Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
is een alpha ketting goed genoeg of is met een 2 cil een sigma beter? van tsubaki
of gelijkwaardig VX x ringen de ZVMX x ring van DID

vx xring did en alpha tsubaki zijn goedkoper

zvmx did en sigma tsubaki zijn duurder maar ook sterker

Uitleg kettingen

Verschillen zijn klein denk ik. Uitgerekend per km natuurlijk helemaal niets. Heb je een merkvoorkeur, wil je een kek kleurtje, ga je veel kracht in de ketting gooien door wheelies of optrekken of ben je een rustige rijder? Smeer je met vet of wil je naar een ketting smeersysteem? Hoe veel rij je per jaar? Monteer je niet zelf maar doe je dit bijeen motorzaak, laat je dan daar adviseren
 
wheelies nee
als een malloot optrekken ja soms wel ;)

geen kek kleurtje, wel een goede ketting.

smeer na elke rit met s100 ook al heb ik een rit gemaakt van 50 km
rijd 14.000 tot 15.000 per jaar
 
Goedemorgen,

Ik heb de fuut van S(R)avage gekocht. Nu heb ik een vraag, wellicht de moeilijkste 😉. Ik wil de koffers laten spuiten. Stream Silver. Heeft iemand dit al eens grondig uitgezocht. Wellicht een kleur die er heel dicht bijkomt.
 
Ik kan van het weekend wel ff voor je kijken welk kleurnummer er op het motip spuitbusje staat die ik voor m'n spiegel gebruikt heb
 
Hoi futuristen,
Ik heb vorig jaar een beschadigde koffer laten spuiten. Ze hadden een meting met een kleurmeter gedaan maar dat resulteerde in kleurverschil. Het was metallic silver maar het 'ijsblauwe'van de orginele kleur ontbrak.Vervolgens werd de andere koffer naar de lakfabrikant gestuurd waarna met deze kleurcode de koffer werd gespoten. Weer kleurverschil. Toen bleek dat de koffers niet de orginele lak hadden omdat deze eerst zwart waren.
Uiteindelijk werd er besloten om één de van de spiegels naar de lakfabrikant te sturen omdat die de orginele lak hadden. Bingo! Dit is m.i. de juiste kleur, ik zie geen kleurverschil. Dank zij de volhardendheid van het schadebedrijf is het uiteindelijk gelukt.Volgens de spuiter is dit een moeilijke kleur en zelfs de richting van het spuiten bepaalt ook uiteindelijk het resultaat.

De kleurcode is: lakserie 293; kleur volgens staal( spiegel dus) 733005.
Volgens mij is dit van Sikkens of AkzoNobel.

Ik hoop dat je iets aan hebt Klaas.


Vriendelijke groet,
Futuristic
 
Dank je voor het berichtje. Ik heb de beide berichten door gestuurd naar Theo Terwel uit Vorden. Hij gaat ze voor mij strak maken en spuiten.
 
Goedendag futura rijders

Ben bezig met voor te berijden kleppen stellen, blok ligt er al uit .
Nu heb ik v990 pdf maar niet echt duidelijk , zijn er mensen die weten welk boek of pdf wel duidelijk zijn voor stap voor stap kleppen stellen .

Over de shims moet je die van aprilia of kun je bij een auto onderdelen zaak ook halen ?
De zelfde vraag over de kleppensteelrubbers .



Mvg martijn
 
Goedendag futura rijders

Ben bezig met voor te berijden kleppen stellen, blok ligt er al uit .
Nu heb ik v990 pdf maar niet echt duidelijk , zijn er mensen die weten welk boek of pdf wel duidelijk zijn voor stap voor stap kleppen stellen .

Over de shims moet je die van aprilia of kun je bij een auto onderdelen zaak ook halen ?
De zelfde vraag over de kleppensteelrubbers .



Mvg martijn

Dat staat toch gewoon in de futura manual zelf? De rotax manual is meer voor complete blok demontage.
Hoezo wil je de klepsteelrubbers vervangen? verbruikt het blok veel olie? Zo nee zou ik dat lekker laten zitten. Voor het vervangen van de klepsteelrubbers moeten de koppen eraf.
Ik heb het eerder gedaan en een nieuwe koppakking + klepsteelrubbers zijn prijzig en heb je van aprilia zelf nodig.

De shims kun je bij de locale motorzaak halen, diameter weet ik niet uit m'n hoofd maar ze zijn vrij universeel.

Klepspeling (in):
KALT 0,12-0,17 MM
Klepspeling (uit):
KALT 0,23-0,28 MM
 
Goedenavond Futura rijders
Bedankt voor de info Ducolaf deze heb ik ook gezien .

Seba$ ook bedankt .
Ja hij gebruikt olie maar niet veel maar ik vind het niet mooi zo rookpluim + alle koolaanslag.
Nu ik toch het blok er uit heb liggen doe ik gelijk als, kan er nu makkelijk bij .
De kleppen spelling van de uitlaatkleppen zitten op max één zelf meer, met een beetje duwen krijg ik 0.30mm er in .
de koppakking is duur ja 63nogwat , ik neem aan per stuk ook de kleprubbers .

Ondertussen heb ik een andere pdf bestand gevonden waar het duidelijker staat.

Ik ga nog even hobbyen Jullie veel rijplezier :] :] :t
 
Vandaag een donker blauwe futura gespot in Raalte met kofferset er aan. Ging links af de woonwijk in noordelijk van de N35. Iemand van hier? Wij kwamen langs met Ducati 900 SS en 916 richting Luttenberg. Denk tegen 15.20 uur.
 
Heb ik dat.

Was ik vanmorgen een rondje met de motor weg viel ie uit bij een verkeerslicht.
Weer starten en lopen niks aan de hand. 15km verder wilde ik hem starten en dat ging toen redelijk moeizaam, alsof de startmotor de motor bijna niet rond kreeg. Gelukkig sloeg ie aan en kon ik gewoon rijden. Weer een tussenstop verder was er niks aan de hand, starten en lopen.
Maar een paar km verder bij een verkeerslicht viel ie weer uit. Nu doet ie niks meer. Brandstof pomp hoor ik niet, totaal geen reactie op de startknop. Lampen doen het wel. Efi knippert en na doorverbinden stekker alleen -1 melding.
Ik heb er vorig jaar een andere ecu ingezet omdat mijn toerenteller het niet deed.
Stanleybobley heeft er toen voor gezorgd dat mijn motor goed met de nieuwe ecu liep.
Hij is weleens uitgevallen daarna na, maar niks heel bijzonders.

Iemand enig idee waar ik de oorzaak moet zoeken?
De dodemansknop heb ik al aan en uit gehad.
 
Klinkt als 'n probleem met het laadcircuit. Contoleer de dynamo op (laadspanning/weerstand/sluiting in de spoelen/sluiting naar massa) Controleer connector/stekker van dynamo naar gelijkrichter. Als die verbinding is doorgesoldeerd extra controle op draadbreuk of ander knutselleed. Gelijkrichter doormeten volgens WPHB. Accu opladen en doormeten. Aansluitingen op het startrelais controleren. Succes. :t
 
Goed nieuws!
Hij doet het weer. Waarom weet ik niet, de dodemansknop nog een keer om. Starten, lopen.....
Die heb ik toen ie uitviel echt meerdere keren omgezet.
Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed zit in de schakelaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan