Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Hallo BB liefhebbers , ff een update vanuit het midden vh land.
Ik bezit een zilvere BB uit 2001 die na een overwintering van 5 maanden niet echt zin meer
had om te starten ..... dus op de aanhanger naar een werkplaats op de Veluwe.
Aangezien ze toch een kleine beurt nodig had + achterband , kon ook de startklacht verholpen
worden. Later bleek het startprobleem veroorzaakt te worden door een massaprobleem , gelukkig maar daardoor geen verdere dure onkosten. Wel kreeg ik een tip mee om in het vervolg euro 98 te tanken.
De BB rijdt inmiddels weer als een trein , en klaar voor leuke ritjes.

Mvg Peter
 
Ik vindt ook eerlijk gezegd dat hij beter rijd en op het gas hangt met 98 te tanken , maar kan ook in mijn hoofd zitten hoor :-)
Heb het verschil nooit echt vernomen vebruik leek zelfs hoger dan bij gewone 95 :/
Maar net war bert zegt kan ook tussen de oren zitten of het beter rijdt ofniet.
 
Bij mij zit er daadwerkelijk verschil met 98 of 95, zon 30km per tank. Ik heb hier een complete excel lijst met alle verbruiken en wat ik getankt heb waar.
Met een tank vol van de Total Excellium kom ik zelf 40km verder. (t.o.v. gewoon Total benzine)

Met 95 van de onbemande pomp kom ik overigens 70 kilometer minder ver dan met de total 95, het grootste verschil zit hem mijns inziens dus in welke pomp je tankt, want ga ik van 95 onbemand naar 98 Excellium kom ik maar liefst 110 kilometer verder op een tank. Daar zit nogal een verschil in dacht ik zo. Met die Excellium kom ik op 290 kilometer op een tank. Met de 95 van de tinq/tango/firezone etc etc kom ik 180 kilometer.

Overigens, op 102 van de BP in Duitsland heb ik 320 autobahn kilometers kunnen maken zonder te moeten tanken. Daarna stond ik stil langs de kant van de weg, maar we hadden een jerrycan meegenomen, wilde het eens uitproberen. Gemiddelde snelheid daar toen van 260 km/u, met enorm lekker reactievermogen van het gas. Dus, woon je heel dicht in de buurt van DLD, tank 102, beste voor je motor.

Dan ook heeeeeel (eens per 5k km) af en toe een halve liter diesel er door mikken, dat smeert de bende weer een beetje, gaat je blok langer mee
 
Overigens, op 102 van de BP in Duitsland heb ik 320 autobahn kilometers kunnen maken zonder te moeten tanken. Daarna stond ik stil langs de kant van de weg, maar we hadden een jerrycan meegenomen, wilde het eens uitproberen. Gemiddelde snelheid daar toen van 260 km/u, met enorm lekker reactievermogen van het gas. Dus, woon je heel dicht in de buurt van DLD, tank 102, beste voor je motor.

Dan ook heeeeeel (eens per 5k km) af en toe een halve liter diesel er door mikken, dat smeert de bende weer een beetje, gaat je blok langer mee


Wat had je erachter, een tankwagen? :+ met die snelheden constant ben ik blij dat ik de helft haal :)
 
Bij zulke grote verschillen vraag ik me af of de pomp wel 10 liter geeft als de meter op 10 liter staat. Wellicht is er bij de ijking een wettelijke afwijking toegestaan en regelen ze de onbemande pompen 'zuinig' af zodat het net niet illegaal is.

En hoewel de brandstofkwaliteit ongetwijfeld effect heeft op het vermogen en daarmee het verbruik, het is onmogelijk om twee keer dezelfde rit te maken, zelfs niet op dezelfde route i.v.m. gedrag overig verkeer, stand verkeerslichten, temperatuur, windrichting etc.

Dus zelfs een verschil van 50 km per tank tussen de ene en de andere tank lijkt me niet 'significant'. Vergelijk je verschillende routes, dan kun je een nog grotere afwijking verwachten, zeker in het buitenland waar (subtiele) hoogteverschillen vaker voorkomen.

Ik heb verder geen statistiek gestudeerd, maar om waarde te mogen hechten aan gemiddelden moet je denk ik wel echt 100+ tanken leeg hebben gereden PER brandstofsoort en dan liefst ook nog van dezelfde pomp. Dan nog tellen de omgevingsfactoren zwaar.

En dan mag je met die resultaten nog gaan uitrekenen of de extra kilometers procentueel meer zijn dan de hogere prijs procentueel. Prijs 95 onbemand vs 98 Excellium, prijs Total 95 vs Total Excellium 95 etc.
 
Laatst bewerkt:
Dan ook heeeeeel (eens per 5k km) af en toe een halve liter diesel er door mikken, dat smeert de bende weer een beetje, gaat je blok langer mee

:?

Wat denk je te smeren met die diesel :?

Ik loop nog niet zo lang mee in de motorwereld maar hier heb ik nog nooit van gehoord.
Ik kan er ook geen technisch logische onderbouwing voor verzinnen.
Vertel !!
 
Ik heb met geen van mijn 11 Blackbirds een significant verschil gezien in brandstofverbruik tussen de verschillende brandstoffen. Ook heb ik geen enkel verschil gemerkt in oppakken van de motor.
Ik heb ongeveer 200.000km gereden met die Blackbirds, waarvan mijn rode 1999-er bijna 110.000km voor zijn rekening heeft genomen.

Diesel door de benzine gooien is een heel gevaarlijk advies. De katalysatormodellen gaan daar beslist kapot van!
 
Bij mij zit er daadwerkelijk verschil met 98 of 95, zon 30km per tank. Ik heb hier een complete excel lijst met alle verbruiken en wat ik getankt heb waar.
Met een tank vol van de Total Excellium kom ik zelf 40km verder. (t.o.v. gewoon Total benzine)

Met 95 van de onbemande pomp kom ik overigens 70 kilometer minder ver dan met de total 95, het grootste verschil zit hem mijns inziens dus in welke pomp je tankt, want ga ik van 95 onbemand naar 98 Excellium kom ik maar liefst 110 kilometer verder op een tank. Daar zit nogal een verschil in dacht ik zo. Met die Excellium kom ik op 290 kilometer op een tank. Met de 95 van de tinq/tango/firezone etc etc kom ik 180 kilometer.

Overigens, op 102 van de BP in Duitsland heb ik 320 autobahn kilometers kunnen maken zonder te moeten tanken. Daarna stond ik stil langs de kant van de weg, maar we hadden een jerrycan meegenomen, wilde het eens uitproberen. Gemiddelde snelheid daar toen van 260 km/u, met enorm lekker reactievermogen van het gas. Dus, woon je heel dicht in de buurt van DLD, tank 102, beste voor je motor.

Dan ook heeeeeel (eens per 5k km) af en toe een halve liter diesel er door mikken, dat smeert de bende weer een beetje, gaat je blok langer mee
Diesel wordt wel eens gebruikt om delen mee te ontvetten, omdat het nogal 'schraal' is. Dat deze zelfde vloeistof tegelijkertijd geschikt is om mee te smeren, lijkt me tamelijk tegenstrijdig.
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij helpen aan een paar witte knipperlichten voor mijn zilvere blackbird?

Bij goed weer rij ik bijna dagelijks tussen Bilthoven en Schiphol , route via de N201 A2 en A9 wie nog meer ?
 
Wie kan mij helpen aan een paar witte knipperlichten voor mijn zilvere blackbird?

Bij goed weer rij ik bijna dagelijks tussen Bilthoven en Schiphol , route via de N201 A2 en A9 wie nog meer ?
Ik heb meerdere soorten/merken/modellen voor de BB op voorraad, voor alle bouwjaren, zowel de voorkant als de achterkant. Vanaf Schiphol een half uurtje naar het Noorden doorrijden.... :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan