Het grote Powercommander/Rapidbike/Tuneboy/ECU mappen deel 2

Afstellen zou ik na het inrijden doen. Je wil op de dyno toch meerdere volgas runs kunnen maken als je gaat mappen, dus dat doen na het inrijden lijkt mij wel zo handig. Flash je alleen een andere map, wat natuurlijk niet de beste optie is, dan maakt het niets uit.
 
Afstellen zou ik na het inrijden doen. Je wil op de dyno toch meerdere volgas runs kunnen maken als je gaat mappen, dus dat doen na het inrijden lijkt mij wel zo handig. Flash je alleen een andere map, wat natuurlijk niet de beste optie is, dan maakt het niets uit.

top! Je bevestig direct mijn gevoel, welke ik zonder enige onderbouwing had :+
 
@ J vd Meer misschien kunt u ons verder helpen wat betreft Woolich materiaal voor mijn Fz1 .
Volgens Paul is er dan een veel mooiere afstelling mogelijk.

Ik ben er mee bezig. Dat wil niet zeggen dat het mij wel gaat lukken hoor. Ik doe mijn best zodat Paul je motor kan afstellen.
 
Laatst bewerkt:
goedenavond,

Even een vraag.

Ik heb sinds kort een nieuwe Z1000. Ik heb er direct full akrapovic systeem op laten zetten en een bmc vervangingsfilter. Voor mijn idee moet deze nu daar op afgesteld worden. op het moment heb ik 600km er op gereden ik denk er aan om een ecu flash te laten doen. Wat is handig na het inrijden (1600km) of na de eerste beurt (1000km) of direct?

Zit de lambda sensor er nog gewoon in? Of zijn deze verwijderd? Katalysator?
Verstandig is om de motor even te testen of dat deze nu niet te arm staat.
En als je het toch gaat flashen kun je dat beter misschien meteen maar laten doen ook, de boel globaal wat rijker zetten zodat je veilig kunt inrijden en na het inrijden goed laten afstellen.
 
Klopt inderdaad :Y

Ja mijn broer is zeker blij met de afstelling, hij kent de motor niet meer terug!!
 
Ik heb een BMW K1200S gekocht waaronder een compleet uitlaatsysteem zit van Laser Hotcam (spruitstuk en demper) en K&N Luchtfilter
Echter heeft de 1e eigenaar nooit de motor laten afstellen middels een Power Commander of ECU aanpassen

Mij lijkt ECU Flashen de beste methode zonder tussenkomst van een andere module.

Er zijn bedrijven die zeggen,...stuur maar op die ECU dan passen wij hem aan.
Maar volgens mij is een vermogensbank beter !
Want niet elke motor is het zelfde lijkt mij ondanks zelfde merk/type.
De 1 heeft een sportuitlaat en K&N luchtfilter en de ander alleen een demper.

Wat is jullie advies ? En wat is een goed betrouwbaar adres voor mijn BMW
full
 
Inderdaad zo zijn Paul en ik al zo'n anderhalf jaar bezig .
We ( ik ) ben er maar mee gestopt . Paul zegt uit zijn ervaring dat die Aussies zich niet op laten jagen .
Jammer want hij is op de vermogensbank geweest en kan/moet echt wel een ecu flash hebben .
Bij rustig toeren loopt hij niet lekker . Alleen als je flink aan de gashandle draai dan merk je er niets van .
Maar om nu iedere x mijn rijbewijs op het spel te zetten. Daar pas ik voor.
Wat ik wel zonde vind is dat ik merk dat ik me steeds meer begin te ergeren aan het onrustige lopen bij kwart of half gas.
 
@ boytje

Ga je mij nu vertellen dat na de ECU Flash het vermogen met 12 pk en 8nm is toegenomen ?
Dat lijkt mij wel heel erg veel 12 pk erbij.

Ik had een Honda CBR1000rr Fireblade met een Akra en power commander 3.
Deze kwam bij Powerpoint in Tiel op 155,20 pk op het wiel,...dus rond 173 op de krukas terwijl vanaf fabriek hij 171 pk is. Voor 2 a 3 pk moet je best wat moeite doen.

Mag ik vragen wat je moest betalen bij Madracing ?
 
@ boytje

Ga je mij nu vertellen dat na de ECU Flash het vermogen met 12 pk en 8nm is toegenomen ?
Dat lijkt mij wel heel erg veel 12 pk erbij.

Ik had een Honda CBR1000rr Fireblade met een Akra en power commander 3.
Deze kwam bij Powerpoint in Tiel op 155,20 pk op het wiel,...dus rond 173 op de krukas terwijl vanaf fabriek hij 171 pk is. Voor 2 a 3 pk moet je best wat moeite doen.

Mag ik vragen wat je moest betalen bij Madracing ?

Inderdaad een grote sprong. De z1000 2017 is door de euro4 behoorlijk geknepen.

Ik had er al een full akrapovic systeem op en een vervangingsfilter.

Het verschil is goed merkbaar. Kosten zijn €550,00

Het is nu moeilijker op met 2 wielen op de grond te rijden dan met 1 haha :+
 
Laatst bewerkt:
Veel vermogen zo'n 2017 model.

Van het weekend bij een 2004 Z1000 gekeken met standaard bochten, maar custom midden pijp en dempers.

130 aw pk en 95 nm.
Dat was dan geen ecu flash.

Bizar verschil!
 
Laatst bewerkt:
Veel vermogen zo'n 2017 model.

Van het weekend bij een 2004 Z1000 gekeken met standaard bochten, maar custom midden pijp en dempers.

130 aw pk en 95 nm.
Dat was dan geen ecu flash.

Bizar verschil!


Je hebt positieve tuners met een zeer positief ingestelde vermogensbank :+
 
Volgens mij heeft meneer Kawasaki het 2017 model ook wel wel meer paardjes mee gegeven zo uit de fabriek vergeleken met zijn 13 jaar oudere broer.

Neemt niet weg dat het best wel een verschil is!

Als die grafiek achterwiel cijfertjes zijn dan is dat wel een agressieve naked bike! :o
 
@ boytje

Ga je mij nu vertellen dat na de ECU Flash het vermogen met 12 pk en 8nm is toegenomen ?
Dat lijkt mij wel heel erg veel 12 pk erbij.

Ik had een Honda CBR1000rr Fireblade met een Akra en power commander 3.
Deze kwam bij Powerpoint in Tiel op 155,20 pk op het wiel,...dus rond 173 op de krukas terwijl vanaf fabriek hij 171 pk is. Voor 2 a 3 pk moet je best wat moeite doen.

Mag ik vragen wat je moest betalen bij Madracing ?
Je dient eigenlijk een voor en na meting te doen op dezelfde bank. Anders weet je nooit hoeveel winst je hebt gepakt.

Op een andere bank heeft jouw motor zomaar 163 pk aan het wiel. Het zegt iets, maar ook weer niet zo veel.

Boytje heeft dat goed gedaan :Y
 
Die 130Nm is meer koppel dan een 2018 Super Duke 1290R. Beetje moeilijk voor te stellen dat dit klopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan