Sleutel kwijt, nu kan ik niet meer tanken.

DutchmanDre

Rookie
11 jun 2009
5
0
Een paar weken geleden ben ik mijn motorsleutels van mijn Yamaha XJ600 kwijtgeraakt. Na een lange zoektocht ging ik er vanuit dat ik ze nog wel ergens zou tegenkomen, maar dat lijkt niet het geval te zijn.

Gelukkig heb ik nog een reservesleutel. Enig nadeel is dat het met deze sleutel niet mogelijk is om het slot van de tankdop te openen. MEt de originele sleutel kon ik zowel de tankdop openen als de motor starten. Ik kan nu dus nog wel rijden, maar niet meer tanken.

Aan deze sleutel zit ook een tag met een code (2 letters en 5 cijfers). Nu vraag ik me af of het met deze code misschien mogelijk is om een nieuwe sleutel te maken die ook de tankdop kan openen. Zo niet, zijn er nog andere mogelijkheden om de tankdopsleutel bij te laten maken of het slot eraf te slopen.

Alvast hartelijk dank voor jullie tips!
 
Is de sleutel die je nu hebt erg gebruikt, of juist heel weinig?

Apart dat bij gelijke sleutels de ene wel beide sloten kan openen, en de andere niet.
 
Dat wordt dan een BBQ vanavond, inplaats van met de motor weg B|

Maar alle gekheid op een stokje, ik ga er van uit dat de sleutels het zelfde zijn, dan moet je
eens proberen om er wat grafiet poeder in het sleutel gat te doen van de tankdop, dan met de sleutel eens proberen of de tankdop nu wel open gaat.

Dit heb ik ook gedaan met mijn yamaha en dat werkte perfekt, ook bij mij wilde de sleutel niet meer
om de tank open te maken.


Dus nu snel naar de bouwmarkt, dan kan jij weer weg met de motor dit weekend :] :] :]

gr 8-)
 
Dat wordt dan een BBQ vanavond, inplaats van met de motor weg B|

Maar alle gekheid op een stokje, ik ga er van uit dat de sleutels het zelfde zijn, dan moet je
eens proberen om er wat grafiet poeder in het sleutel gat te doen van de tankdop, dan met de sleutel eens proberen of de tankdop nu wel open gaat.

Dit heb ik ook gedaan met mijn yamaha en dat werkte perfekt, ook bij mij wilde de sleutel niet meer
om de tank open te maken.


Dus nu snel naar de bouwmarkt, dan kan jij weer weg met de motor dit weekend :] :] :]

gr 8-)

Ik was gisteren bij de schoenmaker, die ook sleutels bij kan maken, en die verkoopt ook kleine flesje grafietpoeder.
 
Zou het misschien lukken met een slagschroevendraaier om het slot te draaien,daarmee kun je ergug veel kracht zetten.
Het gaat misschien nog beter als je je reservesleutel afzaagt tot vlak boven alle inkepingen zodat je het bled van de slagschroevendraaier er bovenop kan zetten in de gleuf.
Ik weet dit heeft nog nooit iemand gedaan maar stel dat het werkt dan doet iedereen het voortaan zo dank zij jou nieuwsschierigheid :P of het idd. werkt.
 
Laatst bewerkt:
Zou het misschien lukken met een slagschroevendraaier om het slot te draaien,daarmee kun je ergug veel kracht zetten.
Het gaat misschien nog beter als je je reservesleutel afzaagt tot vlak boven alle inkepingen zodat je het bled van de slagschroevendraaier er bovenop kan zetten in de gleuf.
Ik weet dit heeft nog nooit iemand gedaan maar stel dat het werkt dan doet iedereen het voortaan zo dank zij jou nieuwsschierigheid :P of het idd. werkt.


;(
Jij kijkt teveel naar MacGyver :X
 
Is de sleutel die je nu hebt erg gebruikt, of juist heel weinig?

Apart dat bij gelijke sleutels de ene wel beide sloten kan openen, en de andere niet.

Hij ziet er wel een beetje gebruikt uit. Ik heb hem nooit eerder gebruikt, maar het is een tweedehands.

Dat wordt dan een BBQ vanavond, inplaats van met de motor weg B|

Maar alle gekheid op een stokje, ik ga er van uit dat de sleutels het zelfde zijn, dan moet je
eens proberen om er wat grafiet poeder in het sleutel gat te doen van de tankdop, dan met de sleutel eens proberen of de tankdop nu wel open gaat.

Dit heb ik ook gedaan met mijn yamaha en dat werkte perfekt, ook bij mij wilde de sleutel niet meer
om de tank open te maken.

Dus nu snel naar de bouwmarkt, dan kan jij weer weg met de motor dit weekend :] :] :]

gr 8-)

Ik was gisteren bij de schoenmaker, die ook sleutels bij kan maken, en die verkoopt ook kleine flesje grafietpoeder.

Goeie tip! Lijkt me een goed idee om hier mee te beginnen.

Het forceren van het slot stel ik liever nog even uit :) Thanks voor de hulp!
 
Ik heb een tijdje geleden als onderhoud een snufje grafietpoeder in een tankslot (de Sevenfifty) gedaan. Meteen de eerstvolgende keer kon ik niet meer tanken. Kreeg de sleutel niet meer rond.

Gelukkig in de buurt en kon ik met behulp van remmenreiniger en Imal het slot weer gangbaar maken.

Daarnet de andere motor (de VF750F) die ik tegelijkertijd een snufje in beide sloten had gegeven ging het achterlicht niet meer aan. Lamp gecontroleerd, bedrading gecontroleerd, zekering gecontroleerd. Uiteindelijk toevallig als ik de sleutel in een specifieke positie hield ging het licht wel aan. Daarna 20 keer op en van contact gedaan en toen ging en bleef het licht wel aan.

Persoonlijk ben ik volgens mij niet een fan geworden van gafietpoeder.

db
 
Ben je je sleutel niet verloren onderweg?

Die contactsloten zijn nou niet de allerbeste. Het komt bij die dingen vaak voor dat je het contact aan kan zetten en de sleutel er dan ook weer uit kan trekken.

En ook het euvel dat de ene sleutel wel contactslot en tankdop kan openen en de andere sleutel maar 1 van de 2 komt ook vaak voor.

Die XJ's zijn degelijke dingen maar het contactslot is ronduit slecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan