Yamaha R6 2000 start niet

Colesto

MF'er
27 mrt 2011
53
0
Zwolle
Het mooie weer is weer begonnen dus wou mijn R6 starten na lange tijd stil staan. Helaas lukt dit niet accu is niet de beste meer maar geeft nog voldoende hij maakt ook een raar brommend geluid als
Ik wil starten zoals ook te zien is in dit filmpje op youtube

Waar kan het aan liggen startrelais,dynamo of toch de accu?

Groet Patrick
 
Omdat je display uitgaat / reset zodra je op start durk is mijn conclusie dat je Accu niet meer goed is. (heeft de capaciteit niet meer).

Waarschijnlijk heb je voltage gemeten, als hij onbelast is!
Je moet maar eens meten terwijl je op start drukt.

Zet de auto er maar naast en jump start, dan zal hij direct omgaan!
 
Accu was al volledig opgeladen, net gemeten met startknop en is duidelijk de accu zakte gelijk na 6,0 bedankt voor de hulp nu nieuwe accu bestellen. En dan zou hij het weer moeten doen.

Groet Patrick
 
Ik heb eind vorig seizoen een nieuwe accu er in geplaatst en toen leek het probleem te zijn verholpen tot vandaag, loop ni tegen hetzelfde probleem aan dus het lijkt de accu dus niet te zijn iemand enig idee? Toch de startrelais?
 
Ik heb eind vorig seizoen een nieuwe accu er in geplaatst en toen leek het probleem te zijn verholpen tot vandaag, loop ni tegen hetzelfde probleem aan dus het lijkt de accu dus niet te zijn iemand enig idee? Toch de startrelais?

test eens ,zoals hierboven reeds vermeld,je laadsysteem.
En eenvoudig door een multimeter (op 20 volt gelijkspanning zetten) te gebruiken.
Zou rond de +14 volt zou het moeten zijn er is ook een how to te vinden op het forum.
 
Alles werk verder als ik hem op contact zet tot ik wil starten. Hier nogmaals een filmpje als voorbeeld


Ik vraag me af of deze accu wel plat mag liggen?

The MF super sealed motorcycle battery is not factory sealed with electrolyte. This means the customer is responsible for filling the battery with the electrolyte supplied. This is a relatively simple thing to do, but if done incorrectly your battery could get damaged so please follow instructions carefully. Motorcycle batteries that are not filled with electrolyte, are referred to as dry-charged or super sealed batteries. The reason they are shipped dry charged is due to safety in transit & the fact that this gives them a longer shelf life and reduces the total price for the customer since the manufacture does not have to invest resources to fill, seal and charge.
 
Het lijkt de spanningsregelaar te zijn, net aangeduwd en doorgereden naar wildeman motoren laatste stukje moeten lopen omdat het vermogen helemaal weg viel. Gelukkig was ik er al bijna met deze warmte 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan