Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Volle tank bij aflevering en zelf nu 3x getankt. Na 400 km al 3x tanken :? 3 x 5l ofzo?
 
Derde tankbeurt incl die vd dealer.
Had na zelf bij de tweede tankbeurt de tank volledig gevuld en daarmee 210 km gereden en daarbij precies 7 liter getankt tankbeurt 3. Dus 1 op 30 was het laatste verbruik. Mijn postuur zal niet meewerken 1.91 lang en 110 kilo zwaar.
Wel veel snelweg en vaak achter een vrachtauto gesjokt. Wil immers (nog) niet te veel toeren maken.
Benieuwd hoe het na de inrijperiode 1000km zal vergaan. Dan gaat het gas er ook wel op natuurlijk.

Heb op het forum het e.e.a. gelezen over een Malossi MHR 2000 vario oid met 12 grams rollen. Heb geen verstand van dit soort zaken. Maar de beloofde acceleratie van 10.9 naar 7 seconden naar de 100km is niet verkeerd. Heeft iemand daar ervaring mee?, en wat doet dit ongeveer met het verbruik en waar eventueel te laten monteren etc?.
 
Ik ben 1,82 en 88 kg. Dat scheelt wel degelijk met jou. Zeker op zo'n 300cc is elke kilo meer er 1.
 
Derde tankbeurt incl die vd dealer.
Had na zelf bij de tweede tankbeurt de tank volledig gevuld en daarmee 210 km gereden en daarbij precies 7 liter getankt tankbeurt 3. Dus 1 op 30 was het laatste verbruik. Mijn postuur zal niet meewerken 1.91 lang en 110 kilo zwaar.
Wel veel snelweg en vaak achter een vrachtauto gesjokt. Wil immers (nog) niet te veel toeren maken.
Benieuwd hoe het na de inrijperiode 1000km zal vergaan. Dan gaat het gas er ook wel op natuurlijk.

Heb op het forum het e.e.a. gelezen over een Malossi MHR 2000 vario oid met 12 grams rollen. Heb geen verstand van dit soort zaken. Maar de beloofde acceleratie van 10.9 naar 7 seconden naar de 100km is niet verkeerd. Heeft iemand daar ervaring mee?, en wat doet dit ongeveer met het verbruik en waar eventueel te laten monteren etc?.

Dan is de nieuwste SH300 toch zuiniger geworden, ik moet in 700km bijna 5x tanken (andere nokkenas, vlotte rijstijl..)
Vwb de vario, zou ik de Malossi MHR vario nemen, daar zitten 12gram rollen bijgeleverd en zwaardere drukveer.
De gewone multivar 2000 is min of meer de originele vario, maar dan van Malossi. De Honda dealer kan hem erop zetten, of ik kan dat voor je regelen. Let wel op, ik weet niet zeker of de MHR vario ook op model >2016 past, anders moet het pas gemaakt. Je gaat dan (afhankelijk van je eigen gewicht) tussen de 7 en 8 seconde naar de 100km/u. Bij accelereren wordt het toerental hoger dan origineel. Rijd je vaste snelheid dan is het toerental 5% hoger dan origineel. Aanrader!
 
Niet om het een of ander maar regelen via Bulldozer is een no brainer, altijd doen. Heb twee jaar geleden ook de stoute schoenen aangetrokken en geen moment spijt van gehad. Hoop kennis aanwezig (meer dan welke dealer ook) en zeer secuur uitgevoerd.

En zoals hij zelf al aangeeft is de malossi echt een aanrader waar ik het 100% mee eens ben.
 
Oke', denk dat ik om ben. Wil wel ff wachten tot na de inrijperiode. Bulldozer, als je het kan regelen prima Top. Als het niet te ver is. Ik woon in Rotterdam. Of de mhr vario op mijn sh past dat weet niet.
 
Ja, heb even gekeken, onderdeel nr’s zijn van nieuwe SH300 >2016 hetzelfde dan de oudere modellen. Dus dat is hoopvol.
Je kunt me een pm sturen voor meer info.
 
Vandaag de SH300 op de vermogenstestbank afgeregeld. *O* Ik heb een snelle nokkenas + Force master gemonteerd, en daarmee had ik dat na afregelen na verloop van tijd de motor minder power gaf. Dat blijkt te zitten in het feit dat de Honda ecu de Forcemaster (die in serie staat met de honda injectie) weer bijregeld door uitlaatgas meting met de O2 sensor. Zo blijf je dus afregelen, en de honda ecu ook. Dus moest de regellus onderbroken worden door de O2 sensor af te koppelen. Nu gaat het FI lampje wel een lambda sensor fout aangeven, maar dat geeft niet. Belangrijker is dat de Honda injectie controller nu in noodloopmodus gaat en dus niet meer bijregeld op uitlaatgas mengsel verhouding. De motor doet het daar overgens prima op, maar haalt zo niet meer de milieu doelen. Nu kan de Forcemaster wel iets aan inspuiting bijvoegen of aftrekken, zonder dat de Honda ecu bijstuurd op uitlaatgas mengsel. In de handleiding van de Force master staat hier niets over... :?

Toen op straat grof afgeregeld, en naar fa. met vermogenstestbank om af te regelen. Het resultaat is nu prima! Hopen dat het zo blijft. Deze fa. had andere SH300’s op de bank gehad één leverde standaard 23,2pk en de andere SH300 met sportdemper 23,8pk op achterwiel. De eerste test run gaf bij mijn SH300 een vermogen van 28,1pk, en na tunen van de forcemaster uiteindelijk 28,9pk aan het achterwiel. Toch een verschil van 5,7pk, tov een standaard SH300 van voor 2016 (nieuwe 2016 model verschil: 7,6pk?)

Uitdraai van de drie runs, groen is eerste run, 2e oranje, laatste rood. Zie hoe bij de laatste run de lucht/brandstof verhouding over hele toeren bereik goed is geworden. Snelheid zijn geijkte km/u.

full
 
Laatst bewerkt:
Eerdaags maar eens samen een ritje maken (incl stoplicht sprint) ben zeer benieuwd.

Mocht t serieus (en blijvend) grote verschillen maken dan ben ik wellicht de volgende :-)
 
Zoals wel vaker in het leven moeten er keuzes gemaakt worden..
Betekend dat de SH ons gaat verlaten.
Dus wie nog een mooie witte SH300 zoekt met heel weinig km (8900) incl. witte koffer.
Stuur gerust een PB tje..
k3a9uu.jpg
 
Laatst bewerkt:
Verbruik nieuwste SH300. Ik ben van de week op de scoot naar werk geweest. 27km totaal per dag. Verbruik van 1 op 30. Gisteren wezen toeren . Totaal 265 km gereden, verbruik 1 op 35 precies. Rustig gereden met toeren. Bij woon-werk niet zo rustig zeg maar.
 
Laatste tankbeurt na 200 km rijden 6,89 liter getankt dus ongeveer 1 op 29. Kmstand nu na precies drie weken ongeveer 850 km. Ga vanmiddag oa ff naar bodegraven Goedhart afspraakje maken eerste beurt. Daarna een afspraakje maken voor de mhr zoals al eerder bericht. Heb ff een keer de 130 aangetikt maar dan is de fut er echt wel uit. Mijn postuur zal wel niet echt meewerken. Zodra goed ingereden dus niet direct bij 1000km zal ik eens de top opzoeken en natuurlijk weer posten.
 
Goedemorgen Bulldozer, hadden ze ook iets over het koppelverloop te vertellen?

Nee, die is niet meegeplot in diagram, was ook niet het hoofddoel. Het ging om de A/F verhouding af te regelen.
Toerental staat er ook niet in. Ga ik de evt. volgende keer wel doen. Merk wel dat het warme weer van 26c de motor wel minder fel trekt. Moet dus ook met warm weer bijgeregeld. Ach, het blijft een leuke hobby...
 
@sh300i: Het is goed om hem na de oliewissel bij 1000km gewoon te gebruiken, ook op topsnelheid.
Ook zit de motor de eerste 500km in een leermodus. Leer de motor dus alle omstandigheden, ook topsnelheid. Doe het alleen niet te vaak. Zuiger slijt ook beter in als hij alle snelheden heeft gehad met inlopen. Alleen lang zwaar belasten is niet goed de eerste 1000km.
Heb je al een MHR vario in huis?
 
hoi,
mijne Sh300iABS een 2008 model met ong 7500 km doet nu in de "zomer" 1l op 35 km toeren met als top soms een 110km/u en een constante van 80 à 90 km/u , wel met de kleine ruit van Faco en heeft nu een top van 152km/u wat 149 km/u was op de gps (met de grote ruit was dat een 137 km/u op gps ), ben daar heel gelukkig mee , weet niet of er door de vorige eigenaar "iets" aan verandert is maar denk het niet draait normaal, geen olieverbruik en gaat niet hoog in toeren, goed ingereden zeker ;)

full
 
Nee, die is niet meegeplot in diagram, was ook niet het hoofddoel. Het ging om de A/F verhouding af te regelen.
Toerental staat er ook niet in. Ga ik de evt. volgende keer wel doen. Merk wel dat het warme weer van 26c de motor wel minder fel trekt. Moet dus ook met warm weer bijgeregeld. Ach, het blijft een leuke hobby...
Oké. Een duidelijk verhaal. Aan jouw ervaring met het vermogen in relatie tot de buitentemperatuur, wordt het voor jou tijd de temperatuur van het koelwater in te dammen. Kijk maar eens wat Superbikes voor joekel van een radiateur hebben. Bij de SH gaat de fan nogal snel aan. Het systeem zal goed werken voor de gemiddelde gebruiker, een echte sportieveling komt wat tekort. Ook op ander gebied: grip, remmen, vering enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan