€500 CHALLENGE 2019: 80's be like - Honda VF 500 Magna 1984

Mirna

MF'er
15 apr 2018
33
0
Leeuwarden
Tataaaaaaa,

full


Nog geen week geleden was meedoen aan de Challenge nog helemaal niet aan de orde. Ze zeggen wel eens: "waar je mee omgaat word je mee besmet"... Dat klopt dus. Sjoerd bedankt.

En zo gebeurd het dat je jezelf betrapt in de krochten van het grote WWW, op zoek naar een zo goedkoop mogelijke motor (waarbij ik ook nog met de voeten op de grond kan komen). Dat N+1 virus is een echte "sluipmoordenaar".

Het was marktplaats waar ik deze Honda VF 500 Magna spotte. Te koop voor 399 euro. Na dagen van keihard onderhandelen, bloed zweet en tranen waren we eruit. Voor 235 euro kon ik hem komen halen. Maar wel snel, want hij moest er vanaf.

full


En zo kwam het dat @Borisz en ik vanmorgen al rond 08:15 in de auto zaten richting het buitenland: Groningen. Waar we met open armen werden ontvangen door een jongeman die zich op voorhand al schuldig voelde over het feit dat de motor niet in perfecte staat was _O- . Maar starten, lopen en rijden deed ie. En ook heb ik geen 235 euro betaald maar 228 euro (iets met niet gepast contact en gebrek aan wisselgeld ;) )

Confirmation:

Aaaand action: Sjoerd doet demonstratie


Fotoimpressie:
full

full

full

full


Financieel:

500-228= 272 + 150 = 422 euro budget resterend.
 
Laatst bewerkt:
Goed verhaal! Duidelijk een kanshebber. Daar ga je nog veel plezier van hebben tijdens de challenge!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ja wie weet. Komt die puntenaftrek er nog voor hoog blonde stoere motor-chicks? :]
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de club :Y

Zo te zien heb je mooi exemplaar voor je centen te pakken gekregen :t .
Want als alles loopt, rijdt en werkt is dat al flink wat meer dan de brikken waar anderen aan beginnen.

Veel plezier met het uitvoeren van het waarschijnlijk noodzakelijke onderhoud.. (daar was de prijs vermoedelijk naar ;) )

En zo te lezen heb je hulplijnen aanwezig (denk dan aan degene die een besmetting met het N + 1 virus veroorzaakt heeft) :+
 
Dankjewel. Het is een leuke uitdaging zo en zeker een leuke motor.

Onderhoud is wel nodig inderdaad. het komende jaar alles even goed schoonmaken, nalopen. Carbs moeten schoon. De tank zit flink in elkaar. De remmen kunnen beter. Die hulplijn is wel super handig inderdaad. Toch is het wel de bedoeling dat ik het gross van het onderhoud zelf ga uitvoeren ;). Hopelijk breek ik geen nagel _O- .

Welkom bij de club :Y

Zo te zien heb je mooi exemplaar voor je centen te pakken gekregen :t .
Want als alles loopt, rijdt en werkt is dat al flink wat meer dan de brikken waar anderen aan beginnen.

Veel plezier met het uitvoeren van het waarschijnlijk noodzakelijke onderhoud.. (daar was de prijs vermoedelijk naar ;) )

En zo te lezen heb je hulplijnen aanwezig (denk dan aan degene die een besmetting met het N + 1 virus veroorzaakt heeft) :+
 
Laatst bewerkt:
Dat is de goede instelling: zelf doen :}

Dit ook de manier waarop ik aan allerlei klussen ben begonnen, ook aan dingen waar ik voorheen niet aan zou beginnen.

Gevolg, ben zelfs begonnen aan een brik dat los geknipt moest worden uit de klimop... (en de daarmee samenhangende problemen 8-) ).


Succes met het wegwerken van het achterstallig onderhoud :) (maar dat zal vast wel lukken, met op de achtergrond hulplijnen)

En we wachten de vorderingen qua onderhoud wel af in dit topic })
 
Heee, jij er ook bij??? Welkom! En gefeliciteerd met het meest aangename virus dat je maar kunt hebben!
Je hebt ook meteen een leuke fiets te pakken! Ga je een hoop plezier mee krijgen! Ga je hem nu ook op het testweekend uit proberen?


Ja wie weet. Komt die puntenaftrek er nog voor hoog blonde stoere motor-chicks? :]
Mooi, in deze genderneutrale tijd maak ik dan ook kans!
 
Nijs!

Let even op: dit is een amerikaanse uitvoering. Niet erg, maar soms kom je wat dingen tegen die je normaliter niet zou verwachten.

Check de dot vd banden, ik zie voor een metzeler lasertec. Lekker duurzaam.....

Tjek binnenzijde tank op roest en rommel. Anders ga je allerlei dingen schoonmaken, en mag je dat in no time weer doen.

Lopen doet ie, dus das een :t

Gaat ie ook goed door de versnellingen en toeren?
Zo ja, carbs lekker laten zitten (is een crime bij dit model).

Hooguit verse frisse peut met motorforte I en II er bij. Of een fleske van cranenbroek, zelfde meuk, stukken goedkoper ;)

Lekker veel zelf doen :Y
Twijfel je, of weet je t ff niet meer: vragen.
 
Hoezo op de valreep?

Omdat 500 de maximum aanschafprijs is en ik dus het minimum sleutelbudget heb. Heb de motor nog niet eens live gezien, laat staan horen lopen. Komt door een praktisch probleem (ik zit op dit moment op Aruba 😎)

Maar heb me wel een mini challenge gesteld: motor met Hemelvaart halen en dag erop naar het test weekend rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ah nu snap ik het. Je hebt best wel een naar leven als je op Aruba zit.. haha. Ben heel benieuwd op welke motor je komt dan. Houdt de spanning er in ieder geval wel in.

Omdat 500 de maximum aanschafprijs is en ik dus het minimum sleutelbudget heb. Heb de motor nog niet eens live gezien, laat staan horen lopen. Komt door een praktisch probleem (ik zit op dit moment op Aruba 😎)

Maar heb me wel een mini challenge gesteld: motor met Hemelvaart halen en dag erop naar het test weekend rijden.
 
Hey Jottum,

Ik denk niet dat ik hem meeneem naar het testweekend. Puur omdat ik pas weer begonnen ben met rijden en ik net wat aan m'n GPZ begin te wennen. Dus ik verwacht op de GPZ te komen. Sry.

Oe hey, ik hoor van Sjoerd dat jij helemaal thuis bent in de RAT bikes? Vind ik mooooi. Zou dat wat kunnen zijn voor de Honda?

Heee, jij er ook bij??? Welkom! En gefeliciteerd met het meest aangename virus dat je maar kunt hebben!
Je hebt ook meteen een leuke fiets te pakken! Ga je een hoop plezier mee krijgen! Ga je hem nu ook op het testweekend uit proberen?Mooi, in deze genderneutrale tijd maak ik dan ook kans!
 
Hoi Martell,

Ik hoor een kenner? Bedankt voor de adviezen. Altijd welkom. Ik zal niet schromen om te vragen als ik ergens niet uit kom. Het wordt een leerproces verwacht ik. Ik begin maar met een PvA maken. Niet onverstandig. Oh en op zoek naar het handboek natuurlijk.


Nijs!

Let even op: dit is een amerikaanse uitvoering. Niet erg, maar soms kom je wat dingen tegen die je normaliter niet zou verwachten.

Check de dot vd banden, ik zie voor een metzeler lasertec. Lekker duurzaam.....

Tjek binnenzijde tank op roest en rommel. Anders ga je allerlei dingen schoonmaken, en mag je dat in no time weer doen.

Lopen doet ie, dus das een :t

Gaat ie ook goed door de versnellingen en toeren?
Zo ja, carbs lekker laten zitten (is een crime bij dit model).

Hooguit verse frisse peut met motorforte I en II er bij. Of een fleske van cranenbroek, zelfde meuk, stukken goedkoper ;)

Lekker veel zelf doen :Y
Twijfel je, of weet je t ff niet meer: vragen.
 
Hey Jottum,

Ik denk niet dat ik hem meeneem naar het testweekend. Puur omdat ik pas weer begonnen ben met rijden en ik net wat aan m'n GPZ begin te wennen. Dus ik verwacht op de GPZ te komen. Sry.
Weet ik, je moet kilometers maken!
Oe hey, ik hoor van Sjoerd dat jij helemaal thuis bent in de RAT bikes? Vind ik mooooi. Zou dat wat kunnen zijn voor de Honda?
Geweldig! Een ratbikefan erbij!!!!
Nou dan kom je 23 juni toch ook een nachtje kamperen op HET ratbiketreffen van Nederland? Het is van Rataplan in IJsselstein. Kun je inspiratie opdoen.
En natuurlijk is je magna te verratten. Alles is te verratten! Gaan we op het kampeerweekend wel over hebben.
Alvast ter inspiratie:
Dsc02279.jpg
 
Mijn advies zorg eerst dat het achterstallige onderhoud weggewerkt wordt en daarna de nodige betrouwbaarheidskilometers maken :Y

En onder het maken van die kilometers bedenken hoe de motor zich mag/moet gaan ontwikkelen })

Want verfraaien is leuk/prachtig/uniek makend, echter een betrouwbaar brik (ook al is hij niet verfraaid) is veel prettiger (vraag maar aan Jottum en Borisz naar hun ervaringen met de challenge in 2015 :X )


En natuurlijk veel plezier in het afstruinen van het Internet op zoek naar onderdelen/informatie over je VF
 
Terug
Bovenaan Onderaan