinelichtje qua lichtopbrengst.

Toch een stuk beter/goedkoper dan de "Kit van Honda a la 400 euro".. was totaal ongeveer 150 euro kwijt voor het hele spul.

400? waar?

06-04-2018 nog bij de Motoport Veldhoven geweest voor schade taxatie... schade was iets van €939,- voor de mistlampen...

€849,- ex montage: €1011,- incl.
Welliswaar met beugel van €179,-/€209,-... maar toch.
 
Op de NC700shop kan je de valbeugel (OEM honda) nu voor 79,15€ krijgen. De lampen kosten alléén al 500€, én dan komt er nog 38,90€ bij voor de electrical connection kit (incl.relay enzo)

Totaal iets van 620€ excl. verzending. Dan maar beter zelf doen :)
 
nee jo dat kan toch niet :o , heb koffers, verlichting, beugels, 12v, en handvat verwarming, bijna gratis bij de motor gekregen met die Honda actie die geven vast nooit zoveel aan €€ weg :+

Ik ook toen ik mijn NC750 kocht :)
Maar that's the price die er voor gerekend word voor vervanging na schade...
 
Mooi verhaal Lady X . Houd ik van. En je bent echt spekkoper geweest qua prijs. Netjes.
Lekker niet weg doen dat ding, helemaal super.
Ze wegen idd wel wat maar dat went ook wel.{ook een vent :P } Zeker als je overstapt op een NC. Heel veel plezier ernog mee.

ok, het komt uit China die defender maar als het zit zit het. Heeft
voor de rest nix te houden.
Ik heb nog om de achterveer een sok gedaan.Kan je ook overwegen. Van R&G. Shocksok.
Er omheen doen met klitteband, zitten ook gaatjes in om eventueel vocht wat er achter wil komen eruit te laten. Maar daar komt echt geen water.
Niet wegdoen....dat zegt iedereen. Hij is ook in absolute nieuwstaat *D ....Ik rij d'r niet zo heel vaak mee maar als het gebeurd, dan goed! Goed warm is het een feest om het gas dicht te draaien en af te remmen op de motor: die onverbrande gassen grommen en knallen in de uitlaat ...heel bàr... (heb hem er op af laten stellen bij Roadrunner) Mooi weer fietsers gaan extra dicht bij de berm fietsen en schudden afkeurend hun hoofd.....hahaa....een paar zonden mag een motor rijdende vrouw toch af
en toe hebben toch....
Zoo, nu maar weer braaf praten over de NC. Manlief gaat dit weekend de chinese covelplaat en achtelspatbold monteren...
 
Nog even een vraagje over de montage van het achterspatbordje. Bij het spatbordje is een vrij dik trekbandje geleverd. Ik zie een sleuf in een dieper liggende verdikking die blijkbaar in dat gat moet passen in die plaat vòòr het achterwiel. waar het doorheen moet worden getrokken??Lijkt me dat alleen het aantrekken van dat bandje onvoldoende zal zijn.....
Dat spatbordje weegt bijna niks, maar alleen montage met een trekbandje lijk me erg summier. Hoe hebben jullie de montage uitgevoerd? Mocht zo' n bandje na een x periode losraken oid dan kan dat voor levensgevaarlijke situaties leiden bedenk ik me zo. Is montage met een plaatje erachter mogelijk? Of 2 stripjes die wat verbogen worden met de kromming van het spatbord mee.....??
 
30712201_1893598013997709_3883667913336422400_o.jpg


Zo, ik heb de NC weer terug met de nieuwe mapping *D rijdt echt waanzinnig lekker nu. veel reactiever op het gas, meer koppel over de hele linie, en bij lekkere bochtencombinaties kan je hem nu net ff wat langer doortrekken als je de tijd niet heb tussendoor om over te schakelen. Hoe die nu de bocht uitkomt is echt geweldig *D

de A/F verhouding lijn loopt een beetje vreemd op het oog, maar dat komt door de milieusystemen die roet in het eten gooien qua afstelling. Hij staat echt spatzuiver afgesteld *D
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of en hoe je de koplamp kunt afstellen?

Vanuit onder aan de voorkant zit er (links en) rechts een stelschroef...
Als je even op de grond gaat liggen en een zaklamp er in schijnt kan je hem zien...
Of op de tast even vinden....

Ik geloof links voor grootlicht en rechts voor normaal...
 
[afbeelding]

Zo, ik heb de NC weer terug met de nieuwe mapping *D rijdt echt waanzinnig lekker nu. veel reactiever op het gas, meer koppel over de hele linie, en bij lekkere bochtencombinaties kan je hem nu net ff wat langer doortrekken als je de tijd niet heb tussendoor om over te schakelen. Hoe die nu de bocht uitkomt is echt geweldig *D

de A/F verhouding lijn loopt een beetje vreemd op het oog, maar dat komt door de milieusystemen die roet in het eten gooien qua afstelling. Hij staat echt spatzuiver afgesteld *D

ziet er aardig uit, konden ze de slangen van het milieusysteem (Pair) niet dicht knijpen?
gewoonlijk doen ze dat anders kunnen ze de boel niet afstellen
 
Ziet er goed uit pretpiloot, staat voor mij ook nog op de lijst om te laten doen.. Ooit

Ben van plan om de NC iets meer future proof te maken door het monteren van een zekeringkast waar ik dan netjes alle toekomstige accessoires op aan kan sluiten mocht het nodig zijn.

Nog tips om het netter te maken?, ik weet dat er zekeringkasten te koop zijn waar de plus/min allebei op de zekeringkast zit.. is e.v.t. ook nog een optie.

035b937fa465ac2d33f9a8802f7ff4c1.png
 
Laatst bewerkt:
Pretpiloot, wat heb je precies laten doen, Powerrcommander??

Nee, een ECU flash van de computer zelf. Heb je geen extra kastje en kabels weg te werken. Mapping staat direct in de computer zelf dus geen gelul met 02 sensors, closer loop programma's etc.

Een Piggyback module is gewoon niet meer van de tijd is mijn ervaring.
 
Ziet er goed uit pretpiloot, staat voor mij ook nog op de lijst om te laten doen.. Ooit

Ben van plan om de NC iets meer future proof te maken door het monteren van een zekeringkast waar ik dan netjes alle toekomstige accessoires op aan kan sluiten mocht het nodig zijn.

Nog tips om het netter te maken?, ik weet dat er zekeringkasten te koop zijn waar de plus/min allebei op de zekeringkast zit.. is e.v.t. ook nog een optie.

[afbeelding]
Erg handig zo'n kastje. Heb ik ook op mijn motor. Heb daar o.a de navigatie op aangesloten. Zit bij mij onder het zadel zodat ik altijd makkelijk bij de zekering kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan