Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik zou toch echt gokken op die reserve. 200km is helemaal niet zo'n hele rare waarde om over te moeten naar reserve, al gaat het wel richting een stevig verbruik om eerlijk te zijn. Er vanuit gaande dat de hoofdvoorraad 15 liter is heb je dan een dikke 1:13 gedaan. Bij een 1200 is dat al irritant, bij een 600 ronduit deprimerend. De ellende is dat wat oudere Bandits echt meer gaan verbruiken en het kan dan lonen om de boel eens op de bank te zetten om te kijken hoe het staat met je afstelling. Ze kunnen 1:18 gewoon rijden, maar als de carburateur door slijtage een verkeerd mengsel geeft kom je daar niet. De kosten voor afstellen verdien je redelijk makkelijk terug als je het over 1:13 vs. 1:18 hebt.


Met de 1200 afgelopen weekend een dieptepunt bereikt. Moest pas bij 285km op reserve. Dat slaat echt nergens op voor een 1200 en is voor mij persoonlijk in ieder geval een record. Niet erg hard gereden die tank, maar dan nog. Zit dan ook echt op de motor van "dit kan niet kloppen, ik sta zo gewoon stil..." De tank ervoor zette de maatstaf al door bij 230km maar 12 liter te slikken :')
 
Laatst bewerkt:
Tank gewoon op RES laten staan :) Heb je heel magisch opeens een grotere tank/range. Wel goed je dagteller resetten, maarja de meesten doen dat toch al... en hoef je niet te kutten met stotteren en rijdend je kraantje verdraaien
idd levensgevaarlijk dat gekloot vooral op de snelweg
Nou nou jongens, laten we niet overdrijven :')


Dat kraantje is nou niet erg moeilijk te vinden en hem van ene uiterste naar andere uiterste draaien is ook geen rocket science. Zeker op de 600 (zonder benzinemeter) zou ik mezelf er niet mee vertrouwen zonder reserve te rijden, heb überhaupt al vaak genoeg mogen duwen. Al moet ik toegeven dat de 1200 pas diep in het rood op reserve hoeft, en de meter dan dus ook weinig nut meer heeft. Maar ja, wel leuk.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou 't ook niet aandurven om 'm standaard op RES te laten staan...dan zou ik toch alsnog rond de 200 km gaan tanken. En dat doe ik nu ook dus geen verschil. Behalve dan dat als ik, bij een wat hoger verbruik (wat ik toevallig de afgelopen tijd heb), wat gestotter voel, ik het kraantje nog kan draaien. En daar hoef je toch geen rare capriolen voor uit te halen?
 
Bij mijn 400 kan je er nauwelijks bij.. daarom ben ik ooit eens begonnen met altijd op RES. Wil niet meer anders, al mijn carbed motoren daarna op RES gehad.

De reserve bij mijn bandit is 3.5L dus daar kan ik 75km mee rijden. In de praktijk betekent het dat ik bij 275km een keer een tankstation ga opzoeken, ipv dat hij bij 225km gaat stutteren wanneer ik net wil invoegen.

In 50000km nog nooit stil gestaan. Ik heb ook geen benzinemeter, maar waarom kan je wel naar een benzinemeter kijken maar niet naar je tripstand? :)

Op vakanties moet je wat voorzichtiger zijn, want je weet niet waar de tankstations zijn en misschien iets ander verbruik (al is mijn 400 altijd wel stabiel genoeg). Dan ging ik bij 250km zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Uhm, op een 1200 kun je tussen de 1:14 en 1:18 rijden puur afhankelijk van hoe je het deed, dan ga je niet blind op de kilometers af. Heb een aantal markers op de meter die ik vergelijk met de tripteller, geeft me al een indicatie en da’s wel chill.

Tuurlijk kan ie altijd op reserve staan, maar ik ben nog geen 10km/u afgeremd voor ie op RES staat en ik weer gewoon rij hoor. Gewoonte zit er toch in.


Plus, een pauzetje bij het invoegen is op de 12 ook wat minder kritisch :+
 
Nou nou jongens, laten we niet overdrijven :')


Dat kraantje is nou niet erg moeilijk te vinden en hem van ene uiterste naar andere uiterste draaien is ook geen rocket science. Zeker op de 600 (zonder benzinemeter) zou ik mezelf er niet mee vertrouwen zonder reserve te rijden, heb überhaupt al vaak genoeg mogen duwen. Al moet ik toegeven dat de 1200 pas diep in het rood op reserve hoeft, en de meter dan dus ook weinig nut meer heeft. Maar ja, wel leuk.

Inderdaad :Y ff dat linker handje omlaag, draaien en binne notime is het weer gaan met die handel :]
Maar ik kan me zo voorstellen dat als de bandit nieuw voor je is dat je de eerste keer wel even aan het graaien bent...
 
bedankt allemaal, het klinkt inderdaad best logisch.
met m'n vorige motor kon ik makkelijk 400km weg rijden zonder zorgen (grote tank inhoud).
hoeveel km zou ik met de bandit kunnen rijden?
 
ik kan tussen de 180 (fohnstand) en 220 (easy going) rijden. Misschien 240 als ik er een sport van maak
 
Inderdaad :Y ff dat linker handje omlaag, draaien en binne notime is het weer gaan met die handel :]
Maar ik kan me zo voorstellen dat als de bandit nieuw voor je is dat je de eerste keer wel even aan het graaien bent...
Ik heb op m'n eerste B6 een keer gehad dat het kraantje afbrak toen ik hem op reserve wilde zetten. Sta je dan, je hebt nog gewoon benzine maar je kan er niet bij _O-

ik kan tussen de 180 (fohnstand) en 220 (easy going) rijden. Misschien 240 als ik er een sport van maak
Maar jij hebt een 12... bedoel je dat je daar op reserve moet of is de peut dan echt op? Op mijn huidige haal ik met rustig rijden dus echt ruim boven de 250 voor ik naar reserve hoef, maar met doorpoken heb ik ook bij 190 al op reserve gemoeten. Best een bizar verschil eigenlijk... maar goed daarom vertrouw ik dus niet volledig op m'n tripteller.

Op de 600 zou ik gewoon even lekker aan het rekenen slaan. Heel veel 600's moeten toch echt wel bij rond de 225 op reserve, en als je dan direct tankt zal het zo'n 15 liter zijn. Dat betekent al 1:15 en dat is best stevig voor een 600, als je erbij stil staat. Ik heb nooit een 600 gehad die zuiniger was, maar dat kan ook komen omdat ik m'n 600's altijd zo'n beetje digitaal reed (vol- of geen gas) en dat zal vast niet goed zijn voor je gemiddelde. Als je met wat normaler rijden die 225km voor de reserve niet haalt... Zou ik hem laten afstellen. Afstellen kost zo'n 300 euro alles bij elkaar (van wegbrengen tot terugkrijgen), hoef je zelf weinig te doen. De vraag is vaak of afstellen zin heeft, maar wat ze doen is hem efficiënter maken en als een 600 geen 1:15 haalt kan het efficiënter. Hoe snel je het terugverdient is natuurlijk een tweede... Bij de huidige benzineprijs van rond de €1,60 moet je ongeveer 190 liter besparen om 300 euro terug te verdienen. Dat kost bij 1:18 vs. 1:15 dus 63 keer tanken. Bij je nieuwe actieradius van 270km voor de reserve ben je dan 17.000km verder voor je het eruit hebt. Met een beetje geluk kun je er dan nog 10.000km van genieten voor de boel weer begint te verlopen _O-

Ach je doet het ook omdat het lekkerder rijdt.
 
Ja met zo'n groot verschil is het inderdaad anders :+ mijn 400 komt zelfs op circuit niet onder de 1:16 (en ja, ik gaf wel gas :+ )
 
Ik zou toch echt gokken op die reserve. 200km is helemaal niet zo'n hele rare waarde om over te moeten naar reserve, al gaat het wel richting een stevig verbruik om eerlijk te zijn. Er vanuit gaande dat de hoofdvoorraad 15 liter is heb je dan een dikke 1:13 gedaan. Bij een 1200 is dat al irritant, bij een 600 ronduit deprimerend. De ellende is dat wat oudere Bandits echt meer gaan verbruiken en het kan dan lonen om de boel eens op de bank te zetten om te kijken hoe het staat met je afstelling. Ze kunnen 1:18 gewoon rijden, maar als de carburateur door slijtage een verkeerd mengsel geeft kom je daar niet. De kosten voor afstellen verdien je redelijk makkelijk terug als je het over 1:13 vs. 1:18 hebt.


Met de 1200 afgelopen weekend een dieptepunt bereikt. Moest pas bij 285km op reserve. Dat slaat echt nergens op voor een 1200 en is voor mij persoonlijk in ieder geval een record. Niet erg hard gereden die tank, maar dan nog. Zit dan ook echt op de motor van "dit kan niet kloppen, ik sta zo gewoon stil..." De tank ervoor zette de maatstaf al door bij 230km maar 12 liter te slikken :')
had jij niet ooit een brandstofkraantje "ingekort" omdat die al na 12 liter op reserve sprong?? (en je nog bijna een halve tank 'reserve' had?? )
 
bedankt allemaal, het klinkt inderdaad best logisch.
met m'n vorige motor kon ik makkelijk 400km weg rijden zonder zorgen (grote tank inhoud).
hoeveel km zou ik met de bandit kunnen rijden?
220 km tot reserve en daarna nog max 100... dit alles geheel wetenschappelijk (not) vastgesteld..... hangt nogal af van je rechterhand en het tempo waarmee je rijdt...

mijn 600 reed 1:18 en mijn 750 reed 1:20 :+ dan kom je op een tank theoretisch 20*17 = 340KM ver maar dan zit je wel echt op de limiet :}
 
had jij niet ooit een brandstofkraantje "ingekort" omdat die al na 12 liter op reserve sprong?? (en je nog bijna een halve tank 'reserve' had?? )
Ja maar daarna had ik nog maar 1 liter reserve, dus een beetje overdreven :+


Weet niet meer of het nou 12 was, maar hij moest te vroeg over iig, misschien ander kraantje oid? :)
 
Die van mij is een beetje aan het doorslijten, en dit is een erg gunstig prijsje!
Kwalitatief ziet het er ook goed uit.
Nou hoef ik 'm alleen nog maar mooi te gaan vinden.

Ik vrees dat dat niet echt gaat lukken :+
 
Laatst bewerkt:
Staat al op 56 Euro :')
Naja je kunt leer gewoon verven, en black on black ziet er toch al anders uit...
O dat wist ik serieus niet! Black on black zou het inderdaad wel beter staan wat mij betreft.
Leer verven, weer wat geleerd... is dat een beetje duurzaam?
 
elk leer wordt geverfd dus ja :) tenzij jij gekleurde koeien hebt :P
ze deden het bij wheelers dealers misschien zelf te doen ?
 
Laatst bewerkt:
Pak wel een goede verf, colourlock bijvoorbeeld.
Ik heb ooit stoelen geverfd met HG, idioot veel glans, veel spijt van gehad!

Goed gekleurd leer is door en door gekleurd, slijtage zie je dan nauwelijks.
Goedkope shit is een soort coating, 1x met je laars langs je zadel zwiepen en de oude kleur is er weer door..
 
Ja ik weet dat leer geverfd wordt, ik bedoelde meer dat ik niet wist dat je dit zelf ook op een duurzame manier over de originele kleur heen kon doen :P

Maar kennelijk wel dus met 'colourlook' :t
 
Laatst bewerkt:
Heb het stuur van de auto van beige naar zwart geverfd, dat houdt al drie jaar zonder enige problemen. Het is echt prima te doen :)
 
Hoi, ik wil misschien voor mijn bandit 650sa uit 2006 oliekoeler een ander ruitje kopen. Heeft iemand ervaring met andere ruitjes, zou een dubble bubble ruit wat zijn? Ik wil op de snelweg misschien we wat meer uitvde wind zitten, maar ik wil zeker niet een tourscherm, die dubble bubble ruiten zie er nog wel sportief. Iemand ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan