Het TET (TransEuroTrail) topic

Ik ga vanaf 10 mei 2,5 week de TET Frankrijk en Spanje rijden vanaf het aftakpunt in Frankrijk. En terug via wikiloc door de Pyreneeën.
Tenje achterop en gaan. Als er iemand zin heeft kunnen we misschien samen gaan. Ik rijd een AJP PR7 650 adventure
 
Dat klinkt als een hele mooie rit 8-)
Ben benieuwd naar je ervaringen en foto's!
 
Hallo Oma!


Ik had het plan om in augustus 3 weken TET te doen. Nu is het probleem dat mijn maatje heeft afgezegd. Zijn stage begint 1 augustus en hij kan dus niet mee.
Is er toevallig iemand anders die rond die tijd 2 of 3 weken weg gaat?

De routes die mij erg leuk lijken:
Boot naar UK -> TET UK en boot weer terug (scheelt veel snelweg rijden)
Over het asfalt voorbij Parijs -> TET naar Italie en dan vanaf de andere kant met de trein terug

Ik rij zelf op een XT600 en rij nu een half jaar op onverharde wegen, voornamelijk binnen Nederland en Belgie. Ik ben dus niet al te ervaren, maar diep zand of flink veel modder is voor mij natuurlijk geen probleem.
Als ik op reis ben kampeer ik het liefst. Helemaal bij zo'n rit.
 
Hallo Oma!


Ik had het plan om in augustus 3 weken TET te doen. Nu is het probleem dat mijn maatje heeft afgezegd. Zijn stage begint 1 augustus en hij kan dus niet mee.
Is er toevallig iemand anders die rond die tijd 2 of 3 weken weg gaat?

De routes die mij erg leuk lijken:
Boot naar UK -> TET UK en boot weer terug (scheelt veel snelweg rijden)
Over het asfalt voorbij Parijs -> TET naar Italie en dan vanaf de andere kant met de trein terug

Ik rij zelf op een XT600 en rij nu een half jaar op onverharde wegen, voornamelijk binnen Nederland en Belgie. Ik ben dus niet al te ervaren, maar diep zand of flink veel modder is voor mij natuurlijk geen probleem.
Als ik op reis ben kampeer ik het liefst. Helemaal bij zo'n rit.

Ik heb vanaf 4 aug 3 weken verlof en wilde ook dan de TET gaan rijden, heb in mei al het zuid Franse stuk gedaan richting Spanje vanaf het t stuk bij aurillac en stukje Spaanse TET.
Wil nu het de oostelijke sectie in Frankrijk gaan doen.
‘S avonds kamperen, eventueel wild en dan maar zien hoever ik kom.
Misschien binnenkort afspreken om een tour in de buurt te doen, ik kom uit Rosmalen
 
Hallo Oma!


Ik had het plan om in augustus 3 weken TET te doen. Nu is het probleem dat mijn maatje heeft afgezegd. Zijn stage begint 1 augustus en hij kan dus niet mee.
Is er toevallig iemand anders die rond die tijd 2 of 3 weken weg gaat?

De routes die mij erg leuk lijken:
Boot naar UK -> TET UK en boot weer terug (scheelt veel snelweg rijden)
Over het asfalt voorbij Parijs -> TET naar Italie en dan vanaf de andere kant met de trein terug

Ik rij zelf op een XT600 en rij nu een half jaar op onverharde wegen, voornamelijk binnen Nederland en Belgie. Ik ben dus niet al te ervaren, maar diep zand of flink veel modder is voor mij natuurlijk geen probleem.
Als ik op reis ben kampeer ik het liefst. Helemaal bij zo'n rit.
~

Ik ga deze maand een groot deel van de UK tet rijden (hopelijk)!
Zal daarna foto's en ervaring posten
 
Binnen een paar dagen publiceert Ad Lampers een update van het Nederlandse stuk TET, met name tussen Groesbeek en Maarheeze :)
https://www.facebook.com/groups/Transeurotrail.org/permalink/1032575743564236/
Goed nieuws voor mij, want dat is het deel waar ik aan woon :]

Edit:
En hij staat live!
Ziet er uit alsof er een boel verandert is, blauw is oud, oranje is nieuw:
ca3BtHP.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanaf 4 aug 3 weken verlof en wilde ook dan de TET gaan rijden, heb in mei al het zuid Franse stuk gedaan richting Spanje vanaf het t stuk bij aurillac en stukje Spaanse TET.
Wil nu het de oostelijke sectie in Frankrijk gaan doen.
‘S avonds kamperen, eventueel wild en dan maar zien hoever ik kom.
Misschien binnenkort afspreken om een tour in de buurt te doen, ik kom uit Rosmalen

Timing komt goed uit, maar ik had eigenlijk weinig zin om zo ver te gaan. Ik moet namelijk ook nog terug, en lange afstanden zijn niet echt fijn op een XT. Vandaar ook de plannen om het te combineren met een trein of boot.
 
Nog meer rijders hier die TET plannen hebben??
Ja! Onlangs de TET route (voor een deel) in Brabant gereden. Verder vind ik TET erg magertjes. Veel landen staan er nog niet eens in, of maar voor een heel klein deel. Telkens als ik een land uitzoek om er te gaan rijden, staat er op TET "coming soon". Eigenlijk heb je (ik) er dus weinig aan, want in onbekende gebieden kan het handig zijn om te weten waar je moet zijn voor mooie offroad secties. Er zijn zoveel mooie offroad paden in NL te vinden, maar die staan nergens vermeld bij TET.

Misschien maar beter ook, want anders zien alle mooie offroad paden straks zwart van de andere motorrijders. En wat is er juist zo mooi aan offroad rijden? Juist, de rust.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren eens gaan kijken naar het vernieuwde stuk. Uiteindelijk niet gereden, want toen ik op de route aangekomen was had ik een gemiste oproep, of we de plannen konden wijzigen waardoor ik weer rechtsomkeert kon maken.

Anyway, het stuk waar ik aankwam was hier:

(Klik voor locatie)

Nu lijkt het met een pad als dit toch wel duidelijk de bedoeling dat je hier niet met gemotoriseerd verkeer komt, dus ook niet met de motor. Wat denken jullie van dit soort afzettingen? En wat vinden bijvoorbeeld de blauwe vrienden hiervan?
 
Ik hou altijd de regels aan: als ik niks hoef te verbouwen om er fatsoenlijk door te komen, en er staat geen bord dat het niet mag, dan mag het.

Daarbij natuurlijk wel netjes rijden bij andere mensen in de buurt, en niet constant rondjes blijven rijden met een blerpijp.
 
Er zijn openbare wegen die door een boer onderhouden moeten worden en zij zijn niet zo gek op motoren, want die zorgen ervoor dat de weg aan gort wordt gereden. Een hek plaatsen mag niet, maar ze doen het wel.
 
Wil binnenkort als de NX250 helemaal klaar is (kappen fatsoenlijk vast, nieuwe achterband etc) ook een stuk van de TET doen, route ligt hier letterlijk om de hoek en ben zeer benieuwd hoe het is. Laatst hier in de buurt de NX ook al even los gelaten in mul zand en zo'n licht machientje is toch een heel stuk makkelijker dan een zware allroad (ervaring TransAlp paar jaar geleden :9).

Hoe is jullie ervaring met andere bosgangers in Nederland? Gok dat er vast wel wat geïrriteerde mensen zijn als ze je horen/zien.
 
Valt mee. Rustig in de 1 of 2 bijna stationair langspruttelen, en de zondagmiddag proberen te vermijden. Bij paarden zet ik de motor altijd even uit. Uitlaat is standaard (die hoor je dus alleen als je je oor er tegenaan legt). Heb al meerdere malen gehad dat mensen me pas opmerking als ik er al langs rij.

Ik heb een keer gehad dat een vriend die achter me reed tot stoppen werd gemaand, maar na een kort gesprekje met de mevrouw snapte die ook wel dat het legaal was, en dat we netjes rustig aan deden.


Verder nooit problemen gehad eigenlijk.
 
Mooi filmpje Clank! :) Het was vast een zware rit met al dat mulle zand...

Hoe vond je de route in het algemeen? Heb je nog tips voor als ik later dit jaar hetzelfde stuk ga rijden?
 
Route was leuk om te rijden, maar verwacht geen 100% offroad. Er zitten zeker interessante stukken tussen, maar het is nog geen offroaden in de alpen. Enige echt saaie stukken is dat stukje door Duitsland heen (alleen maar asfalt) en het laatste stuk groningen vond ik niet heel erg boeiend. Veel goede wegen langs een kanaal.

Het is wel een goede manier om leren om te gaan met zand. Want dat kom je in Nederland erg veel tegen. In de herfst/winter zul je waarschijnlijk erg veel modder tegen komen.

Verder lekker van genieten. Pak er een paar dagen de tijd voor. Ik heb hem bijna helemaal gereden in 3 dagen en een ochtend, maar het zou sneller kunnen zijn geweest als mijn compagnion geen straatbanden had gehad.



Overigens heb ik rustig aan besloten om in augustus naar de alpen te rijden via de TET. En dan zie ik wel hoe ver ik kom. De terugweg pak ik een dag of 3 voor, en dat doe ik lekker rustig aan.
 
Valt mee. Rustig in de 1 of 2 bijna stationair langspruttelen, en de zondagmiddag proberen te vermijden. Bij paarden zet ik de motor altijd even uit. Uitlaat is standaard (die hoor je dus alleen als je je oor er tegenaan legt). Heb al meerdere malen gehad dat mensen me pas opmerking als ik er al langs rij.

Ik heb een keer gehad dat een vriend die achter me reed tot stoppen werd gemaand, maar na een kort gesprekje met de mevrouw snapte die ook wel dat het legaal was, en dat we netjes rustig aan deden.


Verder nooit problemen gehad eigenlijk.
Oké, je gewoon netjes gedragen dus. :)

NX is wel jaren 80 stil, vergeleken met moderne motoren dus wel wat lawaaiiger en je moet wel wat toeren maken maar komt vast goed. Neem aan dat als je je gedraagt niet van de motor word afgesleurd. :P
 
Oké, je gewoon netjes gedragen dus. :)

NX is wel jaren 80 stil, vergeleken met moderne motoren dus wel wat lawaaiiger en je moet wel wat toeren maken maar komt vast goed. Neem aan dat als je je gedraagt niet van de motor word afgesleurd. :P

Altijd netjes gedragen.. Als er andere mensen in de buurt zijn. Daarom probeer ik zondagmiddag dat soort wegen te vermijden.

En ik vraag me af of jaren 80 stil zo heel veel anders is dan jaren 90 stil. Ontwerp van mijn XT600 is ook niet heel nieuw meer.
 
Ik probeer bij het onverhard rijden ook altijd de mooie dagen, zoals bv dit weekend in ieder geval tijdens de piekuren te vermijden. Op zulke dagen is het altijd overal stervensdruk in het bos, wandelaars, fietsers, honden en paarden, dat is voor jezelf ook gewoon niet prettig rijden. Als het dan toch moet, dan inderdaad gewoon laten zien dat je zelf ook geen overlast wilt veroorzaken, dus rustig langs andere mensen, en zeker langs paarden. Ook vooraf al even gas terug en niet meteen weer vol op het gas zodat je ze alsnog in een grote stofwolk achterlaat. Alsnog zal je regelmatig wat boze blikken krijgen, maar er lopen nou eenmaal altijd mensen die van mening zijn dat ze als wandelaar het alleenrecht hebben. Juist mensen met paarden vind ik meestal vrij tolerant en begripvol, zeker als je laat zien dat je rekening met ze houdt.
 
Laatst bewerkt:
Iemand deze al eens gereden? Dit is een route uitgegeven door het Karnten touristverbund.
https://touren.kaernten.at/de/tour/motorrad/kaernten-offroad/15948689/
Ik ben in ieder geval op de offroadsecties geen enkele andere motor tegengekomen. Deze route is zeer mooi en heeft zon beetje alles. Steil,vlak,gravel,grove stenen, zand ,modder en mooie uitzichten.
De geasfalteerde stukken zijn ook tof! Aanrader! *O*
 
Laatst bewerkt:
Super gaaf dit, was er nog niet bekend mee maar nu hier door het forum wel :). Ziet er goed uit en die wil ik zeker binnenkort gaan rijden. Om te starten maar eens in NL.

Hoe zit het eigenlijk met het linker deel (zeg maar door midden Nederland heen), is dat nog in ontwikkeling? (zie dat het nog 0 ofroad is)
 
Het linker deel is een verbinding route naar de veerboot naar de UK

Ja dat begreep ik, alleen zou denk ik mooi zijn om dat door te ontwikkelen? Of is dat sowieso niet het plan? Gaat dwars door mijn omgeving en weet wat perfecte stukken offroad namelijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan