Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sprak hem net nog, hij gaat het laten weken in injectorcleaner. Troep schijnt bikkelhard te zijn en je moet er kennelijk haaks inprutsen.
 
Ik heb hier een haakse kraspen. Daarmee gaat het vast wel.

HBM-Kraspen-met-Rechte-en-Haakse-Punt-Model-4.jpg


Het is dat Gijs Vijs handig is. Die Dep probeert al mijn vooroordelen over boekjestrekkers waar te maken -O-
 
Nou, ik moet nog ergens zo een tandartshaakje hebben, dat moet ook voldoende zijn. Ik weet dat ik hem heb.......maar waar?
 
Gaat gewoon met een stug stukje ijzerdraad hoor. Eventueel een nachtje in de Dasty laten weken.
 
Dat geloof ik ook wel. Ik blijf me er alleen over verbazen dat niet techneuten soms zo tegen dingen op kunnen zien.

Ik heb er nog eens over nagedacht maar bij nader inzien denk ik dat het hem vooral aan penetratievermogen ontbreekt.
 
Vond toevallig mijn tandartshaakje terug in een bak met onderdelen van de Suzuki T500. Dus gisteren even fanatiek aan het peuteren geslagen. En dat viel nog niet mee, de verstopping was behoorlijk hardnekkig.Uiteindelijk kon ik toch vrij lucht door het kanaaltje blazen. Vlotterbak terug gezet, kran open en vol verwachting klopt mijn hart.......

Al vrij vlot sloeg de BMW aan en liep bijna direct op twee cilinders. OMB, dank je voor de gouden tip!
 
Graag gedaan. Ik heb het lang geleden na lang zoeken zelf moeten ontdekken. Tegenwoordig heb ik er 40mm Dell'Orto's op zitten en die hebben die problemen niet.😉
 
Graag gedaan. Ik heb het lang geleden na lang zoeken zelf moeten ontdekken. Tegenwoordig heb ik er 40mm Dell'Orto's op zitten en die hebben die problemen niet.😉

Ik ben bijna geneigd te zeggen dat alles uit Italie beter is,..
 
Over uiterlijk gesproken; omdat het apparaat zo braaf startte, heeft hij zijn emblemen terug gekregen...


full
 
Aan de andere kant zit er ook een, dat moet je maar van mij aannemen. En aan de achterkant natuurlijk.

full
 
Ey! :(

Gisteren weer eens op de R45 naar het werk gegaan. Starten ging vlotjes, en het dingetje knort zo lekker naar je als je met 80-90 km per uur onderweg bent.

Nou had ik de indruk dat de slag van de remhendel wat aan de ruime kant was, maar ik had er al een poosje niet meer op gereden, dus waarschijnlijk vergiste ik mij daar gewoon in en was het de hele tijd al zo. Tot ik na het werk weer opstapte en merkte dat ik de rem bijna tegen het handvat kon trekken voor een minimale vertraging. Gelukkig komt 60% van de remwerking van de achterrem, dus met een aangepaste rijstijl maar weer naar huis. Mij benieuwen wat er nu weer aan de hand is..... -O-
 
Ey! :(

Gisteren weer eens op de R45 naar het werk gegaan. Starten ging vlotjes, en het dingetje knort zo lekker naar je als je met 80-90 km per uur onderweg bent.

Nou had ik de indruk dat de slag van de remhendel wat aan de ruime kant was, maar ik had er al een poosje niet meer op gereden, dus waarschijnlijk vergiste ik mij daar gewoon in en was het de hele tijd al zo. Tot ik na het werk weer opstapte en merkte dat ik de rem bijna tegen het handvat kon trekken voor een minimale vertraging. Gelukkig komt 60% van de remwerking van de achterrem, dus met een aangepaste rijstijl maar weer naar huis. Mij benieuwen wat er nu weer aan de hand is..... -O-

Waarschijnlijk lucht in de remolie,even ontluchten en klaar is Klara. ;)
 
Ben er ook bang voor. Rem was eigenlijk best wel "hard" toen IJzervreter hem met zijn kapoedastertje had ontlucht. En nu opeens zit er meer lucht dan remvloeistof in de leiding. Nee, ben bang dat Halflive gelijk gaat krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan