Triumph S3 1050; Stuuruitslagbegrenzer onderste kroonplaat

RalfH

MF'er
9 jan 2018
67
4
Eindhoven
Goedemorgen!

Vorige week is mijn S3 bij stilstand omgevallen, iets met een helling. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan :P, maarja.. daar wordt 't niet beter van. Afkloppen: maar een klein beetje schade schade gelukkig (stuuruiteinde en rempedaal beetje geschaafd; knipperlichtje kapot)

Echter 1 probleempje wat voor mij, met beperkte sleutelkennis, iets moeilijker op te lossen is: 1 stuuruitslagbegrenzer op de onderste kroonplaat is afgebroken.

Volgens mij zijn de opties
[a] Geheel vervangen
~ Draad erin (laten) tappen
[c] Lassen (gietaluminium schijnt niet echt makkelijk te zijn)

Heeft er iemand tips? Of adresjes waar ze me hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Groet,

Ralf
 
Het is maar hoe netjes je het wilt.

Gat doorboren,bout en moer, en je kunt uit de voeten.

Nieuwe onderste plaat is het netste. Ev gebruikte? Meteen balhoofd lagers meepakken.
 
Geheel vervangen, of gewoon alles laten voor wat het is.
Kan er iets heel erg stuk gaan als je het stuur te ver draait?

Draad tappen in Alu betekent de kans voor de start van een scheur in de kroonplaat.
Zeker bij Alu kan er dan uit het NIETS ineens een volledige breuk ontstaan.
 
Goedemorgen!

Vorige week is mijn S3 bij stilstand omgevallen, iets met een helling. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan :P, maarja.. daar wordt 't niet beter van. Afkloppen: maar een klein beetje schade schade gelukkig (stuuruiteinde en rempedaal beetje geschaafd; knipperlichtje kapot)

Echter 1 probleempje wat voor mij, met beperkte sleutelkennis, iets moeilijker op te lossen is: 1 stuuruitslagbegrenzer op de onderste kroonplaat is afgebroken.

Volgens mij zijn de opties
[a] Geheel vervangen
\ Draad erin (laten) tappen
[c] Lassen (gietaluminium schijnt niet echt makkelijk te zijn)

Heeft er iemand tips? Of adresjes waar ze me hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt!

Groet,

Ralf



Vervangen bij verkoop denkt men meteen dat het hier om een ex schade fiets zal gaan.

Dan kan je ook meteen de balhoofdlagers vervangen en heerlijk invetten })
 
Heb je al gedacht aan vloeibaar aluminium van locktite...
Daar kun je zelf een nokje mee kneden, maak hem iets groter zodat je het weer in de goede maat kunt vijlen....
Wordt kneiterhard, en is toch alleen om de tank of andere punten niet te raken met je stuur
 
Terug
Bovenaan Onderaan