Volgende motor voor redelijke lange benen

beaux

MF'er
19 mei 2016
152
2
Motor vrienden

Ik ben opzoek naar de volgende motor, mede omdat ik 188 lang ben en op mijn huidige motor Honda Hornet wat krap zit, na paar uur toeren krijg ik last van mijn enkels en heupen.

Voor mijn Hornet had ik een Fazer 600 uit 1999 gehad die zat prima en mag nu eventueel nog een stukje groter.

Omdat er zoveel motoren te koop zijn, zie je tussen de bomen het bos niet meer vandaar mijn vraag:

Ik ben een sportieve toer rijden, en zoek een motor voor een niet heel hoog budget 5000 a 6000 euro.
Wensen
Knap jaartal
Mag vermogen hebben :]
Sportief uiterlijk, geen shopper of in mijn ogen een toerbuffel

Mijn lijstje tot nu toe:
Yamaha
fz1
fz1n Naked??

Kawazaki
z750 Naked??
z1000 Naked??


Jullie nog tips?
 
Die Z750 of Z1000 kun je als je 1.40 bent net fatsoenlijk op zitten volgens mij.

Wat dacht je van laatste modelletje Blackbird? (2006) genoeg vermogen, goeie zit voor mensen van lengte (ik 1.90). Of een BMW K1200/1300?
 
Laatst bewerkt:
Misschien toch even kijken naar de iets hogere modellen?

Wat dacht je van het vorige model Triumph Tiger of een Kawa Versys?
 
Laatst bewerkt:
Als een Fazer uit 1999 goed zat dan zullen je benen niet erg lang zijn (verhoudingsgewijs). Ik zat daar flink dubbel op.

Ik zit nu een heel stuk beter op een TDM900 maar wellicht vind je dat al te toerbuffelig..
 
Motor vrienden

Ik ben opzoek naar de volgende motor, mede omdat ik 188 lang ben en op mijn huidige motor Honda Hornet wat krap zit, na paar uur toeren krijg ik last van mijn enkels en heupen.

Voor mijn Hornet had ik een Fazer 600 uit 1999 gehad die zat prima en mag nu eventueel nog een stukje groter.

Omdat er zoveel motoren te koop zijn, zie je tussen de bomen het bos niet meer vandaar mijn vraag:

Ik ben een sportieve toer rijden, en zoek een motor voor een niet heel hoog budget 5000 a 6000 euro.
Wensen
Knap jaartal
Mag vermogen hebben :]
Sportief uiterlijk, geen shopper of in mijn ogen een toerbuffel

Mijn lijstje tot nu toe:
Yamaha
fz1
fz1n Naked??

Kawazaki
z750 Naked??
z1000 Naked??


Jullie nog tips?

Honda VFR
BMW R1200GS
 
Misschien toch even kijken naar de iets hogere modellen?

Wat dacht je van het vorige model Triumph Tiger of een Kawa Versys?

Bedankt voor jullie reacties, de Tiger spreekt mij ook aan. Grote fiets ziet er goed uit en genoeg vermogen.
 
Ik ben 1,93cm maar op de FZS1000 zat ik een stuk beter dan op de FZ1 !
Op de FZ1 ook een verstelbare schakelset geprobeerd maar het werd het gewoonweg niet.

Nu op een KTM 1190 Adventure, en dat zit dan weer een heel stuk beter dan de FZ1, maar is duidelijk boven budget.

Probeer eens te zoeken naar een Triumph Tiger, daar zat ik ook prima op.

Ook goed gezeten op de Triumph Speed Triple, model van rond de 2007/2008.
Komt wat meer in de buurt van je budget en genoemde modellen in de OP.
 
Die Z750 of Z1000 kun je als je 1.40 bent net fatsoenlijk op zitten volgens mij.

Wat dacht je van laatste modelletje Blackbird? (2006) genoeg vermogen, goeie zit voor mensen van lengte (ik 1.90). Of een BMW K1200/1300?

Z1000 oudere model 04 is prima te doen ik ben zelf 1,98m. Is wel een motor binnen budget en is sportief. Maar goed wij van WC eend............
 
1,88 is voor Nederlandse maatstaven toch niet bijzonder lang? Maarja, veel keuze in Nederlandse fietsen heb je niet. :P
Ik zit met m'n 1,98 prima op zowel de V-Strom als de ZRX1200. Op die laatste wel iets meer gebogen maar prima meerdere uren uit te houden. :)

Op de Tiger 955i van vrouwlief zit ik ook goed trouwens, maar dan komen m'n knieën gek genoeg wel boven de tank uit (ding zit hoger dan mijn V-Strom).

Kleine lichte motoren zijn voor mij niet prettig. Hoewel ik op een FZ6 uit 2008 eigenlijk ook prima zat.

Dit kan wel een handig tooltje zijn: Motorcycle Ergonomics
 
Laatst bewerkt:
Zithoogte zegt niet alles. Het ruimst zat ik op m'n VN800. ;)

Veel V-strom rijders monteren voetsteun verlagers om dezelfde reden dat ik forward controls op mijn VN800 heb geschroefd.

Ik ga hier niet tegen in.... ;)
Maar de Versys 650 en 1000 is voor de wat langere rijders uitstekend. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
of om lang verhaal misschien korter te maken...

Motorcycle Ergonomics

;)



ps, ik heb met mijn eigen 191cm en relatief lange benen gecontroleerd.
cbf1000 valt tegen, is niet veel ruimer dan de cbf600 die ik nu heb.
Die Versys X300 is inderdaad een heel stuk ruimer. :Y
 
Laatst bewerkt:
1,88 is voor Nederlandse maatstaven toch niet bijzonder lang? Maarja, veel keuze in Nederlandse fietsen heb je niet. :P
Ik zit met m'n 1,98 prima op zowel de V-Strom als de ZRX1200. Op die laatste wel iets meer gebogen maar prima meerdere uren uit te houden. :)

Op de Tiger 955i van vrouwlief zit ik ook goed trouwens, maar dan komen m'n knieën gek genoeg wel boven de tank uit (ding zit hoger dan mijn V-Strom).

Kleine lichte motoren zijn voor mij niet prettig. Hoewel ik op een FZ6 uit 2008 eigenlijk ook prima zat.

Dit kan wel een handig tooltje zijn: Motorcycle Ergonomics


Thnx top tool :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan