welke verzekering nemen?

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Helaas is mijn motorverzekering via Verzekeruzelf duurder geworden (en nee ik heb hem niet laten vallen); tijd om eens te kijken naar een andere.
Wie is goedkoop?
Daarbij een paar eisen: het moet gemakkelijk zijn om (online) te switchen tussen WA (winter) en Casco. Ondanks dat ik een mooiweerrijder ben, wil ik wel iets van winterdekking houden anders kan ik echt niet rijden en je weet maar nooit.
Eigen risico is geen punt; prima zelfs.
Tenslotte is het belangrijk dat ik ook op het circuit verzekerd ben; prima als racen en trainen uitgesloten zijn; dat doe ik toch niet. Maar ooit had ik een verzekering die het circuit helemaal uitsloot; ook als ik de baan of de service roads gebruik om als official naar mijn baanpost te rijden. En dat moet natuurlijk niet; zal je net zien dat ik dan onderuit ga...
 
Kijk eens bij Combimotoren, zeer schappelijke prijzen.
Heb zelf WA All Risk + 3 jaar aanschafwaarde via Motoport NoRisk verzekeringen en betaal aanzienlijk minder dan bij de grote jongens, Unive e.d.

Het zijn allemaal labels van Quakel Assuradeuren. Je kan ze een belletje doen dan kunnen ze een aantal aanbieders vergelijken met elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Denk even na of je echt All risk wilt. Het is bijna nooit voordelig voor je want de verzekeraar die krijgt het geld toch dubbel en dwars terug.

Kijk in ieder geval voor een verzekering zonder achterlijke SCM alarmeisen die ieder jaar gekeurd moet worden. Of dat je weer een achterlijk grond/muurankere nodig hebt Er zijn genoeg verzekeraars die akkoord gaan met een ART 4 slotje.

Eigen risico prima? In sommige steden zoals Amsterdam rekenen ze voor diefstal een eigen risico van 1500 euro. Dan is het nog de vraag of het allemaal wel waard is.
 
Zou denk ik KNMV afraden... ondertussen zijn we 3 weken verder sinds dat ik van achter aan ben gereden en nog steeds geen geld om de motor te laten repareren.
Ben ondertussen zelf maar aan het kijken naar een andere verzekering om meteen over te stappen zodra het geregeld is, als het nog veel langer gaat duren.
 
Laatst bewerkt:
Denk even na of je echt All risk wilt. Het is bijna nooit voordelig voor je want de verzekeraar die krijgt het geld toch dubbel en dwars terug.

Kijk in ieder geval voor een verzekering zonder achterlijke SCM alarmeisen die ieder jaar gekeurd moet worden. Of dat je weer een achterlijk grond/muurankere nodig hebt Er zijn genoeg verzekeraars die akkoord gaan met een ART 4 slotje.

Eigen risico prima? In sommige steden zoals Amsterdam rekenen ze voor diefstal een eigen risico van 1500 euro. Dan is het nog de vraag of het allemaal wel waard is.
Alleen WA verzekeren wil ik niet, want als ik hem aan gort rijd, dan kan ik niet zomaar een vergelijkbare motor terugkopen.
Gelukkig woon ik in een Drents dorp, ik vraag me af of hier ooit al eens een motor gestolen is.

Bikerpolis is misschien een optie.
Daar ben ik geweest, maar de reden dat ik er weggegaan ben, was dat ik dus echt onverzekerd ben als ik naar het circuit ga. Dat wil ik beslist niet.

Overigens heb ik flink rondgekeken (ook via combimotor) en ga nu over naar Delta Lloyd met een eigen risico van € 450,-. Dan is het nog goed te doen. En alleen een Art4 slot nodig.
 
Laatst bewerkt:
Zou denk ik KNMV afraden... ondertussen zijn we 3 weken verder sinds dat ik van achter aan ben gereden en nog steeds geen geld om de motor te laten repareren.
Ben ondertussen zelf maar aan het kijken naar een andere verzekering om meteen over te stappen zodra het geregeld is, als het nog veel langer gaat duren.
Daar is toch enkele maanden terug een heel topic over geweest:
"Heel snel wegwezen bij KNMV"

Ik zit daar niet, maar ook is mij duidelijk dat je DAAR niet moet wezen..............
 
Laatst bewerkt:
Daarbij een paar eisen: het moet gemakkelijk zijn om (online) te switchen tussen WA (winter) en Casco.

Realiseer je wel dat je motor dan in de winter niet verzekerd is tegen brand, diefstal en andere schades. Ook al staat hij in huis, de inboedelverzekering dekt dat niet.

En dat geldt eigenlijk in brede zin, bij verzekeringen geldt heel vaak dat goedkoop duurkoop is. Bedenk waarvoor je verzekerd wilt zijn. Is dat alleen WA, dan kun je gewoon de goedkoopste pakken, want de dekking is wettelijk geregeld. Maar zodra er iets bijkomt zul je echt voor jezelf een minimum dekking moeten vaststellen voordat je op prijs kunt gaan vergelijken.
 
Zou denk ik KNMV afraden... ondertussen zijn we 3 weken verder sinds dat ik van achter aan ben gereden en nog steeds geen geld om de motor te laten repareren.
Ben ondertussen zelf maar aan het kijken naar een andere verzekering om meteen over te stappen zodra het geregeld is, als het nog veel langer gaat duren.
Bij Unive duurde het ook een maand voordat er überhaupt een schade expert naar m'n motor ging kijken (tegenpartij zat ook gewoon bij Unive). Schade notoren met de kosten erbij was zo gebeurd en de motor was ook zo klaar toen de schade expert pas na een maand langs was geweest..
 
Bij mij de eerstvolgende werkdag al.

Tegenpartij was er in mijn geval niet.

Binnen 2 weken had ik mijn dagwaarde ontvangen.

Een ervaring van januari dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
Dan heeft Univé op dat moment 2 motoren die een tijdje geen risico vormen.
Verder is het niet-uitbetalen veel beter voor de cash-flow en rendementsvorming.

Weer wat verdiend aan de klanten.
Die mega-salarissen van de directie moeten toch ERGENS van betaald worden.
En raad eens wat............? Jij bent degene die dat loon-potje gaat vullen!
(eeeeh.......zeg maar loon-POT!)

Dat tijdrekken gebeurt heus niet zo maar. Daar is echt wel over nagedacht.
Over ALLE geldstromen wordt bij de bank en verzekering nagedacht. Dat is precies HUN werk!
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste is toch wel raar , als jij je premie niet op tijd betaald heb je al een incassobureau op de stoep staan..
 
Dan heeft Univé op dat moment 2 motoren die een tijdje geen risico vormen.
Verder is het niet-uitbetalen veel beter voor de cash-flow en rendementsvorming.

Weer wat verdiend aan de klanten.
Die mega-salarissen van de directie moeten toch ERGENS van betaald worden.
En raad eens wat............? Jij bent degene die dat loon-potje gaat vullen!
(eeeeh.......zeg maar loon-POT!)

Dat tijdrekken gebeurt heus niet zo maar. Daar is echt wel over nagedacht.
Over ALLE geldstromen wordt bij de bank en verzekering nagedacht. Dat is precies HUN werk!
Alleen mijn motor lag eruit, een oma had mijn geparkeerde motor omver gereden met uitparkeren. Schade was ook niet heel hoog, iets van 700 euro. Leuk dat ze strategieën bedenken om geld zo lang mogelijk te parkeren maar daar maak je klanten niet blij mee, als ik kon switchen had ik dat gedaan. 1 maand wachten voor zoiets onbenullig is onzin.
 
Realiseer je wel dat je motor dan in de winter niet verzekerd is tegen brand, diefstal en andere schades. Ook al staat hij in huis, de inboedelverzekering dekt dat niet.

En dat geldt eigenlijk in brede zin, bij verzekeringen geldt heel vaak dat goedkoop duurkoop is. Bedenk waarvoor je verzekerd wilt zijn. Is dat alleen WA, dan kun je gewoon de goedkoopste pakken, want de dekking is wettelijk geregeld. Maar zodra er iets bijkomt zul je echt voor jezelf een minimum dekking moeten vaststellen voordat je op prijs kunt gaan vergelijken.
Er bestaat ook nog een tussenvorm, n.l. WA-extra en dat extra houdt in dat je ook voor brand en diefstal bent verzekerd. Maar scheelt het eigenlijk veel wanneer je 's winters switched van all risk naar WA-extra? Vraag 't me af of 't de moeite is....
 
Alleen mijn motor lag eruit, een oma had mijn geparkeerde motor omver gereden met uitparkeren. Schade was ook niet heel hoog, iets van 700 euro. Leuk dat ze strategieën bedenken om geld zo lang mogelijk te parkeren maar daar maak je klanten niet blij mee, als ik kon switchen had ik dat gedaan. 1 maand wachten voor zoiets onbenullig is onzin.
Een schade expert is onafhankelijk en werkt niet bij de verzekeraar.
 
zou in ieder geval geen KNMV nemen dat is echt een bud verzekering,

ben daar weg gegaan en naar Motoport verzekering gegaan echt een stuk goedkopen en super service.
 
Een schade expert is onafhankelijk en werkt niet bij de verzekeraar.
En het moet een maand duren voordat zo'n iemand langs komt bij de dealer om in een paar minuten de schade en kosten daarvan te bevestigen? Kan me niet voorstellen dat er maar zo weinig schade experts zijn in Nederland.
 
Een schade expert is onafhankelijk en werkt niet bij de verzekeraar.

Dat zeggen ze wel ja. Een schade expert leeft uitsluitend van opdrachten van een verzekeringsmaatschappij dus heeft er heel veel belang bij om zijn opdrachtgever het naar de zin te maken.

Expertise bureau's hebben vaak meer dan 50% van de opdrachten van dezelfde maatschappij. :z
 
Kan iemand even toelichten hoe all-risk verzekering precies werkt. Ik rijd een dual sport motorfiets, dus ook in het bos en op onverharde terreinen. Het is gebruikelijk dat ik elke offroad rit een valpartij of twee heb en iets krom maak of kras. Gaan ze dan elk krasje mij vergoeden? Of moet ik voor elke valpartij de politie bellen? Lijkt me niet heel handig. Hoor graag van jullie.
 
Bij mij de eerstvolgende werkdag al.

Tegenpartij was er in mijn geval niet.

Binnen 2 weken had ik mijn dagwaarde ontvangen.

Een ervaring van januari dit jaar.
Drie jaar terug stuurde Univé de expert ook de week erop al naar de garage (motor stond nog bij bergingsbedrijf...). Een week later had ik het geld al ontvangen.

Afgelopen zomer kon mijn rechtsbijstandverzekering ook de week erop al expertise inschakelen. Het duurde echter ruim een maand eer de tegenpartij over de brug kwam met het geld. :/
 
Kan iemand even toelichten hoe all-risk verzekering precies werkt. Ik rijd een dual sport motorfiets, dus ook in het bos en op onverharde terreinen. Het is gebruikelijk dat ik elke offroad rit een valpartij of twee heb en iets krom maak of kras. Gaan ze dan elk krasje mij vergoeden? Of moet ik voor elke valpartij de politie bellen? Lijkt me niet heel handig. Hoor graag van jullie.
Ze gaan pas aktie ondernemen als jij een schade meldt en buiten wat uitsluitingen wordt alles vergoed. Bijna elke schademelding heeft wel invloed op je premie en de welwillendheid van een verzekeringsmaatschappij om je te verzekeren. Maar omvallen "schades" hoort bij het off-road gebruik en dus zul je die niet melden, temeer omdat je premie dan ook bij elke kras wordt opgeschroefd.
Politie bellen hoeft bij een valpartij in het bos sowieso niet, dat is namelijk onkunde van de bestuurder en niet verwijtbaar voor de wegbeheerder _O-
 
Ze gaan pas aktie ondernemen als jij een schade meldt en buiten wat uitsluitingen wordt alles vergoed. Bijna elke schademelding heeft wel invloed op je premie en de welwillendheid van een verzekeringsmaatschappij om je te verzekeren. Maar omvallen "schades" hoort bij het off-road gebruik en dus zul je die niet melden, temeer omdat je premie dan ook bij elke kras wordt opgeschroefd.
Politie bellen hoeft bij een valpartij in het bos sowieso niet, dat is namelijk onkunde van de bestuurder en niet verwijtbaar voor de wegbeheerder _O-
Je kan de schade beter pas melden wanneer je 'm total-loss hebt gereden, in plaats van 10x een krasje... Kans bestaat dat je na 2-3 claims in korte tijd ook wordt geroyeerd trouwens. :P
 
Ze gaan pas aktie ondernemen als jij een schade meldt en buiten wat uitsluitingen wordt alles vergoed. Bijna elke schademelding heeft wel invloed op je premie en de welwillendheid van een verzekeringsmaatschappij om je te verzekeren. Maar omvallen "schades" hoort bij het off-road gebruik en dus zul je die niet melden, temeer omdat je premie dan ook bij elke kras wordt opgeschroefd.
Politie bellen hoeft bij een valpartij in het bos sowieso niet, dat is namelijk onkunde van de bestuurder en niet verwijtbaar voor de wegbeheerder _O-
Dankjewel! All-risk is dus meer voor het geval als je de motor in een klap vernietigt en niet stap voor stap. =))
 
Terug
Bovenaan Onderaan