Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Bulldozer, nee heb de mhr niet in huis. 1000km beurt staat gepland op 5 mei. Zal dus wel een 1500 km beurt worden aangezien er nu 950 km op staat. Daarna contacteer ik je per pb. Als je mij advies kan geven hoe en waar etc ik de mhr kan bestellen indien ik dat zelf moet doen graag. Heb het vandaag met dat lekkere weer niet kunnen laten de top ff uit te ptoberen. Zowel heen als terug met vriendin achterop precies max 130 km op de teller. Dat is toch wel een beetje teleurstellend. Bij tegenwind zelfs even max 120 km.
 
Vreemd dat hij geen 140 haalt met 25pk. Maarja je kan natuurlijk niet lang volgas blijven rijden met 2 personen met nog geen 1000km op de teller.
 
Goedenmiddag allemaal,

Mijn SH300 heeft voor mij zijn laatste km's afgelegd.
De riem is er af gelopen en heeft de achterpully beschadigd.
aangezien die delen al 600 euro kosten is het voor mij voorbij.

Voor iemand die het niet erg vind om te sleutelen :

Te koop: Honda Sh300 met defecte achter pully - Motor-Forum

Ik heb er 23000 heerlijke km's op gemaakt :)

onderdelen in kwestie :
23205-KTW-900

en

23224-KTW-900
 
Laatst bewerkt:
2e hands SH300 spullen kopen op eBay? Italië ligt er vol mee.
voorbeeld:(https://www.kijiji.it/annunci/ricambi-moto/napoli-annunci-acerra/frizione-honda-sh-300-07-10/120061412)
 
Laatst bewerkt:
jawel hoor.
ik zal je het lijstje van motoren besparen ;)

Vind het erg jammer en had hem ook liever niet weggedaan, maar heb al veel vervangen naar aanleiding wat ik verwachtte wat een defect lager was.
Maar de riem lijkt vast geslagen te zijn bij de achter pully en het achterste deksel is beschadigd.

ik hoop dat iemand het met veel liefde en een stukje budget weer veel plezier van zal hebben, maar ik houd er even mee op.
 
Oké, ach het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Je koopt er wel weer 1 een keer :Y
 
Nou ben ik wel heel nieuwsgierig geworden.
De riem oftewel de snaar van de Vario is er dus afgelopen als ik het correct begrijp?
Hoe kan dat nou gebeuren?
Ik heb zelf al een aantal scooters gehad met zelfs dik 50.000km op de teller en nooit problemen gehad met de Vario.
Waar ligt dan de oorzaak als ik vragen mag?
Vr Gr
 
Dat zal dan een beste onbalans zijn geweest lijkt me.
Want voordat zo'n snaar eraf kan lopen moet er volgens mij wel het 1 en ander gebeuren.
Wel heel erg jammer dat zoiets al kan gebeuren bij zo'n lage kilometerstand.
Krap 25.000 op de teller vind ik nog erg weinig.
Vr Gr
 
Oké. Een duidelijk verhaal. Aan jouw ervaring met het vermogen in relatie tot de buitentemperatuur, wordt het voor jou tijd de temperatuur van het koelwater in te dammen. Kijk maar eens wat Superbikes voor joekel van een radiateur hebben. Bij de SH gaat de fan nogal snel aan. Het systeem zal goed werken voor de gemiddelde gebruiker, een echte sportieveling komt wat tekort. Ook op ander gebied: grip, remmen, vering enz.

Koelwater is nog niet een probleem, die blijft mooi constant en heeft nog overcapaciteit. Zoveel extra vermogen is er niet bij.
Ik heb niet de illusie een sportbike van de sh300 te maken.
 
Dat zal dan een beste onbalans zijn geweest lijkt me.
Want voordat zo'n snaar eraf kan lopen moet er volgens mij wel het 1 en ander gebeuren.
Wel heel erg jammer dat zoiets al kan gebeuren bij zo'n lage kilometerstand.
Krap 25.000 op de teller vind ik nog erg weinig.
Vr Gr

een waarneembare trilling tussen 110 en 125.

36000 km gelopen.
 
Goedenmiddag allemaal,

Mijn SH300 heeft voor mij zijn laatste km's afgelegd.
De riem is er af gelopen en heeft de achterpully beschadigd.
aangezien die delen al 600 euro kosten is het voor mij voorbij.

Voor iemand die het niet erg vind om te sleutelen :

Te koop: Honda Sh300 met defecte achter pully - Motor-Forum

Ik heb er 23000 heerlijke km's op gemaakt :)

onderdelen in kwestie :
23205-KTW-900

en

23224-KTW-900

Dat tref je niet zeg! Mijn vraag is ook, hoe kan dat nu? Te lang doorgereden met onbalans?
Op zich hoeven de onderdelen niet duur te zijn, de achtervario is ook op ebay te koop.
En dan moet het lager (welke?) nog vervangen worden. Hoe erg is de schade aan de kap?
Heb je een foto van de vastgelopen riem?
 
Bulldozer, nee heb de mhr niet in huis. 1000km beurt staat gepland op 5 mei. Zal dus wel een 1500 km beurt worden aangezien er nu 950 km op staat. Daarna contacteer ik je per pb. Als je mij advies kan geven hoe en waar etc ik de mhr kan bestellen indien ik dat zelf moet doen graag. Heb het vandaag met dat lekkere weer niet kunnen laten de top ff uit te ptoberen. Zowel heen als terug met vriendin achterop precies max 130 km op de teller. Dat is toch wel een beetje teleurstellend. Bij tegenwind zelfs even max 120 km.

Met zijn tweeën erop gaat de SH300 niet zo snel meer. Ik weet niet wat jullie samen wegen?
Gewoon wachten totdat de motor goed ingelopen is na een paar duizend km.
MHR vario is te koop op bv ebay voor €147,- : VARIATORE MULTIVAR 2000 MHR MALOSSI 5114192 HONDA SH300 ie 2015-2016 | eBay
 
Laatst bewerkt:
Mijn gewicht (niet verder vertellen) 112 kg en dat van mijn vriendin 58 kg. Samen dus wel ff 170 kg. Heb volgas net lang genoeg volgehouden tot duidelijk was dat de tellertop 130 km was en geen milimeter harder. Maar goed wellicht dat een paar duizend km extra wonderen doet. En mn vriendin moet ik dan ook maar eens thuislaten.

Bulldozer, ik heb de vario zojuist besteld. Levering tussen 15 en 31 mei. Ik contacteer je zodra deze binnen is.
 
@Sh300i: Met de maximale lading (170kg) belast je de sh300 tot het uiterste, waarmee de verliezen toenemen.
Mijn vrouw en ik reden eens op de afsluitdijk max. 135km/u met wind tegen, wij zijn samen 150kg. En dat was op een 2009 sh300, met 1,5kw meer dan de nieuwste sh300. Ik denk dus dat jouw topsnelheid klopt. Mss komen er een paar km bij met de MHR vario. Ik hoor wel wanneer je de vario binnen hebt.
 
Laatst bewerkt:
hallo iedereen,
ik zou zelf dit weekend de wielen/velgen willen monteren/demonteren op de sh300i
(dus de wielen er af halen en deze naar de bandencentrale brengen voor nieuw rubber)
weet iemand waar ik de sterkte kan terugvinden voor de moment sleutel
om terug alles vast te zetten ?

en dan nog een bijkomend vraagje ; kleppen stellen om de hoeveel km moet dit beste gebeuren ?
ik heb nu 17000 km,(sh300i van 2009)

is mij opgevallen dat de sh300 iets minder vlot optrekt , komt omdat ik met een exemplaar heb gereden met amper 6000 km (ook van bouwjaar) 2009, en die trok toch iets feller op,
(zelfde setup uiteraard)

dan laatste puntje; ik zou de originele uitlaat willen vervangen door een sportuitlaat,
ik zat te zien naar een leovince 4 road maar die zijn blijkbaar niet meer leverbaar,
bij Arrow zie ik enkel voor latere modellen ,
bij gianelli heb ik eentje gevonden ;
EasyParts.nl - Uitlaat GIANNELLI G-4 Honda SH300i 06- 10 - Uitlaten Giannelli G-4

en die prijs is echt wel redelijk goed, maar ik lees dat er versies zijn met en zonder cat ?
ik kan nergens terugvinden of in deze uitlaat een cat zit ?
is het beter een uitlaat zonder cat te nemen ? ( mijn idee van wel maar ja niet zeker...)

mocht er nog iemand iets liggen hebben , wel in goede staat mag altijd iets laten weten,
grt
alvast bedankt !
Nico,
 
Laatst bewerkt:
@nibbler1963: Welkom! Alles staat Hier: Honda_SH300i_Service Manual(full_Jan_permission).pdf
Verder zou ik een uitlaat nemen zonder cat. En hoe goedkoper, hoe eerder ze uit elkaar rammelen! Cat. is vrijwel altijd een optie, zit er niet standaard in. Vwb de topsnelheid, de vario begint bij 17k al best wel te slijten, dus dat merk je in de top. MHR vario monteren, ga je stuk vlotter, met hogere top.

Edit: Naar mijn weten zijn er geen dr.Pulley sliders in 12gram of lichter in maat 23x18, om in de Mhr vario te zetten.
 
Laatst bewerkt:
@ Bulldozer

Maat 23x18mm, 6x is gewoon beschikbaar.

Dr.Pulley Sliding roll SR2318/6-13

Gewichtklassse van de 23x18mm. begint bij 13 gram en loopt t/m. 25 gram.

Die van 13 gram, kun je binnen een minuut met een klein opgerold stukje schuurpapier 1 gram lichter maken, meer er af is ook geen probleem.

Enige nadeel van de 23x18mm ios dat ze per 6 worden verkocht, dus als je een vario met 8 rollen hebt dab mag jer voor het volle pond = 2X 43,90 euro = 87,80 euro

Mvg. Jan



43,90 EUR
 
@Bulldozer ; superbedankt voor de link met de service boekje ! super :-)

ik was al op internet gaan zoeken maar kon niks vinden dus dit is superhanding

voor de vario ga ik eens de variokap eraf halen en zien hoever het ermee staat,

gisteren een 2de sh300i bijgekocht van 2009 met amper 2200 km op de teller, van de eerste eigenaar
ik kon het niet laten liggen , 1 nadeel (persoonlijk) kleur is zilver mijn minst favoriete kleur bij de sh300i , witte of zwarte versie met zwarte velgen geniet mijn voorkeur

uitlaat heb ik naar de leovince gran turismo gekeken en dan de de Arrow en gianelli modellen,
die gran turismo in zwart ziet er wel knap uit.

voor de vario : heb inderdaad al veel goeds gelezen over de mhr malossi ,en ben dan ook aan het overwegen om deze aan te schaffen ipv dr sliders in de originele vario te plaatsen,

nogmaals bedankt voor alle info ! superleuk om andere sh300 liefhebbers hier te ontmoeten ;-) ( en bij te leren )
 
Laatst bewerkt:
@Webengine: Ja, de dr. Pulley sliders zijn er vanaf 13gram. Maar het valt niet mee om de messing rollen erin 1,5gr lichter te maken zonder onbalans erin te schuren/vijlen. Mss dat uitboren een betere optie is, dan tunen met ruimer.

@nibbler1963: Nu je twee SH300’s hebt, raad ik je aan deel 3 en 4 ook door te lezen. Dan weet je alles! De leovince grand turismo rammelt wel snel, en de db killer zit erin vast gelast. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Is niet zo spannend allemaal er komt helemaal geen onbalans voor er komt maar een heel klein beetje messing slijpsel vanaf wat al voldoende gewicht heeft... je ziet het nauwelijks aan de messing bus.
Echt niks aan het handje er gaat maar heeeeel weinig vanaf en met een opgerold stukje schuurpapier korrel 150 gaat dat helemaal goed komen.
Uitboren moet je absoluut niet aan gaan beginnen dan gaat echt fout en ben je al te snel veel te ver van je gewicht af, daarnaast loopt de bus los bij ronddraaiende boortjes etc.
Boortjes doen het op zeker minder strak als een stukje opgerold schuurpapier.
Je moet echt gelijkmatig in de lengte werken en niet ronddraaiend zoals een boortje dat doet.


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb nog geen dr. Pulley verlaagd in gewicht. Een ronde rol klemt prima in de machineklem, zodat binnenkant stilstaat bij het uitboren. Of dat ook goed gaat met dr. Pulley weet ik niet. Je hoeft ook niet helemaal te doorboren, van beide zijden uit een stukje uitboren gaat heel goed. Nog beter in de draaibank, maar die heeft niet iedereen ter beschikking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan