Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ik heb een Fazer 600cc gehad vond die wel aardig optrekken na zijn 2.
Ben nu trouwen aan het kijken voor een FZ1 mag hopen dat die in alle opzichten beter en sneller is dan een fazer 600cc O-)

_O-
Ik maakte die overstap ook. Buiten het vermogen was de stabiliteit van het frame iets wat mij na een paar bochten al opviel
 
Goedeavond,
Ik heb via bva ongezien een yamaha fz1 fazer gekocht met 48.000km op de teller.
De motor is is van de eerste eigenaar geweest en dat is ook te zien. De motor ziet er optisch erg goed uit.
Echter zit er wel een lichte ratel in het block thv de koppeling.
Het zal de koppelingskorf of de nokkenas kettingspanner zijn.

Heeft iemand hier een werkplaats handboek digitaal voor mijn yamaha fz1 fazer abs uit 2007, of een soortgelijk handboek?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Mike

In navolging op mijn eerder geplaatst berichtje. Het blijkt dus niet de koppeling te zijn.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn.
Zodra de motor op zijn zijstandaard staat hoor je de ratel constant. Haal je de motor van zijn standaard af en hoe je hem recht hoor je hem echt bij het gasgeven. Zodra ik de motor iets naar rechts hel, is het geluid totaal weg.
Mochten mensen benieuwd zijn naar het filmpje, bericht me even via Facebookmessenger mikey Klaassens.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat dit de vorige motor van gotfazed betreft. Een voorheen actief motorforum gebruiker. Die weet mogelijk wat er mee aan de hand is.
Is er iemand die hem kent en mij met hem in contact kan brengen?
Dat zou me een hoop tijd kunnen schelen.

Alvast bedankt.
 
Is er nog verschil tussen het geluid met koppelingshandle in of los?
Hoor je het geluid nog als je de koppeling in hebt en in een versnelling?
Veranderd het geluid als je de koppeling laat slippen in de eerste versnelling (wegrijden)?
 
Is er nog verschil tussen het geluid met koppelingshandle in of los?
Hoor je het geluid nog als je de koppeling in hebt en in een versnelling?
Veranderd het geluid als je de koppeling laat slippen in de eerste versnelling (wegrijden)?


Bedankt voor je reactie.
Nee dat verschil is er niet.
Hij schakelt ook gewoon soepel.
Ik heb de complete koppeling (korf etc.) al vervangen. En daar lag het niet aan.
 
Van de week voor het eerst getankt op het moment dat het lampje op het dashboard ging branden (vorige keer na 350 km maar gaan tanken omdat ik dacht dat het lampje niet werkte :+ ). Het lampje ging pas aan bij de 376 km, dat is echt een geweldige actieradius! :)

Bij mijn vorige motoren was er bij 260/270 km wel een tankstationnetje nodig maar bij de FZS600 kun je nog wel ff door :]
 
Van de week voor het eerst getankt op het moment dat het lampje op het dashboard ging branden (vorige keer na 350 km maar gaan tanken omdat ik dacht dat het lampje niet werkte :+ ). Het lampje ging pas aan bij de 376 km, dat is echt een geweldige actieradius! :)

Bij mijn vorige motoren was er bij 260/270 km wel een tankstationnetje nodig maar bij de FZS600 kun je nog wel ff door :]

Ik tankte af en toe na 400km pas, reed gemiddeld 1 op 21. Dat was echter met A2-begrenzing, moet het weer even gaan loggen nu hij zonder begrenzer rijdt. Maar echt top inderdaad :)
 
07Qtpb9.png
 
Nice waar hou je dat in bij?

Lijkt zo op het oog een Excel template.

Ja is inderdaad gewoon in Excel.
Vind het wel leuk om dat soort dingen te maken en bij te houden. Heb het zelf gemaakt. Tabblad 2 hou ik m’n onderhoud bij, altijd handig.

Zal het document wel delen mocht iemand het willen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ja is inderdaad gewoon in Excel.
Vind het wel leuk om dat soort dingen te maken en bij te houden. Heb het zelf gemaakt. Tabblad 2 hou ik m’n onderhoud bij, altijd handig.

Zal het document wel delen mocht iemand het willen gebruiken.

Ja hoor deel maar . Alleen zal mijn verbruik statistiek er wel wat anders uit komen te zien met de FZ1. Die verbruikt wat meer. Echter wel allemaal :) kilometers.
 
En welk bouwjaar/type Fazer gaat het om? De meeste van ons zullen dit lezen en gelijk willen weten of dit past.

Inderdaad 98-2003. Maar, goede kans dat het ook op nieuwere Fazers past, gezien de afmetingen en remmerij lange tijd gelijk is gebleven (muv de modellen zonder bluespots).
 
Ook maar eens melden hier. :W
Ik vond laatst mijn ouwe trouwe FZS600 in de garage terug, een jaar of 7 geleden weg gezet en daarna nooit meer op gereden.
Aangezien het dit jaar waarschijnlijk mijn enige motorfiets gaat zijn heb ik besloten om er eens wat TLC aan te besteden en het beestje weer op gang te helpen.
Wat moet er in ieder geval gebeuren:
- Remmerij aanpakken (Daan reeds een pb gestuurd)
- Nieuwe vloeistoffen
- Nieuwe bandjes
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuwe accu
- Carbs reinigen
- Veel excuses aanbieden dat ik hem de laatste jaren links heb laten staan :P
- Wat ik verder nog tegenkom pak ik gelijk aan.

Voordeel is dat de motor wel lekker binnen heeft gestaan.

Ik zal wel wat fototjes schieten van de werkzaamheden en het eind resultaat, en hier af en toe een beetje komen rondhangen.
 
Ook maar eens melden hier. :W
Ik vond laatst mijn ouwe trouwe FZS600 in de garage terug, een jaar of 7 geleden weg gezet en daarna nooit meer op gereden.
Aangezien het dit jaar waarschijnlijk mijn enige motorfiets gaat zijn heb ik besloten om er eens wat TLC aan te besteden en het beestje weer op gang te helpen.
Wat moet er in ieder geval gebeuren:
- Remmerij aanpakken (Daan reeds een pb gestuurd)
- Nieuwe vloeistoffen
- Nieuwe bandjes
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuwe accu
- Carbs reinigen
- Veel excuses aanbieden dat ik hem de laatste jaren links heb laten staan :P
- Wat ik verder nog tegenkom pak ik gelijk aan.

Voordeel is dat de motor wel lekker binnen heeft gestaan.

Ik zal wel wat fototjes schieten van de werkzaamheden en het eind resultaat, en hier af en toe een beetje komen rondhangen.

Welkom terug!

Check gelijk de binnekant van je tank even. En neem je ketting ook even me met een leuke smeerbeurt.
 
Ook maar eens melden hier. :W
Ik vond laatst mijn ouwe trouwe FZS600 in de garage terug, een jaar of 7 geleden weg gezet en daarna nooit meer op gereden.
Aangezien het dit jaar waarschijnlijk mijn enige motorfiets gaat zijn heb ik besloten om er eens wat TLC aan te besteden en het beestje weer op gang te helpen.
Wat moet er in ieder geval gebeuren:
- Remmerij aanpakken (Daan reeds een pb gestuurd)
- Nieuwe vloeistoffen
- Nieuwe bandjes
- Nieuwe luchtfilter
- Nieuwe accu
- Carbs reinigen
- Veel excuses aanbieden dat ik hem de laatste jaren links heb laten staan :P
- Wat ik verder nog tegenkom pak ik gelijk aan.

Voordeel is dat de motor wel lekker binnen heeft gestaan.

Ik zal wel wat fototjes schieten van de werkzaamheden en het eind resultaat, en hier af en toe een beetje komen rondhangen.

7 jaar een Fazer in je schuur zonder ernaar om te kijken, schande! :o

Maar leuk dat je hem weer wat aandacht gaat geven en welkom!

Ben benieuwd naar de foto's :)

Een vraagje, waar staat TLC voor? :$
 
Welkom terug!

Check gelijk de binnekant van je tank even. En neem je ketting ook even me met een leuke smeerbeurt.

Uiteraard ;)
Zullen nog wel wat zaken zijn die ik mee zal pakken tijdens het opknappen.

7 jaar een Fazer in je schuur zonder ernaar om te kijken, schande! :o

Maar leuk dat je hem weer wat aandacht gaat geven en welkom!

Ben benieuwd naar de foto's :)

Een vraagje, waar staat TLC voor? :$

Tja, het erge is dat ik ook niet echt een verklaring heb waarom hij zolang heeft stil gestaan...
Is een prima fiets verder mag toch pakte ik steeds wat anders...

TLC staat overigens voor "Tender, Love and Care"
 
Zo de fazer is inmiddels aangekomen op de heftafel.
29w4t5k.jpg


En inmiddels al lekker gestript.
2mx1mw5.jpg


o77k2w.jpg


Carbs uit elkaar om van de week in het ultrasoonbadje te mikken.
o6ww1t.jpg


Valt toch nog wel wat tegen allemaal, koelvloeistof was helemaal bruin (dus dat wordt flink spoelen) en er zit rotzooi (waarschijnlijk roest) in mijn benzinetank.
Gaat dus allemaal wat meer tijd en werk kosten dan op voorhand verwacht :P

Wel de mooie remspulletjes opgehaald bij Daan gisteren dus die kunnen er binnenkort ook onder.

Kijk er wel naar uit om de fazer weer even mee op stap te nemen :]
 
Hoi,
Ik ben hier geloof ik al eens eerder langs geweest maar nooit blijven hangen.
Ik ben al bijna 2 jaar eigenaar van een fazer uit 2001 roodzwartwit kleurstelling.
Heeft een jaar stilgestaan en krijgt nu een hoop TLC.
Carburateurs ultrasoon gereinigd, tank moet nog ontroest worden.
Er staat nu 50k op de teller. Hij zag er top onderhouden uit maar ik weet niks van de klepspeling. Blok openen ben ik toch wat huiverig voor. Mensen hier die t vaker hebben gedaan?

En als ik zo de openingspost zie is er al een tijdje geen ritje meer geweest. Slechte zaken, gaan er mensen hier volgende week zondag naar de megameet?
 
Zo de fazer is inmiddels aangekomen op de heftafel.
[afbeelding]

En inmiddels al lekker gestript.
[afbeelding]

[afbeelding]

Carbs uit elkaar om van de week in het ultrasoonbadje te mikken.
[afbeelding]

Valt toch nog wel wat tegen allemaal, koelvloeistof was helemaal bruin (dus dat wordt flink spoelen) en er zit rotzooi (waarschijnlijk roest) in mijn benzinetank.
Gaat dus allemaal wat meer tijd en werk kosten dan op voorhand verwacht :P

Wel de mooie remspulletjes opgehaald bij Daan gisteren dus die kunnen er binnenkort ook onder.

Kijk er wel naar uit om de fazer weer even mee op stap te nemen :]

Laat je die carbs zo of gaan ze nog verder uit elkaar? Ik kwam een heleboel zooi tegen die er echt alleen uit was gekomen door m helemaal uit elkaar te halen
 
Zo de fazer is inmiddels aangekomen op de heftafel.
[afbeelding]

En inmiddels al lekker gestript.
[afbeelding]

[afbeelding]

Carbs uit elkaar om van de week in het ultrasoonbadje te mikken.
[afbeelding]

Valt toch nog wel wat tegen allemaal, koelvloeistof was helemaal bruin (dus dat wordt flink spoelen) en er zit rotzooi (waarschijnlijk roest) in mijn benzinetank.
Gaat dus allemaal wat meer tijd en werk kosten dan op voorhand verwacht :P

Wel de mooie remspulletjes opgehaald bij Daan gisteren dus die kunnen er binnenkort ook onder.

Kijk er wel naar uit om de fazer weer even mee op stap te nemen :]

Al lekker bezig te zien! Lijkt me ideaal zo’n heftafel :) heb je je garage ingericht als werkplaats?

Hoi,
Ik ben hier geloof ik al eens eerder langs geweest maar nooit blijven hangen.
Ik ben al bijna 2 jaar eigenaar van een fazer uit 2001 roodzwartwit kleurstelling.
Heeft een jaar stilgestaan en krijgt nu een hoop TLC.
Carburateurs ultrasoon gereinigd, tank moet nog ontroest worden.
Er staat nu 50k op de teller. Hij zag er top onderhouden uit maar ik weet niks van de klepspeling. Blok openen ben ik toch wat huiverig voor. Mensen hier die t vaker hebben gedaan?

En als ik zo de openingspost zie is er al een tijdje geen ritje meer geweest. Slechte zaken, gaan er mensen hier volgende week zondag naar de megameet?

Een ritje in de nabije toekomst is wel een leuk plan inderdaad. Ik ga echter niet naar de megameet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan