Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren m'n motor weggebracht voor de achterband dus. Vanmiddag ff de motor van een maat van me van verse olie voorzien. Toen ik die spullen ging kopen waren ze net aan m'n motor begonnen :)

30222178_1590662744382375_6605959751958265856_n.jpg

Toen ik 'm zo op de bok zag staan dacht ik heel even "Weten jullie dit zeker? :X ", maar voorlopig houdt-ie het blijkbaar :P

Er zit weer een ronde band op!
29789977_1590662841049032_8470926507131273216_n.jpg


Dat rijdt alweer 100 keer beter :) Nu nog de voorvork aanpakken, achter nog de remblokken vervangen en een stalen remslangetje erop (achterrem is niet heel best, ik heb één keer niet m'n ontluchter gebruikt en dus gigantisch gesmeerd met remolie :X ). Dan zijn de grote dingen van dit project gebeurd :)

Dat word nog wat als-ie af is.. Dan moet ik dus weer iets van een opknappertje zoeken :+ Maar deze Div mag blijven, geweldige fiets :) Monteur vond 'm (buiten de puntjes van kritiek, die mij al bekend waren) voor z'n leeftijd en kilometerstand ook in een goede staat verkeren. Da's altijd mooi om te horen natuurlijk :)

De smeerbende met remolie ga ik uiteraard morgen gelijk ff goed schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Zoektocht viel mee! Het was de spanningsregelaar, deze stekker los gemaakt zekering erin en alles bleef heel! Stekker erin en plop! De sr vervangen en problemen zijn weg! De verhalen over de sr van eBay zijn waar, deze zijn inderdaad niet goed!

PS op het frame waar de sr zit zat allemaal bruin spul, sr stonk ook. Gewoon hele slechte kwaliteit.
 
Vanmiddag mijn motor weggebracht om de achterband te laten vervangen.

Ik rijdt de woonwijk uit, en vrij plotseling voelt-ie wat raar aan in het stuur. Toch maar even stoppen en kijken. Rechter voorvork keerring lek :/

Nou stond die toch al op de planning om te vervangen (en gelijk nieuwe vorkolie en progressieve vering erin), maar ik had gehoopt zaterdag weer een stukkie te kunnen toeren. Het ziet er niet naar uit dat dat nu nog doorgaat :/

Toen ik de motor kocht had ik al m'n twijfels bij de keerringen, maar de binnenpoten bleven altijd nog netjes droog. Nu is de rechter binnenpoot echt zeik nat '(

Progressieve vering scheelt wel, MAAAAR als de olie alleen all vervangen is plus de keringen dat scheelt al heel veel. Mijn originele vering was al progressieve. dus alleen de keringen en de olie was een wereld van verschil.

Keerringen Yamaha XJ600 1992 | mPartz.nl

Voorvorkolie Putoline HPXR 1 liter | mPartz.nl

plus minus € 20,- samen!
 
Met spatten op je broek neem je zo'n doordringende benzinelucht mee in huis ... :r

Ik tank 2/3x per week zo. Nu moet ik wel zeggen dat ik bij voorkeur tank bij de Shell Express aan de Ceintuurbaan in Zwolle. Letterlijk 150/200m verderop zit de Firezone, dus zijn de prijzen vaak gelijk of Shell 1ct duurder. Maar de Shell heeft de betaalunit op de pomp, dus kan blijven zitten, en zit direct aan de weg. De Firezone zit haaks op de weg aan de parallelweg en heeft dus een betaalpaal.

Desondanks komt het voor dat ik elders tank en als daar een betaalpaal is, ga ik er ook op zitten bij het tanken, al loop ik niet terug voor een bonnetje maar verwerk ik de tankbeurt in Fuelly.
 
Vandaag maar eens ff de nieuwe achterband ingereden :)

30222221_1592758170839499_3088279552535822336_o.jpg


Dat stuurt alweer 10 keer beter, op z'n minst. Nu de voorvork nog aanpakken en dan is het (weer) een hele fijne fiets :]

En fatsoenlijke spiegels, en een onderhoudsbeurt, en de navigatie aansluiten, etc..
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Gisteren een Diversion gekocht voor onderdelen, motor rijdt niet, blok is eruit en ligt uit elkaar.

Van het blok haal ik alleen de bruikbare onderdelen, de rest is oud ijzer, dus mocht iemand interesse hebben in de cilinders, carterdeksel of onderkant vh blok... gratis op te halen.

Ook zit er een goed uitlaat systeem op, wel met zwart gespoten dempers op.

Een donkergroene topkuip, met gebruikerssporen en een klein krasje.

Streetfighter kuipje

Zie de links voor de foto's.

Kuipje met koplamp en ingebouwde knipperlichten
€ 15,00
http://link.marktplaats.nl/m1275355...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Topkuip Yamaha Diversion
€ 50,00
≥ Topkuip Yamaha Diversion - Onderdelen | Yamaha - Marktplaats.nl

Uitlaat Yamaha Diversion XJ600s
€ 100,00
http://link.marktplaats.nl/m1275353...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Bij interesse stuur even een pb
 
Indien de knipperlichten voor / middenbok en tanksensor hetzelfde zijn voor een XJ900s, heb ik in deze onderdelen interesse.
 
Indien de knipperlichten voor / middenbok en tanksensor hetzelfde zijn voor een XJ900s, heb ik in deze onderdelen interesse.

De XJ600 (S) hééft géén tankflotter, deze hééft een benzinekraan met reserve stand.
De richting aanwijzers zijn gelijk, vóór de korte, achter de langere.
Middenbok van een XJ600(S) past óók niet onder de XJ900(S) Diversion.
 
Laatst bewerkt:
Indien de knipperlichten voor / middenbok en tanksensor hetzelfde zijn voor een XJ900s, heb ik in deze onderdelen interesse.

Knipperlichten heb ik voor je...stuur mij even je mailadres via pb dan stuur ik je foto's.

Yes mr.R alleen de deksel.
Is nogal gekrast na een blijvertje.
Eventuele stuurgewichten wil ik ook wel.


Ok even kijken hoe de binnenkant eraf gaat...stuur mij even je mailadres via pb dan stuur ik je foto's.
 
Iemand hier nog een scherm liggen van een Diversion?

Deze heeft een MRA scherm erop en als je de motor wil draaien komen de spiegels tegen het scherm aan. Helaas is dat met draaien op een niet vlakke achtergrond zo hard gegaan dat scherm gescheurd is. En klein deel van de kuip ook.. dat probeer ik te lijmen.
 
Iemand hier nog een scherm liggen van een Diversion?

Deze heeft een MRA scherm erop en als je de motor wil draaien komen de spiegels tegen het scherm aan. Helaas is dat met draaien op een niet vlakke achtergrond zo hard gegaan dat scherm gescheurd is. En klein deel van de kuip ook.. dat probeer ik te lijmen.

Ik heb nog een hele nieuwe.
Probeerde een foto te uploaden maar lukte niet.
Doe me anders je e-mail in een privé bericht dan e-mail ik een foto.
 
Iemand hier nog een scherm liggen van een Diversion?

Deze heeft een MRA scherm erop en als je de motor wil draaien komen de spiegels tegen het scherm aan. Helaas is dat met draaien op een niet vlakke achtergrond zo hard gegaan dat scherm gescheurd is. En klein deel van de kuip ook.. dat probeer ik te lijmen.

Ik heb een origineel en een MRA met spoiler liggen. Stuur maar een bericht bij interesse.
 
Heb voor mijn vrouw een Div 600 uit 1996. Rijdt erg fijn, maar voelt voor mij een slagje te klein (186cm en 100kg).
Wellicht dat een Div 900 voor mij een betere optie is?
Ben dus op zoek naar een goed en betrouwbare Div900, liefts rond de 1500 euro, omgeving Dordrecht.

Doel is een betaalbare en betrouwbare toer motor met redelijk rechte zit tbv af en toe woon-werk of een klein tochtje.
 
Laatst bewerkt:
Heb voor mijn vrouw een Div 600 uit 1996. Rijdt erg fijn, maar voelt voor mij een slagje te klein (186cm en 100kg).
Wellicht dat een Div 900 voor mij een betere optie is?
Ben dus op zoek naar een goed en betrouwbare Div900, liefts rond de 1500 euro, omgeving Dordrecht.

Doel is een betaalbare en betrouwbare toer motor met redelijk rechte zit tbv af en toe woon-werk of een klein tochtje.


Lijkt me iets aan de lage kant....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan