Aankooptip v.d. week 3.0 Waar spanrijders schroot aansmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Halflive, mijn hoofdbrekende probleem heeft zich al opgelost, de oudste wil liever achterop bij mij of zijn moeder ipv in de bak, de dakkoffer blijft dus nog groot genoeg voorlopig. *D

Ga ik weer verder dromen over een Ural bak op dit frame. 8-)
 
Halflive, mijn hoofdbrekende probleem heeft zich al opgelost, de oudste wil liever achterop bij mij of zijn moeder ipv in de bak, de dakkoffer blijft dus nog groot genoeg voorlopig. *D

Ga ik weer verder dromen over een Ural bak op dit frame. 8-)

Goed zo, gewoon bij die Bayrische Mest Wagen houden
 
Hoi hoi,

Ik heb pas een VX800 met zijspan project gekocht. Ben al lekker aan de VX aan het sleutelen :P . Ik heb twee vragen over dit span.

Weet iemand wat voor zijspan dit is. Ik kan op het span geen typeplaatje of iets dergelijks vinden. :?

Wat is de functie van de stuurdemper en kan ik hem er beter wel óf niet op houden. De stuurdemper heeft zijn beste tijd gehad, dus vandaar mijn vraag. Waar kun je eigenlijk zo'n ding kopen voor een knappe prijs?

Alvast bedankt voor de info. :W
full
 
Stuurdemper er zeker op houden
Ik gebruik er 1 van een oud model Kever kosten nieuw iets van rond de 30 euro
 
Een zijspancombinatie wil vooral bij lage snelheden nog weleens behoorlijk slaan in het stuur. Dat ga je tegen met een stuurdemper. Als je even googled op stuurdemper VW kom je een keur aan webwinkels tegen waar je ze kan bestellen. Bijvoorbeeld deze.

Volkswagen Kever Stuurdemper nummer 1313 / 113 425 021 J

Jouw zijspan is zo te zien een Squire met een aangepast frame. Normaal loopt de buis naast de bak door om de neus heen.
full
 
Laatst bewerkt:
Ha duidelijk!

Dank u heren. :}

Zoals jullie wel begrijpen is het zijspanrijden nieuw voor mij.

Ik ben nu bezig de boel op te knappen. Alles werkte tijdens de proefrit, maar het span heeft 1,5 jaar stil gestaan en van daarvoor is niets bekend. De verkoper vertelde dat eerlijk uit zichzelf. Ik ben al het nodige tegengekomen. Allemaal oplosbaar gelukkig :Y . Alleen is er nogal prutswerk geleverd met de electra. Electra is niet mijn sterkste punt, maar zelfs een goed willende amateur als ik kan dat zien.

Als hij af is staat er een zijspancursus op het programma, want het rijdt echt anders dan een solo motor. En dan lekker gaan rijden. :]
 
Dempers voor je stuur kan je gewoon halen bij de automaterialen zaak, daar zijn ze zelf goedkoper.
Een kever demper gebruik ik noet meer maar een van een bmw auto of Mercedes die hebben aan beide zijdes een ook met rubber busje er in van Febie, maar er zijn meerdere merken dempers.
 
De stuurdemper heeft als doel om het slaan van je stuur bij lage snelheid tegen te gaan. Als je met jouw fiets rechtdoor tot een kilometer of 50 in het uur kunt rijden zonder dat het stuur uit je handen slaat werkt hij voldoende.
De bak lijkt mij ook een Squire. Origineel heeft de Squire geen schokdemper maar rubber torsie vering. Als jij dat ook hebt is het dus op de loop aan de voorkant na helemaal een Squire.
 
Als je met jouw fiets rechtdoor tot een kilometer of 50 in het uur kunt rijden zonder dat het stuur uit je handen slaat werkt hij voldoende.
Ik kan intussen bij elke snelheid met twee vingers stuur rechtdoor houden.
Dat is door ophanging zijspanwiel te verbeteren. Stuurdemper heb ik inmiddels maar weg gegeven, die lag intussen jaaaren op de plank.

De eerste jaren met deze combi moes ik juist heel goed vasthouden. Bij constant 40kmu lukte het eigenlijk met twee handen geeneens op het stuur onder controle te houden. En bij tussen 10 en 90kmu moest ik veel haast maken om effe vizier open of dicht te doen. Ofwel met een hand rijden was niet te doen.
Toen hielp de stuurdemper iig wel om het onder controle te krijgen. :Y
 
Ik kwam vandaag in Ouderbosch onderstaand span tegen. Omdat er hier toch regelmatig gezocht wordt naar een span post ik hem hier even:

y4moz8MmQIi5Yl8Ek_mF_5tY5Z17fobhwLxZTojvL7MGPTaHW0JoGL49qMFG4kuk7rA7708qPceW8nXIDNcKh7NUmbZwF1vgZ_YMH6B9JO_iZXukFxixfg_vkJqd90_e3HR3ROTOwdlXwbY9eutvfeIrTnuhfXLZq3jYJ9245-zocVWOG46cVCwb3zCQ85eqLTxSbfjOOEChF6YfYJ8GvOtLg


y4m9mVmUSIyAnyylelKWH5Jub8cD89YP_x1Fvht204v04wOSoBOb0e2tP4cgkzGmmXY8tzRYfwVDv-SXu6W9vaA1kLYzHo-FLbhxENwZfY5KSroAd5FRA1W3UubivJNeo-R9uXiA43XXIk3xsQzmBV5WCYrnneh5_-ZP5CHbG2YN2F8FFokL9rjUI2fmIlehQCzZbDAZMWIBM10bOstGux7jQ


y4mTGkUbEIy1tFAKRYnhgBOnm0tR4VyD4ELh9R1vHupuI8TyGDTDUm6d4KUO9ufpGWUB2dlQYuHVH1i12KvqideHueNKDUgDoi7RXW71S96MwnHuwFe2jKFhW791jHxuElCv4bjgawgEB76B6kVHK3eSdxJzb9QomCYBzGzwFndkdFv1aHtOYoHndD3oxTGoA4itK6UR6lXi3fdzfHyt49wgA

y4mbL-i157SdrFIpJgI2pZ-f2f9FzWZYVQ3FmCivh_A7Tp36A466-byFpmh1KJafEnJKUtu3uVPL_WhGu21x43iHB5FWpFbQSShWoOl4Zrsi-0CQsMduynrWtfyHskFV6GvaI9Suj0z21lTEcGvAb3Q3Ekknk5AwBBgB9oKBxWvdSvBQ6MPsfyILgYIPC9Pkdo-HDDf08uS7ry8UCIk19gfbQ

y4m_i4VNwUUoVTjwebCh8Sl9pM5qJQ81FdHAVfw_q893qfx77rczDnfgERJDwFO5Znc6BdecFzeZSyyGJ7yCLYgBAp3mI5NDGF-dLCF6CHbW-qWtOnAiSYYTqTo1oonc7T6i060T7O9ncm4efl4dKDIWWTkBGoWVPDRLUlzdIowwj8k41_tQTDINpA65pcM9DloHSxx52qN6f57pzcIkjs1UQ


Een beetje gedateerd maar wel een degelijk gebouwd span. Het bakje doet erg engels aan, het mini wieltje en de grote ruit doen mij erg aan een Watsonian denken.
Het gehele bakje is overtrokken met skai.
 
Das dezelfde man als die een jaar geleden de watsonia palma te koop had waar ik naar ben gaan kijken.
dit is het span waar hij toen nog dagelijks mee reed.R75 met R50 voorvork.
 
EML bak met v.d. Ven invloeden? ;)

Hoe dan ook, 't ziet er goed onderhouden uit, en da's ook wat waard.
 
Laatst bewerkt:
Das dezelfde man als die een jaar geleden de watsonia palma te koop had waar ik naar ben gaan kijken.
dit is het span waar hij toen nog dagelijks mee reed.R75 met R50 voorvork.

Dat dacht ik al, hij staat op ongeveer de zelfde plek en volgens mij is het bordje ook hetzelfde.

Ik vind het geen bijzonder mooie combi aan de achterkant, de neus en ruit zijn gedateerd maar passen wel bij de motor.
Als je de achterkant aanpast, de skai er af trekt en het geheel keurig hoogglans zwart spuit heb je best een fraaie combi.
 
Inderdaad zelfde telefoonbord en met wat werk is er best een leuk span van te maken en ja de achterkant lijkt een boerenkar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan