Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Ik heb ook sinds vorige week een k1200s. Ik kwam van een kawa zx7r. Wat een machine is de bmw zeg! Echt genieten hoor. Hij geeft veel vertrouwen, zo stabiel in de bochten, alsof je op rails rijdt. Ik denk dat ik nu na een week al een stuk sneller ben op de bmw, terwijl ik de kawa 15 jaar gehad heb.

Hij is verder helemaal standaard, zelfs nog geen sportdemper. Maar eens rondkijken...
Ik vind hem bij lage toeren wel wat rommelig lopen, een beetje bokkerig. Rotondes pak ik hierdoor het liefst n z'n 1 bijvoorbeeld. Dat kan ook makkelijk met zo'n lange eerste versnelling.

Hebben veel mensen hier een powercommander of iets vergelijkbaars? Helpt dat?[afbeelding]

Welkom! En mooie motor! ;)

mijne:
full

Die Mivv suono demper bevalt mij goed trouwens (wel met db killer er in)

Ik rij rotondes ook in 2 en soms ook in 3. Geen problemen mee..
Wel heb ik een soort module/kabeltje (werd ReCyclizer genoemd en verkocht door Reco Motorservice in Breda toen ik mijn ABS pomp liet reviseren) die de waarde van de luchtmetingtemperatuur aanpast waardoor de brandstofinspuiting wat toeneemt. Koste me €30 of zoiets en vond ik wel de moeite waard van het uitproberen. Was plug en play. Ik merkte iets van gemakkelijker oppakken en een klein beetje minder bokkig. Maar inmiddels ben ik er zo aan gewend...
 
Laatst bewerkt:
Beste bezitters van een K12/13, zijn er specifieke punten waar je bij aanschaf van een K12/13 op moet letten. Gezien mijn hoofdmotor geen duo (meer) toelaat en ik me toch meer naar sport heb georiënteerd heb ik besloten dat mijn R1150R Rockster toch vervangen gaat worden door een K. Dit stond eigenlijk 1 jaar na aanschaf van de Rockster in de planning maar vanwege werk/kids/drukte is het er nooit meer van gekomen. Nu de kids in een leeftijd zijn dat ze nog bij papa achterop willen toch besloten om een iets meer comfortabelere sportbike te kopen ipv de naked.

Ik hoor graag jullie tips.
 
Even een vraagje hebben jullie ook last van condens in het achter licht? Ik heb 'm dit jaar nog niet gewassen. Maar iedere keer als ik terug kom van een ritje zit er vocht in wat dan later weer wegtrekt ik snap als de temp verschil groot is dat het kan gebeuren maar met een temp van 23.C :?
 
Even een vraagje hebben jullie ook last van condens in het achter licht? Ik heb 'm dit jaar nog niet gewassen. Maar iedere keer als ik terug kom van een ritje zit er vocht in wat dan later weer wegtrekt ik snap als de temp verschil groot is dat het kan gebeuren maar met een temp van 23.C :?
Meteen weg doen die fiets! :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af wie er op dit moment met de hoogste kilometerstand rondrijdt, mijn K1200r heeft op dit moment een kilometerstand van 76.692. Iemand meer?
 
80k
rij er wekelijks woonwerk verkeer slordige 400 km mee, voor 1x heen en terug
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een vraagje hebben jullie ook last van condens in het achter licht? Ik heb 'm dit jaar nog niet gewassen. Maar iedere keer als ik terug kom van een ritje zit er vocht in wat dan later weer wegtrekt ik snap als de temp verschil groot is dat het kan gebeuren maar met een temp van 23.C :?

Heel soms (LED achterlicht 1300). Wat je zegt: trekt vanzelf weer weg.
 
Ik heb ook sinds vorige week een k1200s. Ik kwam van een kawa zx7r. Wat een machine is de bmw zeg! Echt genieten hoor. Hij geeft veel vertrouwen, zo stabiel in de bochten, alsof je op rails rijdt. Ik denk dat ik nu na een week al een stuk sneller ben op de bmw, terwijl ik de kawa 15 jaar gehad heb.

Hij is verder helemaal standaard, zelfs nog geen sportdemper. Maar eens rondkijken...
Ik vind hem bij lage toeren wel wat rommelig lopen, een beetje bokkerig. Rotondes pak ik hierdoor het liefst n z'n 1 bijvoorbeeld. Dat kan ook makkelijk met zo'n lange eerste versnelling.

Hebben veel mensen hier een powercommander of iets vergelijkbaars? Helpt dat?[afbeelding]

Ik heb open luchtfilters en pcv gemonteerd en af laten stellen bij mad racing, wordt hij veel prettiger in de omgang, maar een hele makkelijke motor wordt het nooit in de lage toerentallen. Oja mijn kameraad heeft er ook een en die is orgineel, bij het tanken als we samen rijden moet er zeker een liter meer bij hem erin...
 
Dank je! Grappig, je zou denken dat hij standaard juist te zuining is afgesteld om de uitstoot te beperken.

Heeft iemand ervaring met uitlaatdempers uit China?

bv iets als dit.

Waarschijnlijk ruk, maar ja, voor 40 euro kun je je ook weer geen buil vallen...
 
Dank je! Grappig, je zou denken dat hij standaard juist te zuining is afgesteld om de uitstoot te beperken.

Heeft iemand ervaring met uitlaatdempers uit China?

Waarschijnlijk ruk, maar ja, voor 40 euro kun je je ook weer geen buil vallen...

Een collega van mij heeft zo'n ding op zijn quad zitten. Buiten dat het er niet uitziet, zit er ook in het geheel geen demping in. Of die is er bij de eerste keer starten al kompleet uitgefikt.
If you pay peanuts, you get monkeys.
 
Dank je! Grappig, je zou denken dat hij standaard juist te zuining is afgesteld om de uitstoot te beperken.

Heeft iemand ervaring met uitlaatdempers uit China?

bv iets als dit.

Waarschijnlijk ruk, maar ja, voor 40 euro kun je je ook weer geen buil vallen...
NIET DOEN! Is echt troep! Nog geen tientje waard!
Heb je een dikke BMW, zet je er zo’n meuk uitlaat op!? :o WAAROM!?
 
Ik zit een weekje op vakantie aan de cote d'azur, verdorie, ik zou willen dat de K ook hier was.
Hier kun je lekker rijden hoor.
 
Beste k12/13 rijders,

Ik ben toe aan nieuwe banden,ik zat zelf te denken aan de bridgstone s21 of de t31.
Ik zou graag willen weten waar jullie op rijden en wat jullie mening is?

Groeten Tom.
 
Ik vertrek vrijdag ochtend met mijn vrouw, naar Luxemburg voor het weekend als generale repetitie voor de aankomende motor vakantie naar noorwegen.
ben benieuwd hoe zij dit ervaart.
 
Iemand bekend of ervaring met het merk dominator ?
ik heb nu de laser uitlaat erop maar ik zoek nog iets anders :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan