Rijder input op een naked

thenico

MF'er
8 mei 2013
194
73
All,

Ik zit met een vraagje, overal lees je dat je het stuur moet vasthouden alsof je een kippetje vasthoud om te voorkomen dat je instabiliteit introduceert bij het rijden en zeker sturen, echter bij een naked (zeker als je wat harder rijdt) is mijn ervaring toch dat je je stuur stevig moet vasthouden ivm de windruk etc :] , wat dan tot gevolg heeft dat je wat minder soepel stuurt.

Hoe ervaren mijn mede naaktrijders dit?
 
Motor beetpakken met de knieeeeen (een stompgrip kan ook helpen) en niet zo afschruwelijk hard rijden he, 't gaat om de bochten ;)

als je dat toch doet, helemaal plat liggen en met je linkerhand de vorkpoot vastpakken, aerodynamischer en je kunt door de kleinere hefboom ongestraft meer kracht zetten
 
Als fervente naaktrijder snap ik je vraag niet zo goed? In mijn ervaring is naakt rijden enkel bevorderlijk voor de aerodynamica op hoge snelheden. Dat pak hangt dan zo niet te flapperen.

Doe wel steeds een helm op, veiligheid voor alles.
 
Laatst bewerkt:
Zal in de winter wel koud zijn dat naaktrijden _O-

Zoals al is gezegd, knietjes om de tank klemmen stuur losjes vasthouden *O*
 
All,

Ik zit met een vraagje, overal lees je dat je het stuur moet vasthouden alsof je een kippetje vasthoud om te voorkomen dat je instabiliteit introduceert bij het rijden en zeker sturen, echter bij een naked (zeker als je wat harder rijdt) is mijn ervaring toch dat je je stuur stevig moet vasthouden ivm de windruk etc :] , wat dan tot gevolg heeft dat je wat minder soepel stuurt.

Hoe ervaren mijn mede naaktrijders dit?


Knie in de tank beetje schuin naar voren hangen armen gebogen/ontspannen houden stuur losjes vasthouden.

Hoe warmer het weer des te minder last dat je hebt van hard rijden in/op je naakie })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan