Het Grrrrote Triumph Tiger Topic Deel 4: Hear Me Roooaaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog een vraagje...
heb runninglight gekocht voor de tiger..
waar kan ik deze het beste op aan sluiten?...of beter appart zekeren en lichtschakelaar?..
2 x 30 W led
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen. Ik sta op het punt een tiger sport nieuw aan te schaffen. Bij een proefrit viel het windscherm me erg tegen. Ik heb van Puig een toerscherm gezien. Iemand ervaring hiermee of wellicht een tip oor een ander scherm?
 
Wat viel er tegen? De be bescherming of turbulentie?


Anyway; gisteren men radiator er vanonder gekegeld (klusje van niks) en binnengedaan bij een bedrijf die ze hersteld, alles is beter dan een nieuwe van +-550 euro.. :p
 
Wat viel er tegen? De be bescherming of turbulentie?


Anyway; gisteren men radiator er vanonder gekegeld (klusje van niks) en binnengedaan bij een bedrijf die ze hersteld, alles is beter dan een nieuwe van +-550 euro.. :p

De turbulentie. Op de bovenkanf van mijn helm.
 
Hallo mensen. Ik sta op het punt een tiger sport nieuw aan te schaffen. Bij een proefrit viel het windscherm me erg tegen. Ik heb van Puig een toerscherm gezien. Iemand ervaring hiermee of wellicht een tip oor een ander scherm?


Hoe Lang ben je? Scheelt nogal... de standaard ruit geeft bij mij (1.85) turbelentie net onder me helm.
Nu vervangen voor een powerbronze your scherm +5cm en dat geeft turbelentie net op de bovenkant maarja bij mij zijn het de looks en niet de wind 😉
 
Het word Btw tijd voor een tiger 1050 meet / ritje laatste zondag van mei ??????? Of andere data moet beter uit komen bij iedereen ik draai wel wat. In elkaar dan
 
Hoe Lang ben je? Scheelt nogal... de standaard ruit geeft bij mij (1.85) turbelentie net onder me helm.
Nu vervangen voor een powerbronze your scherm +5cm en dat geeft turbelentie net op de bovenkant maarja bij mij zijn het de looks en niet de wind 😉

Ik ben 1.80 en bij mij is het comfort en rijplezier belangrijker dan looks 😎
 
Hallo mensen. Ik sta op het punt een tiger sport nieuw aan te schaffen. Bij een proefrit viel het windscherm me erg tegen. Ik heb van Puig een toerscherm gezien. Iemand ervaring hiermee of wellicht een tip oor een ander scherm?

Ik ben na lang proberen uiteindelijk op een Givi uitgekomen. Model Parabrezza, D225ST.
Ik vrij groot, maar ook bij hoge snelheden stabiel. Ik ben 1.91 en is voor mij het beste wat ik kon vinden. Ik vermoed dat Givi die ook heeft voor de nieuwere Tigers
 
voor mezelf helpt een korter ruitje beter voor turbulentie dan een hoger.
Ik vang liever meer wind dan met een surfplank voor men neus te zitten.
 
voor mezelf helpt een korter ruitje beter voor turbulentie dan een hoger.
Ik vang liever meer wind dan met een surfplank voor men neus te zitten.

Idem, heb er ook de kortste ruit op...bekijk het meer als sport-naked dan toer ;)

Liever iets meer wind dan gebulder
 
Apart, zekering en lichtschakelaar. is het veiligste en gemakkelijkste
Thanks !



Afgelopen maandag op assen gereden met de nwe Achtershock..viel me niet tegen, wordt al meer vriendjes met de Tiger.
Angel GT er onder en de schaamranden zijn er af nadat hk de vering verder heeft afgesteld.
De.progressieve veren voor helpen niet echt...maar heb wel meer vertrouwen nu.

Nu nog de lampen monteren en het koffersysteem
Alleen jammer dat dat niet past met de huidige uitlaatsysteem (leovince sbk) dan is hij klaar voor wat weekendjes weg en vakantie
 
Klopt volledig, de Tiger als een touring bestempelen zou afbreuk doen aan deze motor.

Met koffers en hoge ruit toch meer sport-touring ;)

Binnen anderhalve week naar Frankrijk met de Tiger :) Wel eerst met aanhangwagen naar daar rijden. EN we hebben voor de verandering een vast locatie, dus overdag geen bagage meenemen.

Wat goed uitkomt aangezien ik alle koffers en rekken heb verwijderd heb ;)
 
Met koffers en hoge ruit toch meer sport-touring ;)

Binnen anderhalve week naar Frankrijk met de Tiger :) Wel eerst met aanhangwagen naar daar rijden. EN we hebben voor de verandering een vast locatie, dus overdag geen bagage meenemen.

Wat goed uitkomt aangezien ik alle koffers en rekken heb verwijderd heb ;)
Jij gebruikt hem dan voor andere doeleinden dan ik :p ik doe er wat woon-werk mee en vooral funritjes.
 


Ik ben na lang proberen uiteindelijk op een Givi uitgekomen. Model Parabrezza, D225ST.
Ik vrij groot, maar ook bij hoge snelheden stabiel. Ik ben 1.91 en is voor mij het beste wat ik kon vinden. Ik vermoed dat Givi die ook heeft voor de nieuwere Tigers

ZOu je zo vriendelijk willen zijn om op te meten hoe lang dit scherm is dank
 
Mooi om al die verschillende tigers te zien..
Sinds kort ook eigenaar van een witte helemaal zo standaard als wat
full


Ik lees veel over mappen en luchtfilter + einddemper aanpassen.
Behalve het geluid heeft het verder nog meer voordelen?
Gemiddeld verbruik is nu al 1 op 15 +/-. (Redelijk sportief rijgedrag)

Iemand ervaring met dynamo / stroomverdeler?

Na 4x een lege accu nu de motor bij garage neer gezet schijnt de dynamo kapot te zijn 😡..
 
Voorin onder de.koplamp heb ik een stekker gevonden....3polig blauw/rood zwart en nog een kleur.
Ik denk dat dit de originele stekker is van de handvat verwarming.
Heb al gemeten en werkt idd op contact.
Weet iemand hoeveel dit hezekerd is ?
Want dan kan ik daar mooi de.lampen op aansluiten en USB oplader voor telefoon etc.
 
Voorin onder de.koplamp heb ik een stekker gevonden....3polig blauw/rood zwart en nog een kleur.
Ik denk dat dit de originele stekker is van de handvat verwarming.
Heb al gemeten en werkt idd op contact.
Weet iemand hoeveel dit hezekerd is ?
Want dan kan ik daar mooi de.lampen op aansluiten en USB oplader voor telefoon etc.


Kijk ff goed, kan ook de standaard voorbereidings stekker zijn Vd navi
 
Voorin onder de.koplamp heb ik een stekker gevonden....3polig blauw/rood zwart en nog een kleur.
Ik denk dat dit de originele stekker is van de handvat verwarming.
Heb al gemeten en werkt idd op contact.
Weet iemand hoeveel dit hezekerd is ?
Want dan kan ik daar mooi de.lampen op aansluiten en USB oplader voor telefoon etc.

Die geschakelde voeding is bedoeld om een relais voor de handvatverwarming te sturen. Ga daar geen accessoires rechtstreeks op aansluiten. Je kunt wel een relais plaatsen en de voeding van de vaste 12v draad halen. Die is gezekerd.

De geschakelde 12V draad komt van je koplamp. Als dus rechtstreeks iets aan zou sluiten en de zekering brandt door, dan heb je ook geen licht meer.

De vaste 12V aansluiting komt van zekering 3.
 
Mooi om al die verschillende tigers te zien..
Sinds kort ook eigenaar van een witte helemaal zo standaard als wat
[afbeelding]

Ik lees veel over mappen en luchtfilter + einddemper aanpassen.
Behalve het geluid heeft het verder nog meer voordelen?
Gemiddeld verbruik is nu al 1 op 15 +/-. (Redelijk sportief rijgedrag)

Iemand ervaring met dynamo / stroomverdeler?

Na 4x een lege accu nu de motor bij garage neer gezet schijnt de dynamo kapot te zijn 😡..
Ik zal je in de hoofdpost zetten.

Wat betreft die luchtfilter uitlaat en mapping, dit heeft zeker meer voordelen dan enkel geluid. Soepelere vermogensafgifte en meer vermogen ook. Als je graag sportief rijd is het wel een aanrader.
 
Ik zal je in de hoofdpost zetten.

Wat betreft die luchtfilter uitlaat en mapping, dit heeft zeker meer voordelen dan enkel geluid. Soepelere vermogensafgifte en meer vermogen ook. Als je graag sportief rijd is het wel een aanrader.

Bedankt voor reactie.

Heb al contact opgenomen met Triumph grave, helaas hebben ze het vrij druk.
denk dat het na de zomer een andere setup gaat worden.
vind de dempers van Mivv er vrij strak eruitzien.
Betreft luchtfilter, kat ect aanpassen laat ik me daar wel informeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan