Honda Hornet Start niet, blok stuk

beaux

MF'er
19 mei 2016
152
2
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was, die heb ik opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.
 
Laatst bewerkt:
Foto van de carb https://ibb.co/ja1716

Gaan nieuwe kleppen in en gaan alles even nameten/ kleppen stellen.

Zorg er wel voor dat de beschadiging in de kop zelf zo netjes mogelijk weer glad gemaakt word,ook de beschadiging in de zuiger moet naar gekeken worden,zo te zien op de foto heeft
een kromme klep daar een afdruk in gemaakt,die uitsparing voor de klep in de zuiger moet weer
worden zoals hij was voordat de klep hem raakte,anders heb je kans dat je nieuwe klep niet diep genoeg kan en de zuiger raakt en is hij ook zo krom.
 
Laatst bewerkt:
f5-key.jpg
 
nope boven is boven en onder is onder. dat "gaatje" is eerder een "gat" en is dat van de choke.

wat ik nog steeds raar vindt aan die foto : dit is de onderkant van de gasklep. springt die moer dan zo hoog tot tegen de gasklep aan ? of was het de klep die de moer daartegen lanceerde ? dan kom ik toch weer bij zot zijn oordopjes terecht...
 
Ik heb 't hele topic met verwondering gelezen.
Snap nog steeds niet dat het moertje langs de klep heeft kunnen komen :?

Wat ik niet heb vernomen dat is dat je niet geprobeerd hebt het (toen nog waarschijnlijke) moerje met magneet te pakken. Ik heb zowel een mechanische grijper (spiraal met een 3-klauw) en een magnetische 'grijper'. Dat is een handvat met een spiraal van ca 30cm met aan het eind een magneet. Diameter magneeteind ca 8mm. Met deze 2 kan je bijna alles wat klein is pakken op onbereikbare plaatsen.

Pas terug was ik bij kleppen stellen ineens een shim (ca Ø8x5)kwijt. Bougiegat stond open. :X
(normaal zit ie altijd 'vastgeplakt' aan de binnenzijde van de klepstoter) Gezocht en gezocht!
Was ook bang shim in het gat was gevallen. Of, en dat kan ook nog, langs de distributieketting het blok in. Dan MOET ie weer te voorschijn komen! Durfde niet eens meer aan de krukas te draaien.
Uiteindelijk lag die in een hoekje van de kop, net onder de olie. (zodat je 'm dus net niet zag)
Pffffffffff :$
 
Leuk om te horen.

Goed gedaan. Alles zelf gedaan?

PS: Deze gaat niet vergeten worden denk ik op het forum.

De demontage en monteren eigenhandig uitgevoerd.
Kleppen vervangen is door de motorgarage gedaan, hiervoor had je toch wat gereedschap voor nodig plus het laten inslijpen van de kleppen nameten en kleppen stellen zag ik niet zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan