Kawasaki versys 650 deel 4

LED wordt veel minder warm dan halogeen.

LED kan alleen erg slecht tegen warmte/hitte en daarom zitten er bij powerleds grote koelelementen aan.
 
Hmmm, zaterdag een Skidmarx hugger besteld. Levertijd wordt niet genoemd op hun website (heb ik in ieder geval nergens zien staan...). Vandaag ontving ik een mail: "Manufacturing time will be approx :21 WORKING DAYS". Dat is dus gewoon een volle maand! Maar goed, is ook mijn eigen schuld, had ik'm maar eerder moeten bestellen |(
 
Hmmm, zaterdag een Skidmarx hugger besteld. Levertijd wordt niet genoemd op hun website (heb ik in ieder geval nergens zien staan...). Vandaag ontving ik een mail: "Manufacturing time will be approx :21 WORKING DAYS". Dat is dus gewoon een volle maand! Maar goed, is ook mijn eigen schuld, had ik'm maar eerder moeten bestellen |(
Was bij mij twee jaar geleden ook zo. Blijkbaar maken ze hem op bestelling.
maar prima ding hoor. Zit er nog steeds prima op :)
 
niet toevallig een filmpje van gemaakt he? *D

Ik ga ook die van hillox kopen, kost wel wat, maar volgens mij de beste die er zijn.

Ze zijn idd niet goedkoop, maar wel goed. Ik kwam kortgeleden nog ergens een test tegen waar ze er volgens mij als beste uitkwamen. Kan zijn dat het in de truckstar stond oid...
Ik heb er wel andere doppen opgezet omdat de lampvoet wat groter is, maar misschien is dat bij de nieuwste versie ook al niet meer nodig.
 
vandaag mijn nieuwe gereedschapskar gaan afhalen. en dan maar direct gedoopt met een nieuwe front sprocket met rubber en ketting met nieuw achter sprocket te plaatsen op de versys. de oude kettingset zat er zo'n 30000km op. maar er zaten nu wel enkele vaste schakels in de ketting en het voorste tandwiel was helemaal versleten maakte dan ook nog eens een tikkende rot herrie dat ik all eyes on me had als ik ergens passerde. mss morgen ook nog eens een grote schoonmaak plannen voor de versys.[afbeelding]

Gaaf, ik denk er ook wel eens aan om in zo'n karretje te investeren. Op m'n werk hebben we ze ook, ideaal :}
 
@salami ja vind het ook superhandig heb je alles bij de hand. en het was met 3 gevulde laden met alles wat je nodig hebt om aan de moto en of auto te sleutelen heb er nog wel een anti terugslag hamer bij gekocht. Normale prijs was rond de 1000€ nu met een speciale actie rond de 600€ nu alleen nog een hefbrug aanschaffen en dan is mijn werkplek helemaal klaar met inrichten. Slijten bij jullie btw ook de remblokken achteraan ook zo snel ik gebruik eigenlijk mijn achter rem niet veel heb precies de indruk dat ze niet vergenoeg terug open gaan dat ze wat blijven schuren nochtans ik maak ze regelmatig helemaal proper en kijk of de cilinder niet vast zit zeker in de winter met pekel. Heb er nu brembo remblokjes in zitten gesinterde maar slijten even snel.
 
Ik bezit een Versys 650 uit 2015 met zo'n 9000 km op de teller. Een heerlijke fiets, maar het enige nadeel vind ik het schokkerige rijgedrag/gasresponsie in de lage toeren (< 3000 RPM).
Ervaren jullie dit ook? En is er iets dat ik hieraan kan laten doen bij een dealer? Ik heb al wel gelezen dat veel mensen de PowerCommander gebruiken om de rijbaarheid in dit gebied te vergroten. Ik heb er geen problemen mee als het verbruik iets hoger wordt.
Hoe erg ik ook op mijn rechterhand let, het vermogen is erg onvoorspelbaar. Dit doet nogal afbreuk aan de verder super rij-ervaring. Met name in langzame bochten kan dit heel irritant/gevaarlijk zijn.
 
Ik heb trouwens ook recent handlebar risers gekocht (+30mm) van AliExpress :) Zal nog even laten weten hoe dat bevalt. Het zijn feitelijk dezelfde als deze alleen de helft goedkoper (en geen verzendkosten ipv 38$ :S). Hier de link naar dit item.

Ik heb het vermoeden dat die paar cm extra een groot verschil gaan maken in comfort.
 
Ik maak mij niet zo'n zorgen om de blokjes maar de boutjes van Ali hebben geen sterkte notering ingeslagen. Voor een spiegel extender of iets dergelijks maak ik mij geen zorgen maar voor mijn stuur zou dat toch anders zijn.

Ik zou dan ook een paar goede inbusbouten erbij zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik bezit een Versys 650 uit 2015 met zo'n 9000 km op de teller. Een heerlijke fiets, maar het enige nadeel vind ik het schokkerige rijgedrag/gasresponsie in de lage toeren (< 3000 RPM).
Ervaren jullie dit ook? En is er iets dat ik hieraan kan laten doen bij een dealer? Ik heb al wel gelezen dat veel mensen de PowerCommander gebruiken om de rijbaarheid in dit gebied te vergroten. Ik heb er geen problemen mee als het verbruik iets hoger wordt.
Hoe erg ik ook op mijn rechterhand let, het vermogen is erg onvoorspelbaar. Dit doet nogal afbreuk aan de verder super rij-ervaring. Met name in langzame bochten kan dit heel irritant/gevaarlijk zijn.

Sneller terugschakelen en hoger in toeren houden. Onder de 3000 kan je wel rijden maar dan alleen een constant vermogen. Het schokken is vooral bij het marginaal opentrekken van het gas. Ga je er ineens aanhangen dan pakt hij wel op maar je hoort dat hij dan ook aan het sjouwen is en het niet naar zijn zin heeft. Schijnt een tweecilinder ding te zijn niet persé voor een Versys.
 
Laatst bewerkt:
Sneller terugschakelen en hoger in toeren houden. Onder de 3000 kan je wel rijden maar dan alleen een constant vermogen. Het schokken is vooral bij het marginaal opentrekken van het gas. Ga je er ineens aanhangen dan pakt hij wel op maar je hoort dat hij dan ook aan het sjouwen is en het niet naar zijn zin heeft. Schijnt een tweecilinder ding te zijn niet persé voor een Versys.

Twin ding inderdaad, mijn 1200 had het ook. Boven 3000 toeren houden.
 
Laatst bewerkt:
Ik bezit een Versys 650 uit 2015 met zo'n 9000 km op de teller. Een heerlijke fiets, maar het enige nadeel vind ik het schokkerige rijgedrag/gasresponsie in de lage toeren (< 3000 RPM).
Ervaren jullie dit ook? En is er iets dat ik hieraan kan laten doen bij een dealer? Ik heb al wel gelezen dat veel mensen de PowerCommander gebruiken om de rijbaarheid in dit gebied te vergroten. Ik heb er geen problemen mee als het verbruik iets hoger wordt.
Hoe erg ik ook op mijn rechterhand let, het vermogen is erg onvoorspelbaar. Dit doet nogal afbreuk aan de verder super rij-ervaring. Met name in langzame bochten kan dit heel irritant/gevaarlijk zijn.

Er staat hier een paar pagina's terug wel een ervaring van een boosterplug, goedkopere optie dan een powercommander, maar toch iets rijker mengsel waardoor hij wat soepeler zou moeten draaien.

Zelf geen ervaring mee, vergeleken bij mijn Falco draait deze onderin al zijdezacht...
Af en toe wat bokkig als je echt laag in de toeren komt met weinig gas, maar dan heb je eigenlijk gewoon te weinig terug geschakeld.

Voor wat betreft die risers kan ik me niet voorstellen dat je ze op een versys nodig bent, ik zit al zowat 90 graden rechtop voor mijn idee..
 
Laatst bewerkt:
Ik bezit een Versys 650 uit 2015 met zo'n 9000 km op de teller. Een heerlijke fiets, maar het enige nadeel vind ik het schokkerige rijgedrag/gasresponsie in de lage toeren (< 3000 RPM).
Ervaren jullie dit ook? En is er iets dat ik hieraan kan laten doen bij een dealer? Ik heb al wel gelezen dat veel mensen de PowerCommander gebruiken om de rijbaarheid in dit gebied te vergroten. Ik heb er geen problemen mee als het verbruik iets hoger wordt.
Hoe erg ik ook op mijn rechterhand let, het vermogen is erg onvoorspelbaar. Dit doet nogal afbreuk aan de verder super rij-ervaring. Met name in langzame bochten kan dit heel irritant/gevaarlijk zijn.

yep dit euvel herken ik , heb dit zelf ook , zodra mijn inrijd periode erop zit (motor heeft nog maar 260km ) dan komt er bij mij de welgekende ( Boosterplug ) op , kost iets van een 120€ maar dan gaat ie een stuk smoeter van rijden en schakelen . Ik heb nog ergens een linkje van hoe hij op een versys gemonteerd wordt , ik ga die link opzoeken en hier posten
 
@ Brokkelpiloot : hier het montage linkje voor een Boosterplug (heel éénvoudig zelf te doen ) .
Het is een filmpje van AMC Andy Man Cam , een vlogger die ik al lang volg , hij doet de installatie bij zijn eigen versys van boujaar 2009 maar het motorblok is eigenlijk nog identiek met een versys uit 2018 op een iets lichtere krukas na . Op het einde doet hij nog een testritje om het verschil te voelen . Echt een aanrader zo'n Boosterplug :Y
 
Laatst bewerkt:
Niet doen, zo'n boosterplug. Hij fopt de tempsensor waardoor over de hele breedte meer brandstof. Zonde en niet nodig. Doe eens een run op een testbank. Dan zet je hem alleen wat rijker daar waar hij het nodig heeft. Nog goedkoper ook..
 
Niet doen, zo'n boosterplug. Hij fopt de tempsensor waardoor over de hele breedte meer brandstof. Zonde en niet nodig. Doe eens een run op een testbank. Dan zet je hem alleen wat rijker daar waar hij het nodig heeft. Nog goedkoper ook..

daar ben je fout over geinformeerd hoor , een boosterplug geeft alleen 6% meer benzine wanneer het gas hendel is dicht gedraaid , wanneer je het gashendel weer opendraait schakelt hij terug over op je originele tempsensor , we hebben dit persoonlijk getest bij familie van me die een electronisch tuning bedrijf voor auto's heeft . Het was wel met een yamaha (van men schoonbroer) maar dat maakt eigenlijk niets uit . Hij kon het me duidelijk laten zien , het was 23° in de werkplaats en die 23° graden gaf de originele tempsenor ook aan zolang je gas bij gaf of een constante gas aanhield , maar vanaf het moment dat je het gas dichtdraaide dan schakelde de motor over naar temp sensor 2 die 12° aangaf . Dit was een geloofwaardige analyse en geen verkoopspraatje want ze werken niet aan motorfietsen hij wou dit gewoon effe bekijken (voordeeltje van familie in de juiste industrie).
 
Ik maak mij niet zo'n zorgen om de blokjes maar de boutjes van Ali hebben geen sterkte notering ingeslagen. Voor een spiegel extender of iets dergelijks maak ik mij geen zorgen maar voor mijn stuur zou dat toch anders zijn.

Ik zou dan ook een paar goede inbusbouten erbij zoeken.
Ja, dat was ook mijn idee. Aan de andere kant worden die bouten niet echt belast. Better to be safe than sorry I guess.
 
Het is dan ook geen krachtige motor, en met een beperkt koppel... logisch dat-ie onderaan wat gaat bokken....

Ook een BMW-boxer moet je niet te laag laten zakken... ik schakel ook op m'n GS regelmatig terug naar zijn 1, wanneer het echt traag gaat.
Uiteraard, Maar ik heb het idee dat dit vooral gedaan is om de verbruikscijfers op te krikken. Ik heb ook op een 800GS van mijn broer gereden en daar had ik er een stuk minder last van.
Heeft natuurlijk wel een iets groter blok en is iets ander getuned, maar het verschil is wel behoorlijk groot.
 
@ Brokkelpiloot : hier het montage linkje voor een Boosterplug (heel éénvoudig zelf te doen ) .
Het is een filmpje van AMC Andy Man Cam , een vlogger die ik al lang volg , hij doet de installatie bij zijn eigen versys van boujaar 2009 maar het motorblok is eigenlijk nog identiek met een versys uit 2018 op een iets lichtere krukas na . Op het einde doet hij nog een testritje om het verschil te voelen . Echt een aanrader zo'n Boosterplug :Y
Bedankt voor je antwoord. Zal eens kijken :)
 
Niet doen, zo'n boosterplug. Hij fopt de tempsensor waardoor over de hele breedte meer brandstof. Zonde en niet nodig. Doe eens een run op een testbank. Dan zet je hem alleen wat rijker daar waar hij het nodig heeft. Nog goedkoper ook..

Beter... Ja, maar goedkoper???

Indien je iemand weet die voor minder dan €120,- mijn versys opnieuw afsteld op de bank hoor ik dat graag!
 
Laatst bewerkt:
daar ben je fout over geinformeerd hoor , een boosterplug geeft alleen 6% meer benzine wanneer het gas hendel is dicht gedraaid , wanneer je het gashendel weer opendraait schakelt hij terug over op je originele tempsensor , we hebben dit persoonlijk getest bij familie van me die een electronisch tuning bedrijf voor auto's heeft . Het was wel met een yamaha (van men schoonbroer) maar dat maakt eigenlijk niets uit . Hij kon het me duidelijk laten zien , het was 23° in de werkplaats en die 23° graden gaf de originele tempsenor ook aan zolang je gas bij gaf of een constante gas aanhield , maar vanaf het moment dat je het gas dichtdraaide dan schakelde de motor over naar temp sensor 2 die 12° aangaf . Dit was een geloofwaardige analyse en geen verkoopspraatje want ze werken niet aan motorfietsen hij wou dit gewoon effe bekijken (voordeeltje van familie in de juiste industrie).

Uhm what? heb je de pagina's van boosterplug zelf gelezen?

Waarom zou je brandstof inspuiten bij gas dicht?

En daarbij kan de Boosterplug helemaal niet weten of jij je gashendel dicht of open hebt? ding heeft maar 2 aansluitingen ingang van de normale temp. sensor en uitgang naar de ECU. Het is een alleen een temperatuurs afhankelijke variabele weerstand?

Ga de hele discussie niet voeren hier over hoe het ding werk (boosterplug zelf legt dat prima uit:https://www.boosterplug.com/shop/cms-24.html) maar jou verhaal klopt niet.
 
daar ben je fout over geinformeerd hoor , een boosterplug geeft alleen 6% meer benzine wanneer het gas hendel is dicht gedraaid , wanneer je het gashendel weer opendraait schakelt hij terug over op je originele tempsensor , we hebben dit persoonlijk getest bij familie van me die een electronisch tuning bedrijf voor auto's heeft . Het was wel met een yamaha (van men schoonbroer) maar dat maakt eigenlijk niets uit . Hij kon het me duidelijk laten zien , het was 23° in de werkplaats en die 23° graden gaf de originele tempsenor ook aan zolang je gas bij gaf of een constante gas aanhield , maar vanaf het moment dat je het gas dichtdraaide dan schakelde de motor over naar temp sensor 2 die 12° aangaf . Dit was een geloofwaardige analyse en geen verkoopspraatje want ze werken niet aan motorfietsen hij wou dit gewoon effe bekijken (voordeeltje van familie in de juiste industrie).

Wat Maarten zegt.
 
Beter... Ja, maar goedkoper???

Indien je iemand weet die voor minder dan €120,- mijn versys opnieuw afsteld op de bank hoor ik dat graag!


In nh zit een bedrijf die 35 e voor een run vraagt. Dan ziet hij op een grafiek de SSD dipjes en stelt af. Was echt niet duur. Let wel: het gaat om afstellen om soepel te laten lopen. Niet om te tunen en meer vermogen te genereren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan