Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Mijn Smurf laat mij de laatste tijd een beetje in de steek. Hij slaat af en toe niet aan. Ik kan starten totdat ik een ons weeg, maar hij slaat niet aan. Vandaag aan de loop gekregen door aan te duwen. Zodra hij loopt, loopt hij ook aardig stationair. Echter zodra ik gas geef of ga rijden dan valt hij bij 6000 toeren uit. De naald van de toerenteller valt dood naar 0 en uit. Pas na lang laten lopen loopt hij goed en valt er mee te rijden. Vervolgens ook geen problemen meer.

Alle 4 bochten worden heet, accu is goed, laadspanning is goed, zodra hij loopt en blijft lopen klimt hij goed in toeren en trekt hij in alle versnellingen goed door. Geprobeerd te starten met en zonder choke, maar maakt geen verschil. Uiteindelijk toen hij liep wel op choke gehad, maar daar ging hij beroerd van lopen (4000 toeren stationair). Waarschijnlijk daardoor lichtelijk verzopen wat resulteerde in backfire... 😔

Iemand enig idee in welke hoek ik de oorzaak moet zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Valt hij dan elektrisch ook helemaal uit bij 6000 toeren? Misschien iets meer de brandstoftoevoer (pomp)? Hoe vol is de tank? Of misschien iets meer de bobines/bougies?
 
Er blijven niet veel CB tjes bjj hun baas zo..

Die van mij blijft nog wel. Heeft ook pas 9000 miles op de klok!
full
 
Laatst bewerkt:
Er blijven niet veel CB tjes bjj hun baas zo..

Die van mij blijft nog wel. Heeft ook pas 9000 miles op de klok!
[afbeelding]

Mooie Smurf! Ik heb die van mij nu ongeveer 9 jaar gehad en geniet nog van elke rit. Lange ritten met mijn lengte (1.93m) is echter niet ideaal en daarom het besluit genomen om voor een Suzuki GSF 650 te gaan en de Smurf te verkopen. Ik hoop dat er een koper komt die er net zoveel plezier aan gaat beleven als ik ervan heb gehad.
 
Het is een kleine motor. Ik ben 178 cm lang en het gaat best op de CB-1. Ooit gekocht voor mijn vrouw die maar 162 lengte heeft. Korte beentjes dus en mevrouw wil graag met beide voeten op de grond.
Maar wie rijd er het meest op??? 😉
 
Haha, ach we zien tegen die tijd wel.
Een low budget exemplaar heb ik intussen.
Ik ga er eerst eens lekker mee rijden.

Tegen de tijd dat jij de jouwe kwijt wil hoor ik het van je Ok ?
 
Hey,

Ik lees al wel even mee op dit forum maar plaats niet zo vaak. Maar ik vroeg me af of jullie tips hebben bij het volgende probleempje.

Mijn knipperlicht op mijn cb1 doet het bij het naar rechts drukken alleen als ik de knop naar rechts houd maar gaat direct weer uit als ik deze loslaat. Naar links knipper geven gaat wel helemaal zoals het hoort. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
 
Waarschijnlijk zit het probleem in de schakelaar. Ik vermoed dat een ander exemplaar je uit de brand helpt, en anders de boel open maken en inspecteren/reinigen/repareren.
 
Hey,

Ik lees al wel even mee op dit forum maar plaats niet zo vaak. Maar ik vroeg me af of jullie tips hebben bij het volgende probleempje.

Mijn knipperlicht op mijn cb1 doet het bij het naar rechts drukken alleen als ik de knop naar rechts houd maar gaat direct weer uit als ik deze loslaat. Naar links knipper geven gaat wel helemaal zoals het hoort. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Ik kan me herinneren iets soortgelijks te hebben gehad. Openhalen en goed schoonmaken inclusief bleek de oplossing.
 
Goedemiddag allemaal,

Ik heb hier eigenlijk nog weinig te zoeken, ben nog niet in het bezit van een motor. Willen jullie desondanks met me meedenken en aangeven wat jullie van onderstaande motor vinden?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...a-cb1.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Ben naarstig op zoek naar een eerste motor en de CB-1 bevalt me wel. Weet alleen niet of ik hiermee een miskoop zou doen en wat hij in jullie ogen waard is.
 
Lijkt niet zoveel mis mee te zijn. Verkoper klinkt wel een beetje als een handelaar dus daarmee zou ik oppassen. Neem iemand mee die er verstand van heeft en laat diegene op de motor rijden. Controleer of er aantoonbaar onderhoud aan is gepleegd en of er niet een grote beurt aan zit te komen want dan gaat de prijs keer twee.
 
Dat klinkt niet slecht. Mijn zwager gaat mee, hij knutselt graag aan motoren.

Ik ga letten op de onderhoudshistorie, de spanningsregelaar, banden, kettingset en uitlaatbochten. Ben ik zo denk je een beetje compleet?

Welke bedragen moet ik in het achterhoofd houden als bepaalde zaken niet op orde zijn en ik het zelf (met hulp) op ga lossen? Dan kan ik mijn onderhandelpositie een beetje bepalen.
 
Kleppen stellen is duur
Controleer de voorvorkkeerringen en kijk of de voorvork lekker loopt
Spanningsregelaar valt weinig aan te zien, behalve of de aansluiting niet half gesmolten is
Speling op de verschillende lagers
Gevoel in de voorrem, heeft ie al een staalomvlochten remleiding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan