Nog een R1100GS span

Nou? Daggie dervan?

  • Top!

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prutser!

    Stemmen: 3 20,0%
  • Hou maar op...

    Stemmen: 4 26,7%
  • Prktpetsk!

    Stemmen: 4 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Nee sorry :o Daarom moet ik ook zoeken :P

Eerste rondje door de straat gedaan, voelt prima aan, nu alleen de remblokken nog even vervangen.
 
Rondje iets verder dan de straat ook al gedaan gisteren, zowel de nieuwehands veer als het autobandje bevallen prima. Ik heb het gevoel dat ik 15 cm hoger zit door die veer. Duikt veel minder in de bochten, dus kan het gas er later af en/of eerder op.

Het kleinere bandje lijkt een behoorlijk verschil in trekkracht te maken, of ik durf gewoon meer gas te geven door de betere vering natuurlijk _O- _O- .

Toch weer net geen 100 euro geinvesteerd in totaal, rib uit mijn lijf :P
 
...of het spatbord amputeren door tegen een inparkerende auto op te joekelen :X :X
 
Alleen plestik zelfs :+ Dame reed voor me en gaf netjes richting aan om in te parkeren, ik keek te ver vooruit. Kon nog net wat uitsturen blijkbaar, maar niet voldoende.
 
Tank en spatbord van het span staan alweer strak in de matzwarte Motip 8-)
 
Zit al bijna weer in elkaar :+

Ik heb voor wenagh een GS achterwiel op de kop getikt om aan het span te meubelen. Daar moet iets van een lagerblok/naaf voor komen. Ik heb wel een idee hoe het zou kunnen maar is er iemand die al eens zoiets gemaakt heeft? Beter goed gejat dan skecht zelf verzonnen zeg maar :P Frame bestaat uit koker 40x40 dus op zich makkelijk om iets aan te knopen.

Er zit ook nog een remschijf op de velg, dat wordt het volgende project, ergens 2025 _O-
 
Ik heb wel een idee hoe het zou kunnen maar is er iemand die al eens zoiets gemaakt heeft?


Ja, ik. Voor Rutger zijn span.
Belangrijkste tip: Ga niet voor een roterende as om ruimte te besparen...
Ik denk dat je even moet scrollen door mijn eerste topic. Daar zal t wel in staan
 
Je haalt je wat op de hals. Als je het goed wil doen moet je het inwendige van de kardan nabouwen. Een groot buitenlager en een kleiner (liefst conisch) binnenlager. Je moet in geen geval te compact willen bouwen, dan wordt de belasting op de lagers te groot.
Volgens mij is het veel eenvoudiger om een kleine velg op een voornaaf te spaken. Maar ach, je hebt de tijd.
 
Zoiets dacht ik dus ook, asstomp met lagers nabouwen. Of de naaf uitkotteren en er lagers inzetten, maar daar is niet heel veel massa voor aanwezig.

Eerst even plaatjes gluren bij EHE *D
 
afbeelding

ccfd0ab6608473321cf6e7f014c60435


Zoiets dus, vast huis met lagers, as en naaf zijn 1 deel, lijkt ongeveer op wat ik in gedachten had maar dan net effe anders :+ . Ik heb redelijk wat ruimte om een dergelijke constructie te monteren, de huidige naaf zit aan een verticaal kokerprofiel gelast, zit ook nog wat ruimte tussen profiel en bak dus zou moeten gaan passen.

Rutger of EHE, hoe lang is de constructie ongeveer? Ca 15 cm? Enig idee nog?
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik. Voor Rutger zijn span.
Belangrijkste tip: Ga niet voor een roterende as om ruimte te besparen...
Ik denk dat je even moet scrollen door mijn eerste topic. Daar zal t wel in staan
Stond in rutgers topic duswas even zoeken :+

Kun/wil je nog een keer iets dergelijks in elkaar frobelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan