Honda CBR600RR 2003 valt uit bij 11-12k toeren

Dannyvb

Rookie
22 apr 2018
6
0
Hallo. Mijn naam is Danny. Ik heb een Honda cbr 600rr 2003. Nu heb ik een probleem met mijn motor fiets. Ben van huis weg gereden niks aan de hand even warm gereden en als ik bij de 11000 a 12000 toeren kom gaan de lampjes branden van hiss en de olie en valt de motorfiets stil daarna pakt ie het wel weer op. Iemand een idee waar dat aan kan liggen. Mvg Danny
 
Hallo. Mijn naam is Danny. Ik heb een Honda cbr 600rr 2003. Nu heb ik een probleem met mijn motor fiets. Ben van huis weg gereden niks aan de hand even warm gereden en als ik bij de 11000 a 12000 toeren kom gaan de lampjes branden van hiss en de olie en valt de motorfiets stil daarna pakt ie het wel weer op. Iemand een idee waar dat aan kan liggen. Mvg Danny

Oliepeil al gecontroleerd?
 
Je blok valt uit.
Daarom gaat olie en hiss branden. Net als je bij stilstand sleutel op contact zet.

Ziek de oorzaak van uitvallen.

Je lampjes doen het, dus geen accupool of hoofdzekering.

Maar bijv ontsteking. Zekering en draden trekken.
 
Olie peil is goed! Hij valt niet helemaal uit ik hoef hem niet te herstarten hij herpakt zijn eigen naar een aantal secondes. Als je in neutraal stand staat doet hij het niet.
 
Op zich kan het geen kwaad om iets eerder te schakelen ;) hoewel bij 15k het rode begint is het vrij hoog in de toeren. Maar dat kan ook heel goed aan mijn beleving liggen omdat die van mij "al" bij 9.500 rpm in het rood verdwijnt :)

Injectie? Dan wellicht brandstofpomp?
Debiet en druk meten, indien niet goed evt extern filter vervangen of brandstofpomp filter in tank nazien.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij heeft dat hiss lampje iets met je contact/sleutel te maken.
zit daar niet iets van een chip of immobilizer in?
puur een gok hoor maar, kan het niet aan de sleutel of contact liggen, dat die door de hoge toeren/trilling niet goed gelezen word en, de brandstofpomp uit schakelt?
probeer is een andere sleutel.


volgens mij schakelt de toerenbegrenzer pas in bij de 15000 toeren dus, dat lijkt me niet het probleem.
denk eerder dat het een brandtof te kort of, tijdelijke uitschakelen van brandstofpomp is
 
Klopt in de sleutel zit een chip. Ik zal het eens proberen met een andere sleutel. Ik schakel altijd net tegen de toerenbegrenzer aan dus maximaal gebruik van het blok. Ik heb ik de motor fiets8 al zo'n 7 jaar maar nog nooit eerder problemen mee gehad. Normaal gesproken geef ik hem wel ieder jaar een beurtje. Alleen dit jaar niet gedaan omdat ik het afgelopen jaar te weinig heb ger
 
Klopt in de sleutel zit een chip. Ik zal het eens proberen met een andere sleutel.
Doe dat. Daarmee kun je beter een diagnose stellen.
Ik schakel altijd net tegen de toerenbegrenzer aan dus maximaal gebruik van het blok.
Beetje off topic, maar daarover kunnen we van mening verschillen. Gaat om de koppelcurve en pk curve, beide afgezet tov toerental. Er is een ideaal gebied om in te rijden. En meestal is dat niet tegen de toerenbegrenzing in (net als onderin de toeren).
Ik heb ik de motor fiets8 al zo'n 7 jaar maar nog nooit eerder problemen mee gehad. Normaal gesproken geef ik hem wel ieder jaar een beurtje. Alleen dit jaar niet gedaan omdat ik het afgelopen jaar te weinig heb ger

Dat zal het niet meteen zijn hoor. Alles kan een keer stuk, op zijn, of slijten.

Check iig of hiss de oorzaak is van uitval, of iets anders (waardoor hiss lampje ook gaat branden).
 
Terug
Bovenaan Onderaan