Ktm sxf 250 start niet meer

19 apr 2018
11
0
Hoi allemaal

Sinds een week heb ik een ktm sxf 250 uit 2009 paar keer gestart deed het Prima even achter bij ons gereden.

Paar dagen later even half uurtje door het bos bij ons achter gereden niets aan de hand reed Prima en Bij thuiskomst even de motor afgespoten.

Nu heb ik vandaag een nieuw luchtfilter ingeolied en erop gezet Wil die ineens niet meer starten na lang kicken en wachten school hij iets aan maar moest veel gas bij geven om hem aan te houden gas Los was gelijk uit. Toen maar de hoop opgegeven en hem gedemonteerd carb losgehaald en even schoongemaakt sproeier eruit en doorgeblazen maar ding doet niks.

Wie kan mij helpen wat kan het zijn

Groet,

Nick
 
Hoi ik ga zo even de bougie eruit draaien kijken of die een vond heeft.
Wel een poging toe gedaan alleen de verkeerde bougiesleutel mee gekregen bij de winkel. Haha :N

Heb wel weer het oude filter erop gehad en toen sloeg die bijna aan en met veel gas geven bleef die pruttelen maar gas Los was gelijk uit. Bedoel je dan dat er teveel benzine en te weinig lucht in Komt? Thanx voor de reacties
 
Hoi ik ga zo even de bougie eruit draaien kijken of die een vond heeft.
Wel een poging toe gedaan alleen de verkeerde bougiesleutel mee gekregen bij de winkel. Haha :N

Heb wel weer het oude filter erop gehad en toen sloeg die bijna aan en met veel gas geven bleef die pruttelen maar gas Los was gelijk uit. Bedoel je dan dat er teveel benzine en te weinig lucht in Komt? Thanx voor de reacties


Probeer maar eens een nieuwe bougie, grote kans dat die vet geslagen is.
Heb je het luchtfilter volgens de voorschriften ingeolied? Als er teveel in zit kan dit wel startproblemen veroorzaken ja.
 
Super ga met een half uur mijn bougiesleutel omwisselen even kijken of die vonkt zo niet even een nieuwe erin steken.
Heb je nog tips voor het insmeren van het filter.
Heb zon cleaningset, oude filter heb ik schoongewassen dus kan deze eventueel even opnieuw olieen en erin steken

Laat wel even weten of het gelukt is met de bougie
 
Voor zover heb ik het inderdaad ingeolied en uitgeknepen. Gister ook de carburateur open gemaakt schoongemaakt en sproeier eruit en schoongemaakt tenminste het vlotter gedeelte.
Denk dat die wel schoon en droog is maar bedankt voor de reacties
ga nu even oude filter inolien en die terug erop zetten
Bougie checken en dan de onderkant van mijn voeg veder kapot kicken :]
 
Volgende probleem is dat geen engels bougie sleutel op mijn bougie past, zit een soort binnenrand aan de cilinder waarvoor mijn 16 bougiesleutel aan de buitenkant te breed is ga nu even naar de ktm garage
 
correctie : het hoeft niet meer koffie met melk te zijn bij moderene propere motoren om goed te zijn. veel meer melk met nauwelijks koffie of zelfs licht grijs is ook ok.

maar zwart blijft zwart en vettig/nat wil ook nog steeds hetzefde zeggen ;)

Ik zal het onthouden voor de volgende keer ;)

Offtopic: is het niet eens handig om een nieuwe "kaart" te maken anno 2018? Er zitten volgens mij genoeg mensen hier die dagelijks (meerdere?) bougies in hun handen hebben.

Maak een snapshotje met de telefoon tegen een wit stuk papier met flitser, dan maak ik (of iemand anders) een nieuw overzicht. Wel even handig om per foto dan te vermelden of dat arm, goed of rijk is :) andere problemen (olie, "catastrofic failure" etc.) ook welkom natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Heb even het oude filter opnieuw geolied nieuwe bougie erin 1 x kicken en hij loopt weer als een zonnetje nu ik toch bezig was gelijk even het oude blok olie eruit gehaald oliescreen schoon gemaakt nieuw olie filter erin. Thank xxx allemaal voor de hulp en tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan