Inhouden VMax 1200 na remmen op de motor

Kawouter

MF'er
30 mrt 2004
72
0
Hilversum
Hi all,

Ik heb al even op het forum zitten zoeken, maar nog geen vergelijkbaar issue gevonden. Vandaar mijn nieuwe vraag. Mijn 1996 VMax 1200 heeft iets raars.

Na afremmen op de motor (haarspeldbocht, rotonde, toerental gezakt tot 2000 ofzo) houdt de motor heel erg in als ik de bocht halfgas weer uit wil accelereren. Na 1 a 2 sec. pakt hij (tamelijk bruusk) weer op. Start en stationairloop zijn prima, koud & warm, en hij trekt prima door in de toeren.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Heul erg bedankt!
Wouter.
 
Hi all,

Ik heb al even op het forum zitten zoeken, maar nog geen vergelijkbaar issue gevonden. Vandaar mijn nieuwe vraag. Mijn 1996 VMax 1200 heeft iets raars.

Na afremmen op de motor (haarspeldbocht, rotonde, toerental gezakt tot 2000 ofzo) houdt de motor heel erg in als ik de bocht halfgas weer uit wil accelereren. Na 1 a 2 sec. pakt hij (tamelijk bruusk) weer op. Start en stationairloop zijn prima, koud & warm, en hij trekt prima door in de toeren.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Heul erg bedankt!
Wouter.

Maak je carburatie maar schoon ... lang leve de Bio ethanol .. B|
full
 
Laatst bewerkt:
Alleen na afremmen op de motor. Of in zijn algeheel met optrekken?

Bedankt voor alle reacties!

Ik merk 't het sterkst wanneer ik het gas dicht heb gehad (dus motorrem), bij 'gas bij geven' voel ik ook wel een aarzeling, maar lang niet zo sterk.

Maar jullie algemene eerste indruk lijkt dus 'vieze carburateurs' te zijn. Ik ga eens kijken hoe ver ik kom...

Nog andere mogelijkheden die ik moet uitsluiten? Ik heb 'elders' valse lucht voorbij zien komen, maar dat lijkt bij mij (op het oog) allemaal goed dicht te zitten. Bougies heb ik vorige week ook al vervangen.

groet,
Wouter.
 
:z


Kan veel oorzaken hebben , maar ik neem aan dat het spontaan is begonnen het geklooi , en niet na gesleutel oid`s .. dus ik zou er maar niet te lang omheen huppelen en de boel maar eens aan een grondige inspectie / schoonmaak onderwerpen .. des te eerder is ie weer klaar ...
 
Laatst bewerkt:
Kan veel oorzaken hebben , maar ik neem aan dat het spontaan is begonnen het geklooi , en niet na gesleutel oid`s .. dus ik zou er maar niet te lang omheen huppelen en de boel maar eens aan een grondige inspectie / schoonmaak onderwerpen .. des te eerder is ie weer klaar ...

wat heeft dat met mijn opmerking te maken :?
 
vooruit, ik heb toch niets te doen.

de co schroeven zijn een blokkade die ook (gedeeltelijk) kan verstoppen. Door ze uit te draaien komt daar meer stroming en vaak kan je ze na een paar ritten weer terug zetten omdat het schoon gestroomd is. Verder kun je ik redelijk wat diagnosticeren door ze te verdraaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan