Suzuki V-Strom 250

Guzziking

The rebel within
1 okt 2010
17.009
993
Enschede
Hi :W

Deze vorige week vrijdag opgehaald en inmiddels staat de teller al boven de 500 km.

full



De Duc 620 Monster (meer dan 3 jaar in bezit gehad) die ik er op ingeruild heb, was me toch te beperkt voor het 'grab & go' gebruik. Ook niet geschikt voor de vele klinker-en- keienwegen hier net over de grens in het Duitse Münsterland, om het maar niet te hebben over de onverharde wegen. :')

Deze Soes kan dat allemaal perfect is mijn ervaring 8-)

Stuurt perfect en lichtvoetig, goede remmen en genoeg aan de 25 pk die hij levert. Voor langdurige ritten op de snelweg minder geschikt, of je moet genoegen nemen met een kruissnelheid van 110 km. De top ligt zo rond de 135 trouwens.

Dashboard is zeer uitgebreid met oa 2 tripmeters en 2 verbruiksmeters.

Ook voor de kleinere berijder (hier 1.69 met een onwillige linkerheup wegens vroegere breuk) is deze adventure zeer geschikt. Opzwaai gaat goed (eindelijk eens niet zo'n hoge kont) en ik kan beide voeten plat op de grond zetten.

Het gemeten verbruik na de eerste tankbeurt is exact 1 op 32, dit wel tijdens de inrijperiode.

Met de 17.3 ltr-tank moet straks makkelijk een effectieve 450 km te halen zijn.

Ik hou jullie op de hoogte en zal tzt wat eigen foto's posten, ff onmogelijk omdat die nu als bestand te groot zijn. :')
 
Leuke motor, ben benieuwd naar je ervaringen!

Gefeliciteerd met de aankoop, zet ook vooral wat actie foto's in dit topic.

Mijn vrouw en ik zijn in de markt voor een nieuwe 250/300 reismotor.
De V-strom 250 is 1 van de gegadigde, naast de BMW 310 GS, de Honda CRF 250 Rally Raid en de Kawasaki Versys-X 300.

Veel veilige km's gewenst :]
 
Leuke motor, ben benieuwd naar je ervaringen!

Gefeliciteerd met de aankoop, zet ook vooral wat actie foto's in dit topic.

Mijn vrouw en ik zijn in de markt voor een nieuwe 250/300 reismotor.
De V-strom 250 is 1 van de gegadigde, naast de BMW 310 GS, de Honda CRF 250 Rally Raid en de Kawasaki Versys-X 300.

Veel veilige km's gewenst :]


Thx! :t

Wel in het Engels maar hier worden de door jou genoemde motoren besproken.

 
Gefeliciteerd! De V-Strom 250 is een leuk ding!
Heb 'm zelf getest, maar op de een of andere manier komt ie in Google niet echt lekker bovendrijven in de resultaten. Zal vanzelf wel goedkomen.

Test is hier te lezen;
Test: Suzuki V-Strom 250 (DL250A) 35kW A2-rijbewijs

Zelf was ik minder te spreken over de banden en de remmen kunnen wel een tikkie beter op het moment dat je een keer een noodstop moet maken. Mijn verbruik was iets van 1 op 25, maar jij was 'm aan het inrijden en ik keek wat ie kon. Bij normaal rijgedrag verwacht ik 1 op 28 oid. Ideaal is dat ie al helemaal gereed is om er direct koffers aan te hangen en ook de 12v-plug is heel handig.

De BMW is een stuk duurder... de V-Strom 250 kost bij MVM (V-Strom Center) nu zelfs tijdelijk maar 4990 euro incl. alle kosten. Scheelt toch weer 1000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding! Lijkt nog best een serieuze fiets, zo op de foto. Ik zie veel gelijkenissen met mijn DL1000. :)
Laatst een rondje op een Versys 300 gereden en dat viel mij 100% mee. Moet je een beetje op gang houden maar daar ben je zo aan gewend. Dat zal met deze ook wel zijn. :t
 
@highking ik heb ook is gwn gaan proefrijden met de versys 300 maar vond het vering gedeelte wat stug afgeveerd en het zadel was ik na 1 uur al meer dan beu zo hard dat dat was. Maar voor de rest was het wel een leuk fietsje. Zou ook best wel is met de Vstrom 250 rijden mss voor ww fiets ideaal want tem 250cc betaal je geen BIV in belgie.
 
Leuke motor! Wil zelf ook m'n Hawk GT omruilen voor een 'Grab & Go' dual-sport, wel een wat lager budget dus niet zoveel keuze zoals bij de nieuwe fietsen. De NX250 loop ik nu vooral op te azen (zijn volgens mij niet meer zoveel van geloof ik..)
 
Gefeliciteerd! De V-Strom 250 is een leuk ding!
Heb 'm zelf getest, maar op de een of andere manier komt ie in Google niet echt lekker bovendrijven in de resultaten. Zal vanzelf wel goedkomen.

Test is hier te lezen;
Test: Suzuki V-Strom 250 (DL250A) 35kW A2-rijbewijs

Zelf was ik minder te spreken over de banden en de remmen kunnen wel een tikkie beter op het moment dat je een keer een noodstop moet maken. Mijn verbruik was iets van 1 op 25, maar jij was 'm aan het inrijden en ik keek wat ie kon. Bij normaal rijgedrag verwacht ik 1 op 28 oid. Ideaal is dat ie al helemaal gereed is om er direct koffers aan te hangen en ook de 12v-plug is heel handig.

De BMW is een stuk duurder... de V-Strom 250 kost bij MVM (V-Strom Center) nu zelfs tijdelijk maar 4990 euro incl. alle kosten. Scheelt toch weer 1000 euro.



Ik geloof dat ik het wel gezien heb. Heb veel gegoogled voor aanschaf want ga niet over een nacht ijs.

Verder heb ik behoorlijk wat 250's (en lichter) gehad, dus had wel een idee wat er op me af zou komen.
 
Leuk ding! Lijkt nog best een serieuze fiets, zo op de foto. Ik zie veel gelijkenissen met mijn DL1000. :)
Laatst een rondje op een Versys 300 gereden en dat viel mij 100% mee. Moet je een beetje op gang houden maar daar ben je zo aan gewend. Dat zal met deze ook wel zijn. :t

Precies, en ik hou wel van een beetje actief bezig zijn :t

Het is ook echt geen kleine motor en vergeleken met mijn ex-Monster lijkt ie veel forser!
 
Leuke motor! Wil zelf ook m'n Hawk GT omruilen voor een 'Grab & Go' dual-sport, wel een wat lager budget dus niet zoveel keuze zoals bij de nieuwe fietsen. De NX250 loop ik nu vooral op te azen (zijn volgens mij niet meer zoveel van geloof ik..)

Dan ben je met deze goed bediend! :t
 
ik zat er al een beetje op te wachten (het topic) , vandaag er weer 2 bij de Valkenier in Barneveld zien staan, leuk en lichte motorfiets..

Dus : Bookmarks
 
Laatst bewerkt:
Super tof ding, vooral voor de wat kleinere rijders. Ik ben overgestapt op motorscooters, maar anders had ik zeker interesse gehad.
Gefeliciteerd, Guzziking! *O*
 
gisteren nog even bij MVM is soesterberg geweest waar de 250 met complete kofferset staat voor net meer dan 7000 ( ok weet het niet meer ;) )

maar geen nieuwe voor 4990 zoals boven beschreven , of ik heb het gemist.

bij de Valkenier staat er 1 met 900 km ( ik vermoed de demo) voor 4999.
 
gisteren nog even bij MVM is soesterberg geweest waar de 250 met complete kofferset staat voor net meer dan 7000 ( ok weet het niet meer ;) )

maar geen nieuwe voor 4990 zoals boven beschreven , of ik heb het gemist.

bij de Valkenier staat er 1 met 900 km ( ik vermoed de demo) voor 4999.


7350 Euro moet die opbrengen, die bij MVM in Soesterberg staat. Ik heb hem dinsdag nog zien staan, toen ik een proefrit heb gemaakt op een Suzuki V Strom 250. :Y
 
Je moet er even naar vragen bij MVM. Op de Motorbeurs in Utrecht was dat de beursaanbieding en die prijs (4990 euro) hebben ze nog even aangehouden voor nieuwe V-Strom's (of hebben ze nog steeds... ik weet het niet, ik werk er niet). Dat is dus niet de motor met koffers, tankpad, handkappen etc. maar de kale versie.
 
Vanavond voor de 2e keer getankt, weer E10 benzine.

445 km op 13.4 ltr maakt 1 op 33.2 *D
Merkwaardig is dat de verbruiksmeter 'negatief' aangeeft, in dit geval 1 op 31.7.

Er zat dus nog bijna 4 ltr in de tank. Het verklikkerlampje (benzinepompje) begint dan ook te knipperen. Als daarbij een 2e gaat knipperen (onderste blokje benzineniveau) dan zit er minder dan 2 ltr in de tank.

Dit tijdens de inrijperiode, en de motor werd niet zwaarder belast tot een 6000 tpm, met wel af en toe wat uitschieters natuurlijk. O-)

Er staat nu 800 km op de teller en de motor mag nu belast worden tot 7500 tpm, eens kijken wat dit met het verbruik doet.

De wegligging is, in tegenstelling wat Monomuis zegt, ronduit goed, maar ik had wel warm weer en dat zal natuurlijk van invloed zijn.
 
De wegligging is, in tegenstelling wat Monomuis zegt, ronduit goed, maar ik had wel warm weer en dat zal natuurlijk van invloed zijn.

Je bent 'm nog aan het inrijden. Als je volle bak mag, moet je nog maar eens zien en wat meer van de motor vragen. Hoe harder je gaat rijden, hoe minder wendbaar de banden worden. Als je niet zo hard aan het rijden bent, merk je dat niet. Bij de GSX-250R is het erger, bij de V-Strom valt het nog wel redelijk mee. Bij de GSX-250R heb je echt het idee dat er een dikke laag stroop onder de banden ligt en het zeer indirect stuurt. Maar onder de V-Strom horen ook betere banden... sowieso die ook wat meer richting allroad neigen.
 
Oké Mono, we gaan het meemaken :Y

Ik had je (goede en uitgebreide) review niet gelezen trouwens.

Nu wel en veel herkenbaar :t
 
Dank je :) Ik had al zo'n idee, want hij stond er nog niet zo lang op en anders was jouw dealer wel heel snel met leveren.
 
Inmiddels bijna 1100 km op de teller.

Vanmorgen vroeg de 1000-beurt laten geven. Kosten € 38,50. Alleen olie en filter was voor mijn rekening.

Bij thuiskomst ruitje gedemonteerd, toch behoorlijk veel wervelingen zoals ook Monomuis al geconstateerd had.

Mss voor de toekomst zo'n 'opzet-ruitje', maar heb amper ruiten/kuipen gehad op mijn vorige 2-wielers, dus wennen hoef ik niet. :+
 
Laatst bewerkt:
Dat is volgens mij wel bij al die allroads zo. Is niet V-Strom 250 alleen die er last van heeft. Versys-X 300 ook bijv en nog vele andere allroads en ook motorscooters. Flip-up ruitje er op helpt vaak al veel.

Mooie prijs voor die 1000 beurt. :)
wat betreft ruit er af; ik weet niet of het er uit ziet, maar qua snelheden hoef je het verder niet te laten. Ruitjes zijn leuk boven de 140km/u, wat mij betreft.
 
Dat is volgens mij wel bij al die allroads zo. Is niet V-Strom 250 alleen die er last van heeft. Versys-X 300 ook bijv en nog vele andere allroads en ook motorscooters. Flip-up ruitje er op helpt vaak al veel.

Mooie prijs voor die 1000 beurt. :)
wat betreft ruit er af; ik weet niet of het er uit ziet, maar qua snelheden hoef je het verder niet te laten. Ruitjes zijn leuk boven de 140km/u, wat mij betreft.

Lijkt er wel op, de ex-Cagiva Canyon 500 had dat ook.. :')

Heb hem vandaag ff tot 130 losgetrokken en miste het ruitje niks 8-)


En qua looks kan het best :Y vin m zelfs stoerderderder })
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels bijna 1100 km op de teller.

Vanmorgen vroeg de 1000-beurt laten geven. Kosten € 38,50. Alleen olie en filter was voor mijn rekening.

:+

Dat is een mooie prijs, als ze daarvoor ook de klepspeling gecontroleerd hebben, dan is het helemaal netjes. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan