Honda X-ADV

Hoi Domi63 waar had jij die voetsteunen besteld van puig?

Bij puigmoto.nl
Echter via de Franse X-ADV Facebook groep kun je ze goedkoper krijgen op de X-ADV webshop. Alleen had ik niet gevonden hoe je je als lid van de groep moet opgeven om de korting te krijgen.
Het verschil in prijs is niet groot maar altijd meegenomen!
 
Bij puigmoto.nl
Echter via de Franse X-ADV Facebook groep kun je ze goedkoper krijgen op de X-ADV webshop. Alleen had ik niet gevonden hoe je je als lid van de groep moet opgeven om de korting te krijgen.
Het verschil in prijs is niet groot maar altijd meegenomen!

Okee bedankt voor de info
Heb ze ook besteld bij puigmoto.nl maar zijn waarschijnlijk eind juni pas weer leverbaar

Maar heb ze ook al in duitsland gevonden en daar staan ze nog op vooraad zal daar eens een mailtje naar doen
 
S.V.P. URLS delen met andere

Ik ben ook nog wat url's tegengekomen:

Frankrijk: Our products
En nog een: SUPPORTS DE REPOSE PIED OFF-ROAD HONDA X-ADV '17 - Starshop Moto

Voor de rest open Ebay en vul in Honda X-ADV:
Honda X-ADV | eBay

De mistlampen zijn vandaag binnengekomen.
Eerste indruk is een solide kwaliteit, ook van de beugels.
Wel heb ik niet goed op zitten letten want de schakelaar die ik had besteld
blijkt een moment-schakelaar te zijn, dus nog even rap zo'n andere besteld
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mooi tochtje gemaakt via Emmerich naar Weert, dus binnendoor: 240 km, 4 uur over gereden. Rijdt toch mooi, vooral optrekken gaat snel en met een mooi geluid.
 
Hallo,bij mijn X-adv staat de koplamp verlichting iets hoog,deze wil ik graag aanpassen en een tikje lager stellen.Zeker omdat ik de Honda ga bepakken voor later op kampeervakantie te gaan.Weet iemand hoe dit moet ,in het instructieboekje heb ik al gekeken,maar niet echt duidelijk, misschien heeft een van jullie ervaring hiermee? groet Rob
 
Ook handig bij zwaardere belading voor je koplampen is:

pre-load achter wat opdraaien.
stand 4 is standaard
1 t/m. 3 is zachter
5 t/m. 6 is harder

Koplampen Boven/Beneden bijstellen:

Met de philips schroevendraaier uit je gereedschapsetje, kun je ook de koplampen regelen.
Er zit onder de neus achter elke koplamp een tandheugel met rondsel
daar steek je de schroevendraaier tussen.


p4NUm1.png


Ik zou er zelf niet zomaar aan gaan draaien zonder het op de echte manier te doen via een blinde muur en op 10 meter afstand en dan een stuk schildertape op de muur te plakken, met een hoogte van 9/10 deel van de grond tot het centrum van je ledlampje in de koplamp.

Oi23Z0.png


Als je overigens achter een auto staat en je koplampen schijnen niet in de buitenspiegels van de auto voor je dan sta je ook altijd goed.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Geen dank, mocht je nog extra uitleg hulp nodig hebben t.b.v. de afstel methode met schilderstape op een blinde muur vraag het dan, want ik had haast vanmorgen en geen tijd om echt alle details even aan te halen t.b.v. het afstellen, terwijl ik daar heel veel van af weet omdat ik complete retrofit installaties heb gebouwd en precies weet waar je lichtstralen van beide koplampen wel/niet dienen uit te komen.




Hou er ook in ieder geval rekening mee dat de linker koplamp afstelling contra werkt t.o.z.v. de rechter koplamp!!

Voorbeeld gezien van af bestuurderszijde dus zoals op honda tekening:

* Linker koplamp omhoog is tegen de klok in draaien
* Linker koplamp naar beneden is met de klok mee draaien
* Rechter koplamp is dat precies contra voor Omhoog/Omlaag

Scooter tijdens afstellen via de blinde muur met tape ook altijd op de middenbok en bij voorkeur belast met een persoon zittend op de berijders plaats.

En dan zodra je echt belast en bepakt gaat rijden gooi je evt. nog de pre-load van de achterveer naar standje 5 of 6, of misschien wel 7?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog bezig geweest net de led verlichting,eerst schilderstape op 1 meter hoogte geplakt op de garagedeur ,om eerst te kijken naar de hoogte (als referentiepunt )Deze staat op de juiste alstelling,dus het lijkt mij verstandiger om de achterveer aan te passen op de bepakking,en van de koplamp verlichting af te blijven.groet Rob
 
Lijkt me een verstandig besluit Rob,
de afstelling is over het algemeen standaard juist ingesteld....tenzij je bepakt en met duo aan de haal gaat, maar dan is altijd een eerste stap "de pre-load" achter aanpassen naar stugger, dus standje: 5,6,7,8,9,10


Een verhoging van de belading vereist een verhoging van de veervoorspanning.
Minder gewicht een overeenkomstig lagere veervoorspanning.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Donderdag ongeveer een rit gehad van 150 km, thuisgekomen rook de machine naar koelvloeistof. Alles nagekeken, maar niets lekt. Zou het een soort overdrukventiel kunnen zijn, die een teveel heeft geloost? Het was donderdag natuurlijk al lekker warm weer.
 
Heb vandaag mijn steppies besteld, en gekozen voor de standaard zilver grijze kleur zoals op de foto.
Heb ze via de FB groep waar ik lid van ben besteld en heb ze dan voor 320 euro inclusief verzenden vanuit Italië.
Had al een hele tijd deze in gedachte omdat ik ze er samen met de Honda steps er het beste uit vindt zien.

image.php


Nu heb ik nog een hugger van PowerBronze nodig, de custom spray-guard uit Taiwan en dan nog een kort kontje van b.v. Evotech
Maar dat bestel ik wel over een paar weken want dat kost bij elkaar ook weer een aardige duit.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
WebEngine heeft een bestemming voor de bitcoins in het vizier:
1. Heb vandaag mijn steppies besteld, en gekozen voor de standaard zilver grijze kleur zoals op de foto.
Heb ze via de FB groep waar ik lid van ben besteld en heb ze dan voor 320 euro inclusief verzenden vanuit Italië.
Had al een hele tijd deze in gedachte omdat ik ze er samen met de Honda steps er het beste uit vindt zien.

[afbeelding]

2. …..en dan nog een kort kontje van b.v. Evotech. Maar dat bestel ik wel over een paar weken want dat kost bij elkaar ook weer een aardige duit.

Mvg. Jan

1. Goedenavond Jan, ;)


gq7k0o31.jpg
Op persoonlijke titel is bij mij dan weer de keuze gevallen op die van het Italiaanse merk "Omnia Racing". Materiaal en pasvorm zijn van uitmuntende kwaliteit. *D Italiaanse levertijden in acht genomen (... :/ ...), ging ik er per saldo al vanuit dat dit enkele weken in beslag zou nemen. Echter; niets bleek minder waar; binnen een tijdsbestek van slechts anderhalve week had ik de footpegs in huis. :Y



4m2v27i1l.jpg
Van alle (Honda-)accessoires die men (al-dan-niet-voor-de-leuk) op-of-aan-zo’n-X-Adv-kan-schroeven en/of timmeren, vind ik deze bewuste stijgbeugels uiteindelijk tóch wél The Missing Link bij Honda's X-Adv. :Y




5enuhipvde5.jpg
Had de nieuwprijs van die Honda desnoods met een paar knaken verhoogd, maar leverde die X-Adv dan in ieder geval af met die bewuste stepjes. Een gemiste kans derhalve. :') Het staat (als in: létterlijk, maar ook vanuit esthetisch oogpunt ) én het zit zóvéél beter tijdens het rijden. :]

Zéker voor mensen die nog nooit op een motorscooter (als deze) hebben (proef-)gereden, zouden dit wel eens als zéér aangenaam kunnen ervaren. :Y Goed, dat voor wat betreft het verhaaltje van de stijgbeugels. Waar hebben we dan nog meer muntjes aan uitgegeven, :+ de afgelopen tijd…..

----------

2. Een (luxe-)probleem bij de introductie van nieuwe motorscooters en -fietsen is dikwijls; aftermarket-spul. Daarbij heb ik het dan niet zozeer over een gekleurd velgenlintje, :+ maar doel ik meer in de richting van (kwaliteit-)accessoires. Zo ook als het gaat om een aangepaste versie, ter vervanging van die standaard kentekenplaathouder. Voor mij lag de focus daarbij direct op de Tail Tidy van het merk R&G.

Kwaliteit en pasvorm (waarbij de kentekenplaat zo strak mogelijk tegen het achterlicht wordt geplaatst) zijn voor mij van doorslaggevende aard geweest om (wederom) voor R&G te kiezen. Deze producent is mij niet geheel onbekend. Diverse motorfietsen die ik heb (gehad) zijn voorzien van R&G-ijzerwerk. Een nieuwe postorder was dus snel geplaatst.

…..Maar helaas '( .....

Toen ik – een week ná aanschaf van de X-Adv – die bewuste bestelling deed, zou het nog ruim vijf (!) maanden gaan duren alvorens het langverwachte pakketje door de brievenbus zou worden geschoven.
…..Iets met een zéér lange levertijd, :Z zo ging het verhaal :/ …..





iv2bot94w.jpg

.....Het klussen kan beginnen.....




iz4q1ei869958.jpg

.....En om dit ding gaat het dus uiteindelijk.....




o7ii6l1g.jpg

.....En meer heb je feitelijk niet nodig.....




rhozouus2q.jpg

.....Originele knippers werden daarbij wél behouden.....



En tot zover mijn bevindingen, aangaande onze geliefde Honda X-Adv. ;) Wens ik u voor aanstaande zaterdag, in ieder geval véél plezier toe – wanneer u de gelukkige eigenaar gaat worden van zo een fraaie Honda motorscooter. *D
 
Goed uit een gezet Boxershort, en ook mooie spul :9~

i.d.d. hadden ze er wel een paar knaken boven op kunnen gooien om het af te maken, het kost toch al geld en dat beetje extra valt dan niet echt meer op.
Gemiste kans, ofschoon het aftermarket ritueel zich toch ook telkens wel weer herhaalt als je wat nieuws koopt om het naar het persoonlijke zin te maken.

Het kan vreemd gaan via de Italië route, ik koop ook al vele jaren uit alle landen, de ene keer wacht ik idd. maar 1,5 week en de volgende bestelling loopt de wachttijd aanzienlijk op vanuit Italië.

Die Tail Tidy van R&G is ook wel een kanshebber voor mij want hij moet qua esthetica idd. zo kort mogelijk tegen het kontje aan komen te zitten.
Rizoma loopt zowaar op dit gebied de kantjes er vanaf en die van Lighttech lijkt wel van Mecano waar we vroeger mee speelde, enige verschil is dat hij zwart is in plaats van het Mecano groen/rood van toen :+

Nieuwe auto's of motors ophalen... je doet het niet dagelijks, dus dat zijn altijd leuke momentjes, en kijk dan ook al uit naar a.s. zaterdag.

Zit nu al te twijfelen of ik direct naar huis rij en in de schuur de Honda koffer + rack en Terminogi uitlaat en usb poort en GPS beugel er op ga bouwen plus nog wat dingetjes of dat ik eerst maar een leuk ritje ga pakken... waarschijnlijk zal e.a. ook van het weer afhangen.
Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik wel altijd snel een enorme nieuwsgierige drang heb om dingen maar gelijk een beetje open te maken... Ha ha ben niets veranderd sinds mijn prille jeugd toen de Matchbox autootjes etc. er ook direct aan moesten geloven....enige verschil met toen is dat ik als volwassene alles tot in detail, verantwoord en professioneel uitvoer.

Bedankt Boxershort voor de wensen en de foto's, en ik ben ook meestal niet vies van een fotootje plaatsen, dus die volgen t.z.t. vanzelf ;)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
WebEngine geeft tekst en uitleg:
1. Goed uit een gezet Boxershort, en ook mooie spul :9~

2. i.d.d. hadden ze er wel een paar knaken boven op kunnen gooien om het af te maken, het kost toch al geld en dat beetje extra valt dan niet echt meer op.
Gemiste kans, ofschoon het aftermarket ritueel zich toch ook telkens wel weer herhaalt als je wat nieuws koopt om het naar het persoonlijke zin te maken.

3. Het kan vreemd gaan via de Italië route, ik koop ook al vele jaren uit alle landen, de ene keer wacht ik idd. maar 1,5 week en de volgende bestelling loopt de wachttijd aanzienlijk op vanuit Italië.

4. Die Tail Tidy van R&G is ook wel een kanshebber voor mij want hij moet qua esthetica idd. zo kort mogelijk tegen het kontje aan komen te zitten.
Rizoma loopt zowaar op dit gebied de kantjes er vanaf en die van Lighttech lijkt wel van Mecano waar we vroeger mee speelde, enige verschil is dat hij zwart is in plaats van het Mecano groen/rood van toen :+

5. Nieuwe auto's of motors ophalen... je doet het niet dagelijks, dus dat zijn altijd leuke momentjes, en kijk dan ook al uit naar a.s. zaterdag.

6. Zit nu al te twijfelen of ik direct naar huis rij en in de schuur de Honda koffer + rack en Terminogi uitlaat en usb poort en GPS beugel er op ga bouwen plus nog wat dingetjes of dat ik eerst maar een leuk ritje ga pakken... waarschijnlijk zal e.a. ook van het weer afhangen.

7. Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik wel altijd snel een enorme nieuwsgierige drang heb om dingen maar gelijk een beetje open te maken… Ha ha ben niets veranderd sinds mijn prille jeugd toen de Matchbox autootjes etc. er ook direct aan moesten geloven....enige verschil met toen is dat ik als volwassene alles tot in detail, verantwoord en professioneel uitvoer. 

8. Bedankt Boxershort voor de wensen en de foto's, en ik ben ook meestal niet vies van een fotootje plaatsen, dus die volgen t.z.t. vanzelf ;)

9. Mvg. Jan
1. Goedenavond Jan. ;)
Van-tijd-tot-tijd een beetje bijkletsen en elkaar (m.b.t. tot de laatste updates) op de hoogte houden, is wel zo gezellig.

2. Een waar woord, hetgeen u daar schrijft. :Y Zaken als: spiegeltjes, rem- en koppelinghandles, uitlaten, kentekenplaathouders zijn dikwijls onderdelen die als eerste het veld moeten ruimen om een nieuw aangeschafte motorscooter en/of -fiets van een Personal Touch te voorzien. Maar juist omdát Honda in de diverse promotie-uitingen prat ging, met betrekking tot het avontuurlijke karakter van deze motorscooter, was het wellicht een slimme zet geweest die X-adv bij aflevering al van stijgbeugels te voorzien. Motorjournalisten hadden – al rijdend – ongetwijfeld een ander (lees; nóg beter :P ) beeld van deze Honda gekregen (en daar óók over geschreven).

Neemt overigens niet weg dat ik de afgelopen pagina’s wederom met plezier heb meegelezen. Zoals bijvoorbeeld wat de nieuwe aanwas X-Adv-rijders zichzelf aan accessoires heeft aangeschaft, om hun Honda te verfraaien. *D

3. Daar zegt schrijft u zoiets. ‘k Mag het afkloppen, O-) maar tot nu toe heb ik niet (al te lang) hoeven wachten op hebbedingetjes - afkomstig uit Italië. Die R&G-Tail Tidy daarentegen is afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk, doch uitgerekend die bestelling duurde naar mijn gevoel een eeuwigheid.

Maar goed, die X-Adv was vorig jaar dan ook nog maar nét verkrijgbaar bij de diverse dealers. Men moet toeleveranciers natuurlijk ook wel de tijd geven de diverse producten te ontwikkelen én te produceren. Wellicht was ik (weer eens) te ongeduldig. :/

4. In dat geval bent u met de Tail Tidy van R&G bij het juiste adres. :Y Naar wat ik begrepen heb is het laatstgenoemde product thans uit voorraad leverbaar. Het is maar even gezegd. :)

5. Daar kan ik mij wat bij voorstellen. Is en blijft dan ook altijd weer een leuk moment! *O* Echter; mijn laatste aankoop (lees; X-Adv) ging dusdanig snel, dat ik daar zelf een beetje beduusd van was. :X En niet geheel onbelangrijk; ik had thuis wederom het-één-en-ander uit te leggen. :+

6. Wanneer de weergoden u een gunstig gezind zijn, zult u a.s. zaterdag in ieder geval met een soort van omtrekkende beweging :] huiswaarts keren - zo is mijn vermoeden. En gelijk heeft u.

7. Dat was me – in uw geval – nog niet opgevallen. :+ Overigens lees ik altijd met veel plezier uw Tips & Tricks in de diverse ScooterTopics. Uw reacties, altijd voorzien van een passend antwoord én beeldmateriaal indien het onderwerp daarom vraagt. Aanschouwelijk onderwijs ten voeten uit, zeg maar. :t

8. Zo af-en-toe een berichtje opleuken met iets van plaatjes, geeft een topic als deze een beetje kleur. :)

9. :W
 
Ha ha die omtrekkende beweging vanaf Bodengraven naar de hoofdstad van Noord Holland is altijd een goeie optie, omgeving 'Meije' & 'Woerdense Verlaat' is altijd erg prettig rijden voor ons motorrijders helemaal de Meije is dikke pret met heel veel bochtjes :]

Werd om 16:30 uur door ze gebeld dat hij klaar stond, maar ja ik had voor zaterdag afgesproken dus de verzekering op morgen afgesteld.
Dus dat ging hem niet worden, daarnaast ben ik al een paar dagen ziek.

Helaas hebben ze het ook niet voor elkaar gekregen om het stuur korter te maken, dit terwijl ze dit zelf bij verkoop opperde.

Heb ze gezegd dat ze de handkappen etc. er dan maar weer op moeten zetten dan doe ik het zelf wel thuis.
Fröbelen is niks voor een commerciële toko die even rap 40 nieuwe motors moet klaar stomen voor a.s. zaterdag.
Fröbelen moet je aan mij overlaten, daarnaast had ik al een voorgevoel dat dit niet 1,2,3 eventjes is uit te voeren omdat er een heel scala aan buisjes en veertjes in de stuurpijp zit aangesloten op de stuurbalansers.
Maar dat heb ik allemaal al uitgedacht hoe ik dat moet aanpakken zonder afbraak te doen aan de dempings- functie van de buisjes/veertjes in het stuur.

Heb ook maar besloten om voor de R&G tiddy tail te gaan, bestel hem wel bij onze Vlaamse vrienden dat scheelt met Engeland hooguit 15 euro aan meer prijs, dus dat kan nog net.

www.moto5.be kentekenplaathouder

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
WebEngine reageert vanuit de ziekenboeg:
1. Werd om 16:30 uur door ze gebeld dat hij klaar stond, maar ja ik had voor zaterdag afgesproken dus de verzekering op morgen afgesteld. Dus dat ging hem niet worden, daarnaast ben ik al een paar dagen ziek.

2. Helaas hebben ze het ook niet voor elkaar gekregen om het stuur korter te maken, dit terwijl ze dit zelf bij verkoop opperde. Heb ze gezegd dat ze de handkappen etc. er dan maar weer op moeten zetten dan doe ik het zelf wel thuis.

3. Fröbelen is niks voor een commerciële toko die even rap 40 nieuwe motors moet klaar stomen voor a.s. zaterdag.

4. Fröbelen moet je aan mij overlaten, daarnaast had ik al een voorgevoel dat dit niet 1,2,3 eventjes is uit te voeren omdat er een heel scala aan buisjes en veertjes in de stuurpijp zit aangesloten op de stuurbalansers. Maar dat heb ik allemaal al uitgedacht hoe ik dat moet aanpakken zonder afbraak te doen aan de dempings- functie van de buisjes/veertjes in het stuur.

5. Heb ook maar besloten om voor de R&G tiddy tail te gaan, bestel hem wel bij onze Vlaamse vrienden dat scheelt met Engeland hooguit 15 euro aan meer prijs, dus dat kan nog net www.moto5.be kentekenplaathouder

6. Mvg. Jan

1. Welnu, beterschap dan maar. :)

2. Naar alle waarschijnlijkheid heb ik even iets gemist. Maar ligt er een specifieke reden ten grondslag, dat u niet tevreden bent met betrekking tot de huidige breedte van het stuur?

3. Veertig nieuwe motoren, die-op-één-dezelfde-zaterdag (zullen) worden afgeleverd? Het is aannemelijk te geloven dat het dieptepunt van de laatste economische crisis (welke zijn oorsprong vond medio 2008) achter ons ligt. Tot zover is mij duidelijk. ;)
’t Zal morgen in ieder van geval wel een gezellige drukte worden bij de firma Goedhart in Bodegraven. :]

4. We zien uw fotoreportage (’t liefst voorzien van begeleidend commentaar) met belangstelling tegemoet. :)

5. Een uitstekende keuze. *D Die R&G-Tail Tidy heeft écht een mooie pasvorm, zoals zal blijken wanneer u deze gaat monteren aan de onderkant ter hoogte van het achterlicht.

6. :t
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jan! Ik zou eerst een paar ritjes maken om te kijken of er geen grote gebreken zijn, voordat je alles erop zet (heb jij geen schuld). Maar het weer bepaald alles natuurlijk! ;) Veel plezier morgen!
 
Laatst bewerkt:
1/ Gaat al weer iets beter met me, heb een virale infectie (keel) heb ik nog nooit gehad, en zeurt nu al ruim een week door. Maar zoals het er nu naar uitziet ga ik het fysiek morgen wel redden, inclusief de omtrekkende beweging naar Haarlem via het bochtige 'Meije' & 'Woerdense Verlaat' :]

2/ Stuur is veel te breed, ik hou van wat smaller (± 5 cm.), dan kan ik goed door de stadse file heen komen zonder spiegels aan te tikken of er schuin langs te moeten steken.

Maar nu komt het belangrijkste, ik heb een stenen poort naar mijn schuur achter het huis, die poort is op zijn breedst 99cm. en op zijn smalst 93cm. totale poort diepte is circa 5 á 6 meter.

Heb even een oud fotootje (2012) opgezocht zodat je een indruk kunt krijgen van de breedte van 'Mijn Poort'... de regenpijp (links) is tegenwoordig wel weg, maar zit nog een aluminium hek ook wat op foto open staat naar binnen.

Dus Honda's 92cm min mijn afgesnoepte breedte van ± 5 cm. is zeer welkom om niet direct de hele boel kapot te schuren langs de muren.
Overigens ook een van de redenen om het kontje kort te houden, er staan altijd auto's te ver op de stoep geparkeerd die ik met de kont kan raken tijdens insteken van de poort.
Het brommertje moet thuis wel binnen staan hé, buiten vindt ik zielig voor hem :+

3/ idd. morgen is gehaktdag er worden er dan 40 afgeleverd :Y
Het is ook een flink grote zaak, en bom vol met motors.
En ja de meeste kopers zijn net als ik en zoals de statistieken van de RAI vereniging laten zien 50+, Haha, mooie leeftijd is dat toch :)

Altijd leuk die statistieken, en ze zijn altijd vrij nauwkeurig
egkDzR.png


4/ Soms ben ik iets te snel en zit het er al op voor ik er erg in heb, en dan is een foto alweer te laat, maar zal er om proberen te denken.
Draad circuits van waar je het beste geschakelde plus etc. vandaan kan halen heb ik meestal al in mijn hoofd op een rijtje, dat kan ik vaak wel aardig overbrengen na fora.

5/ is nog een redelijk aardig klusje zag ik in de pdf om die Tail Tiddy te installeren, wel mooi duidelijk geïllustreerd met die kleuren foto's :9

Hoi Jan! Ik zou eerst een paar ritjes maken om te kijken of er geen grote gebreken zijn, voordat je alles erop zet (heb jij geen schuld). Maar het weer bepaald alles natuurlijk! ;) Veel plezier morgen!

Ga morgen eerst met de schijnwerper de moto compleet schouwen voor dat ze het restand euro's van me krijgen.
Naar huis is 50/75km. daar doe ik het testen wel mee, en dan ga ik eigenwijs als ik ben toch direct aan de gang, maar originaliteit is voor mij heel belangrijk ik zal nooit en te nimmer in OEM materiaal gaan lopen hakken of boren, daar begin ik niet aan.
Alles moet bij mij ten aller tijden terug zijn te brengen in originele staat.
Of het moet om een goedkoop onderdeeltje gaan wat vervangbaar is na aanpassing.
Bedankt voor de zorgen & wensen en misschien komen we elkaar van de zomer wel weer tegen of spreken ergens af, dan kan je hem even proberen.

Prettig weekend gewenst allemaal
 
Laatst bewerkt:
Veel succes en veilige km toegewenst met je nieuwe fiets Jan :]

En misschien zie ik je nog wel bij Goedhart, kom er vaak om een bakkie te doen en te genieten van de bruisende diversiteit aan motoren :)
 
WebEngine licht het één-en-ander toe:
1. Gaat al weer iets beter met me, heb een virale infectie (keel) heb ik nog nooit gehad, en zeurt nu al ruim een week door. Maar zoals het er nu naar uitziet ga ik het fysiek morgen wel redden, inclusief de omtrekkende beweging naar Haarlem via het bochtige 'Meije' & 'Woerdense Verlaat’ :]

2a. Stuur is veel te breed, ik hou van wat smaller (± 5 cm.), dan kan ik goed door de stadse file heen komen zonder spiegels aan te tikken of er schuin langs te moeten steken. Maar nu komt het belangrijkste, ik heb een stenen poort naar mijn schuur achter het huis, die poort is op zijn breedst 99cm. en op zijn smalst 93cm. totale poort diepte is circa 5 á 6 meter.

Heb even een oud fotootje (2012) opgezocht zodat je een indruk kunt krijgen van de breedte van 'Mijn Poort'... de regenpijp (links) is tegenwoordig wel weg, maar zit nog een aluminium hek ook wat op foto open staat naar binnen. Dus Honda's 92cm min mijn afgesnoepte breedte van ± 5 cm. is zeer welkom om niet direct de hele boel kapot te schuren langs de muren. Overigens ook een van de redenen om het kontje kort te houden, er staan altijd auto's te ver op de stoep geparkeerd die ik met de kont kan raken tijdens insteken van de poort.

2b. Het brommertje moet thuis wel binnen staan hé, buiten vindt ik zielig voor hem :+

3a. idd. morgen is gehaktdag er worden er dan 40 afgeleverd :Y

3b. Het is ook een flink grote zaak, en bom vol met motors.

3c. En ja de meeste kopers zijn net als ik en zoals de statistieken van de RAI vereniging laten zien 50+, Haha, mooie leeftijd is dat toch :)

3d. Altijd leuk die statistieken, en ze zijn altijd vrij nauwkeurig
[afbeelding]

4. Soms ben ik iets te snel en zit het er al op voor ik er erg in heb, en dan is een foto alweer te laat, maar zal er om proberen te denken.
Draad circuits van waar je het beste geschakelde plus etc. vandaan kan halen heb ik meestal al in mijn hoofd op een rijtje, dat kan ik vaak wel aardig overbrengen na fora.

5. is nog een redelijk aardig klusje zag ik in de pdf om die Tail Tiddy te installeren, wel mooi duidelijk geïllustreerd met die kleuren foto’s. :9
1. Goedenavond Jan. En? ;) Is uw aankoop, ten aanzien van het (langverwachte) X-Adv model, alleszins de moeite waard (geweest?).

2a. Persoonlijk vind ik het stuur helemaal in verhouding tot de rest van scooter. Maar in uw geval moet het natuurlijk wel manoeuvreerbaar blijven. Zéker wanneer ik het plaatje (met betrekking tot uw persoonlijke situatie) bekijk. Dan kán het dagelijks in- en uitrijden met de Honda (vanuit de smalle doorgang) al een Adventure on its own zijn.

2b. Zekers! :Y Zoiets moois (als een X-Adv) moet u koesteren en zuinig op zijn. *D

3a. Dat zullen 40 blijde gezichten (van de nieuwbakken eigenaars) hebben opgeleverd, afgelopen zaterdag. ;)

3b. Goedhart in Bodegraven is inderdaad een mooie en representatieve motorzaak. Ik mag daar ook graag van-tijd-tot-tijd een kopje koffie wegslobberen (en zo nu en dan iets van kleding en/of onderhoudsmiddelen kopen).

3c. Daar zegt u zoiets. Een zéér actieve doelgroep, wanneer het op motor- (én/of scooter-)rijden aankomt. :]

3d. Wat ik daarentegen wel jammer vind, :/ is dat de jongste motorgeneratie van 18-25-jarigen (met een schamel percentage van slechts 3,7%) daar toch wel schril bij afsteekt. '( Gelukkig brengt o.a. een motormerk als KTM thans ook aantrekkelijk geprijsde en gestylde 125 & 300 CC-motorfietsen op de markt, die hopelijk een nieuw (lees; jong) koperspubliek van motorliefhebbers zullen aanspreken.

4. Fotomateriaal is natuurlijk niet strikt noodzakelijk, uw reacties lezen sowieso gemakkelijk weg. Ter lering en vermaak, zeg maar. ;)

5. Dat klopt inderdaad. Je moet er in ieder geval géén haastklus van maken. Zo dienen er redelijk wat paneeltjes te worden losgeschroefd, alvorens aan de opbouw van de R&G-Tail Tidy te beginnen. Maar het uiteindelijke resultaat mag er zijn *D .
 
Laatst bewerkt:
Hallo daar,

heb hem zaterdag opgehaald, tijdens het schouwen met mijn Maglite schijnwerper diverse beschadigingen waargenomen, radiateur is beschadigd en nog wat andere kleine krasjes.
Heb er maar 73 km. mee gereden en toen in de schuur gezet om de diverse elektronica te installeren.

Vreemd genoeg heb ik het bij Goedhart niet waargenomen maar bij thuiskomst merkte ik op dat het spatboord aan 1 kant was afgebroken en er zat een flinke deuk in het uiteinde van het spatboord alsof de brommer weken lang ergens tussen klem heeft gezeten.
Er is dus werk aan de winkel voor Goedhart, betreffende de radiateur zouden ze nog contact met me opnemen, maar de schade aan het spatboord heb ik ze pas vandaag via mail van op de hoogte gesteld.

Het had amper geregend op zaterdag maar bij thuiskomst leek het wel alsof ik was wezen crossen, man O man wat wordt dat ding snel vies.
Dat vindt ik niet zo geweldig.

Het ging allemaal net aan om te poort in te komen, moest wel de handkappen verwijderen, maar dat was te verwachten.
Stuur zelf mag zijn breedte behouden, hooguit zal ik de uiteinde verkleinen of iets dergelijks.
Wel is de achterkant veel te lang, de kentekenplaat komt tegen de geparkeerde auto's aan, dus de Tail-Tiddy heeft de hoogste prioriteit!

Ben vanaf zaterdag middag flink aan het demonteren gegaan, de hele handel hangt aan elkaar met rivetjes, die ze hier en daar best wel een maatje groter hadden mogen kiezen.
Demontage gaat vrij makkelijk, maar wel veel werk.
Alles is overigens keurig afgewerkt onder de kappen daar valt niets op af te dingen.

Er zitten een paar hele mooie locaties met centrale knooppunten in de kabelboom waar je heel makkelijk geschakelde plus draden op kan aansluiten, en als toetje zit dan daar ook vlak bij een centraal massa punt, dus alle rand apparatuur is vrij makkelijk om aan te sluiten en dan kun je ook nog redelijk snel bij de extra aangelegde zekeringen komen.
Ik heb alles gefotografeerd en zal dit later publiceren.

Heb de Taiwanese beugel voor de Garmin geïnstalleerd, die zit helemaal geweldig is zeer robuust en geen last van scherm wat niet helemaal naar beneden/boven kan (weet niet zo snel meer wie maar iemand had daar problemen mee)
Geloof ook niet dat hij zal gaan trillen zo vast zit hij, (ook daar hadden andere klachten over)

De Rammount houder voor de telefoon, de USB poort op stuur een voltmeter en de kabel voor de Optimate druppellader heb ik ook nog geïnstalleerd.
Ben ook al bezig met de mistlampen, wat er erg gelikt uitziet, en heb het zelfs voor elkaar gekregen om de AAN/UIT schakelaar van de mistlampen op de originele locatie in te bouwen.

Het naar huis rijden was dus dikke pret, wel moest ik even wennen aan het geluid van de voorband wat je door de openingen onder je stuur vandaan hoort komen.
Ook had ik steeds het idee dat mijn verlichting niet aan stond maar die stond natuurlijk wel aan, de koplampen zijn op het eerste gezicht minder sterk als dat ik gewent ben.
Maar goed op mijn andere scoot heb ik dan ook een retrofit set met 3 inch lenzen er in met een zeer krachtige cut-off, daar kan niets tegen op.
Dat zelfde geld voor de remmen, ik rij met mijn andere scooter met radiale Brembo remklauwen en die remmen alsof je een anker uitgooit.
Nu is wel vaak zo dat je bij een nieuwe motor de remmen een aantal honderd km. dient in te rijden, dus waarschijnlijk gaan die naar verloop van tijd wel beter bijten.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mistlampen zien er prima uit.
Knop met rood lampje links onder de cockpit is de AAN/UIT schakelaar, daar zit als je de originele Honda mistlampen koopt ook de schakelaar.

Mistlampen in action
full


Mistlampen uiteraard goed afgesteld
Wk7j86.png


USB poort links van de X-Grip, Voltmeter, Garmin beugel,
AAN/UIT schakelaar mistlampen links onder cockpit bij rood lampje

full


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
WebEngine praat ons bij:
1. Hallo daar,

2. heb hem zaterdag opgehaald, tijdens het schouwen met mijn Maglite schijnwerper diverse beschadigingen waargenomen, radiateur is beschadigd en nog wat andere kleine krasjes. Heb er maar 73 km. mee gereden en toen in de schuur gezet om de diverse elektronica te installeren.

Vreemd genoeg heb ik het bij Goedhart niet waargenomen maar bij thuiskomst merkte ik op dat het spatbord aan 1 kant was afgebroken en er zat een flinke deuk in het uiteinde van het spatbord alsof de brommer weken lang ergens tussen klem heeft gezeten…..

3. Het had amper geregend op zaterdag maar bij thuiskomst leek het wel alsof ik was wezen crossen, man O man wat wordt dat ding snel vies. Dat vindt ik niet zo geweldig.

4. …..Wel is de achterkant veel te lang, de kentekenplaat komt tegen de geparkeerde auto's aan, dus de Tail-Tiddy heeft de hoogste prioriteit!

5. …..Ben vanaf zaterdag middag flink aan het demonteren gegaan, de hele handel hangt aan elkaar met rivetjes, die ze hier en daar best wel een maatje groter hadden mogen kiezen. Demontage gaat vrij makkelijk, maar wel veel werk…..

6. Het naar huis rijden was dus dikke pret, wel moest ik even wennen aan het geluid van de voorband wat je door de openingen onder je stuur vandaan hoort komen…..

7. Dat zelfde geld voor de remmen, ik rij met mijn andere scooter met radiale Brembo remklauwen en die remmen alsof je een anker uitgooit. Nu is wel vaak zo dat je bij een nieuwe motor de remmen een aantal honderd km. dient in te rijden, dus waarschijnlijk gaan die naar verloop van tijd wel beter bijten.

Mvg. Jan
1. Goedenavond Jan,

2. …..Hhmmm :/ …. is toch wel een domper op de feestvreugde, om (bij een nieuw afgeleverde motorscooter) met dergelijke beschadigingen geconfronteerd te worden. -O-
Hopelijk (maar daar ga ik vooralsnog wel vanuit) wordt alles naar volle tevredenheid opgelost.

3. De bewuste zaterdag dat ik mijn X-Adv ging ophalen (en vanuit ’t zonovergoten Rijssen koers had gezet richting het westelijk deel van Nederland) werd ik een kleine 100 km verderop getrakteerd op een regenbui van niet geringe omvang. B| Die scooter zag er niet meer uit bij thuiskomst, zo smerig. :r
‘k Ben daarop nog een serieuze tijd bezig geweest, de Honda er weer Fris & Fruitig uit te laten zien.

4. Is het [Tail-Tidy)-pakketje inmiddels gearriveerd in Huize WebEngine? O-)

5. Gaat wel iets héél moois worden uw X-Adv, voorzien van al die accessoires. *D

6. Dergelijke berichten lezen wij graag. :)

7. Voor wat de remmerij betreft – na 6000 km kan ik u vertellen – het wordt beter. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan