Android Smartphone Navigatie

Neem dan bv de MRA app erbij (niet de navigatie app). Rustig op de achtergrond laten draaien en de track opnemen. MRA is best handig, ook icm de TT app. Routes maken en draadloos via de cloud en MyDrive naar je toestel zenden.
 
Dus naast de optie Spannende Route mist de app ook de Opname functie. Had ik nog niet eens gemerkt. Geeft maar weer eens aan hoe vaak ik deze gebruik.


Is er een app die op de achtergrond draait (dus ook automatisch start met Android) waarmee ik GPX bestanden kan genereren van alles wat de Smartphone (GPS) trackt
 
Een gestippelde pijl voor de routenaam is een track en een doorgetrokken pijl is een route.

Via MyDrive kan je alleen maar GPX bestanden in je app krijgen en MyDrive haalt altijd alleen de track uit een GPX.
Heb je dus een GPX waarin zowel een route als een track zit, zal na uploaden via MyDrive alleen maar de track zien.

Wil je route dan zul je de GPX (of ITN) via de USB kabel en computer naar de Smartphone moeten kopieren ook dit gaat via TomTom software. Ik heb een paar weken geleden hiervoor ergens een uitleg zien staan maar die kan ik niet meer vinden
 
@ Tourtukker, doel je op de gesproken instructie?
Ik kijk altijd alleen op het scherm en dat geeft ie perfect aan.

Het probleempje met de flikkerende blauwe cursor is ook weer opgelost... er stond toch nog een update in de wacht |(

Ja ik bedoelde inderdaad de gesproken aanwijzingen. Die zijn voor een rotonde wel eens verwarrend. Op beeld is het duidelijk inderdaad.
 
Vandaag eerste track gereden met de S10pro. Door Maastricht, richting Vaals, Raeren, Kesternich, Malmedy en terug richting Voeren. Lekker fris 's morgens, pas in de namiddag de zomerhandschoenen kunnen aan doen.
De gekozen track viel een beetje tegen, veel boerenbaantjes met slecht wegdek en slechts een drietal stukken lekker kunnen sturen.

De S10pro met de Tomtom app heeft zich goed gehouden. Beide op geen geen enkel foutje kunnen betrappen.
Om 9u vertrokken met 100% batterij en en thuis gekomen omstreeks 15u met nog 35%.
Ook de wifi verbinding met mijn smartphone is op geen enkel punt verbroken, data verbruik is te verwaarlozen.
 
Mooi man. Bedankt voor de feedback.
Kun je de Pro bedienen met de handschoen? Het staat bij de specs. Werkt het?
 
Met die dikke handschoenen waar ik mee vertrokken ben is het niet gelukt.
De dunnere handschoen hebben "touch" vingertippen, daarmee lukt het wel, maar echt goed gaat dat niet. Ik denk eerder kwestie van dikke vingers.
 
Als ik precies met het juiste stukje handschoen erop druk, kan ik de S10 pro met ongevoerde lederen handschoenen bedienen. Echt nauwkeurig werkt het niet, maar even inzoomen met de knoppen rechtsonder lukt wel. Vergeleken met de tomtom zou ik hem in ieder geval niet "handschoenvriendelijk" noemen.

Zou het mogelijk zijn om een stukje van die "touchscreenbedieningsstof" aan een normale handschoen te bevestigen?
 
Dat laatste is mogelijk. Je hebt er ook speciale pads voor.
OK, dank, dat valt dus tegen.
 
Als ik precies met het juiste stukje handschoen erop druk, kan ik de S10 pro met ongevoerde lederen handschoenen bedienen. Echt nauwkeurig werkt het niet, maar even inzoomen met de knoppen rechtsonder lukt wel. Vergeleken met de tomtom zou ik hem in ieder geval niet "handschoenvriendelijk" noemen.

Zou het mogelijk zijn om een stukje van die "touchscreenbedieningsstof" aan een normale handschoen te bevestigen?

Ik heb nu de NanoTips Taps, en dat werkt best aardig :)
 
Het zou zelfs mijn keuze zijn. Lees het Rider 400 topic maar eens over problemen met de Bluetooth Thetering. Als je gek ben op problemen moet voor Bluetooth Thetering kiezen.
 
Herkent iemand dit probleem.

Ik heb afgelopen weekend een route gereden van +- 280 km.
Er zaten enkele wegafsluitingen in waardoor tt go ging herberekenen en me weer terug op de route bracht. Dit ging enkele keren uitstekend. Echter bij de de laatste herberekening, +- 120 km voor mijn eindpunt ging er iets fout.
Na de herberekening klopte de nog te rijden tijd en het aantal te rijden km niet meer.(+-6 uur en +-280 km.
Na het opnieuw opstarten van de route was dit opgelost.
Dit heb ik zo al meerdere keren ervaren.
 
De oorzaak is van afstand allicht moeilijk vast te stellen, maar het kan te maken hebben met de heen en terugroute; waarbij je door afwijking dichter bij 'de ander' kwam.
 
De oorzaak is van afstand allicht moeilijk vast te stellen, maar het kan te maken hebben met de heen en terugroute; waarbij je door afwijking dichter bij 'de ander' kwam.
Zou kunnen ware het niet dit gebeurde tijdens de terugreis vanuit de zuid Eifel.
 
Als dit niemand zo herkent is het misschien wel een hardware probleem.
Ik gebruik de Samsung Galaxy s5 Neo en dat werkt prima i.c.m. tt go app.
Op dit herbereken probleempje na dan '(
 
Nee, ik heb er geen verklaring voor vrees ik. Hooguit dat het toestel op de route 'terug naar de route' bijvoorbeeld een afsluiting zag; maar dan is de afwijking ook wel weer erg groot.

In algemene zin verstandig om nu en dan even een blik te werpen op aankomsttijd; als die ernstig verandert even twee benen aan de grond om uit te vogelen wat er loos is.
 
Ik herken het gedrag maar heb ik geen oplossing. Het is geen hardware issue. Heb dit namelijk met de Rider 400 ook wel eens meegemaakt (kwam zelden voor).
Hans zijn uitleg is erg plausibel en zou in mijn geval ook de oorzaak kunnen zijn geweest maar wanneer je in een rechte lijn van A naar B rijdt (simpel gezegd). Klopt de uitleg inderdaad niet.
 
Nee, ik heb er geen verklaring voor vrees ik. Hooguit dat het toestel op de route 'terug naar de route' bijvoorbeeld een afsluiting zag; maar dan is de afwijking ook wel weer erg groot.

In algemene zin verstandig om nu en dan even een blik te werpen op aankomsttijd; als die ernstig verandert even twee benen aan de grond om uit te vogelen wat er loos is.
Met 6 volgers achter je aan was dat helaas geen optie.
Als het nog 1 keer gebeurd tijdens een eenzame rit, zal ik eens gaan vogelen.
 
Laatst bewerkt:
Tja TomTom, vooral niet de originele track als lijntje in beeld brengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan