Het Knee-Down Topic, voor alle tips en trucs Deel XII

Ik zou wat minder bananen gaan eten... ga je er wellicht ook minder als een aap langs hangen
ik mag hopen dat dit pure sarcasme is 😂😂

aaphangen = hogere bochtensnelheid..

daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn, gewoon een gezond verstand :+
 
Als een banaan etende Aap ?

Daar zijn de meningen toch over verdeeld ;)
Precies!!

heel simpel, het is of het gewicht verplaatsen of hellingshoek maken.

en voor diegene die het aaphangen vinden en heilig in geloven dat het niet werkt.. ga maar eens de bocht door met dezelfde snelheid als iemand die er naast hangt en tot het naatje gaat, moet je wel rechtop blijven zitten..

als je de bocht uitkomt op 2 wielen en dezelfde snelheid neem ik mijn woorden terug.

waarom onnodig veel hellingshoek maken? je kan zoveel harder remmen en gas geven als je er naast hangt..

*daarom zitten ze met motorraces altijd rechtop, hangen doen ze voor de show*
 
*daarom zitten ze met motorraces altijd rechtop, hangen doen ze voor de show*

Bij de race elite heeft dat een functioneel aspect, zwaartepunt verleggen, bij de normale sterveling en “kijk mij eens” is het juist puur voor de show.

Deze gast gaat aardig hard rond op de nordschleife. Die hangt er toch ook niet zover langs dat je bijna tussen motor en rijder door kan kruipen.

 
Laatst bewerkt:
Bij de race elite heeft dat een functioneel aspect, zwaartepunt verleggen, bij de normale sterveling en “kijk mij eens” is het juist puur voor de show.

Deze gast gaat aardig hard rond op de nordschleife. Die hangt er toch ook niet zover langs dat je bijna tussen motor en rijder door kan kruipen.



Ach joh, ik eet minder bananen als jij minder azijn drinkt. Heb je zelf ooit wel eens echt wat gas gegeven op het circuit? Of een mooie oprit uberhaupt?

Het is heel simpel, met de houding zoals op de foto valt de motor verder naar binnen. Zonder zo te hangen heb ik al veel eerder de stepjes aan de grond en moet ik dus van het gas af.
Ik rijd zo nu en dan een circuitdag en ook daar merk je dat het aaphangen noodzakelijk is om harder en harder rond te gaan (buiten remmen etc om uiteraard).

Hopelijk heb ik je wat geleerd. En nu hup, je ridderspak aan en weer het internet onveilig maken.
 
Laatst bewerkt:
Ach joh, ik eet minder bananen als jij minder azijn drinkt. Heb je zelf ooit wel eens echt wat gas gegeven op het circuit? Of een mooie oprit uberhaupt?

Het is heel simpel, met de houding zoals op de foto valt de motor verder naar binnen. Zonder zo te hangen heb ik al veel eerder de stepjes aan de grond en moet ik dus van het gas af.
Ik rijd zo nu en dan een circuitdag en ook daar merk je dat het aaphangen noodzakelijk is om harder en harder rond te gaan (buiten remmen etc om uiteraard).

Hopelijk heb ik je wat geleerd. En nu hup, je ridderspak aan en weer het internet onveilig maken.

Ik heb inderdaad wat geleerd. Je vraagt om aandacht maar kan vervolgens niet om gaan met terugkoppeling waar je niet op had gerekend.
En nu hup, je spellingcontrole aan zetten en gebruiken zodat je me het juiste pak kan voorschrijven :t
 
Precies!!

heel simpel, het is of het gewicht verplaatsen of hellingshoek maken.
Ik doe beide half. ;)
en voor diegene die het aaphangen vinden en heilig in geloven dat het niet werkt.. ga maar eens de bocht door met dezelfde snelheid als iemand die er naast hangt en tot het naatje gaat, moet je wel rechtop blijven zitten..
Zal het in mei uittesten te TT Assen :P })
als je de bocht uitkomt op 2 wielen en dezelfde snelheid neem ik mijn woorden terug.

waarom onnodig veel hellingshoek maken? je kan zoveel harder remmen en gas geven als je er naast hangt..
Klopt ,ik rij ook wel eens op het circuit.Alleen of je er ook tijd mee wint is maar net de vraag?
*daarom zitten ze met motorraces altijd rechtop, hangen doen ze voor de show*


En om indruk te maken op de vrouwtjes :+
 
We hadden het laatst toch over de voetstand Troy Corser ? M Dunlop doet het btw ook al ;)

3p31e6oa.jpg
 
Ik heb inderdaad wat geleerd. Je vraagt om aandacht maar kan vervolgens niet om gaan met terugkoppeling waar je niet op had gerekend.
En nu hup, je spellingcontrole aan zetten en gebruiken zodat je me het juiste pak kan voorschrijven :t
Je terugkoppeling is onzinnig en je weet niet waar je over praat. Ik weet zeker dat je je band niet eens rond kunt rijden, bijdehandje.
 
Je terugkoppeling is onzinnig en je weet niet waar je over praat. Ik weet zeker dat je je band niet eens rond kunt rijden, bijdehandje.

Als je zijn profiel bekijkt zie zijn pf foto in het groot... Hij heeft nogal een grote mond voor iemand met schaamranden van 4 a 5 centimeter... :r
 
Een vraagje voor de kenners;

Hoe blijven jullie zitten tijdens het aanremmen van de bocht?
Voor het remmen ga ik verzitten, daarna begint het remmen. Met m’n buitenste been klem ik de motor en probeer ik te blijven zitten. Het klemmen doe ik met de binnenkant van de knie, met ongeveer een vuist tank speling.

Voor mijn gevoel schuif ik teveel naar voren/ om de motor (ik zit er natuurlijk half naast) en compenseer dat door met mijn binnenste been ook te klemmen. Gevolg is dat die een beetje uit positie raakt.

Hebben jullie tips?

Op wegen waar er niet extreem voor de bocht geremd wordt, is een knee down geen probleem. Al ga ik dan vaak platter dan ik op de openbare weg zou willen.. haha
Ik zou nu graag willen weten hoe dat gaat voor bochten waar harder voor geremd moet worden.
 
Een vraagje voor de kenners;

Hoe blijven jullie zitten tijdens het aanremmen van de bocht?
Voor het remmen ga ik verzitten, daarna begint het remmen. Met m’n buitenste been klem ik de motor en probeer ik te blijven zitten. Het klemmen doe ik met de binnenkant van de knie, met ongeveer een vuist tank speling.

Voor mijn gevoel schuif ik teveel naar voren/ om de motor (ik zit er natuurlijk half naast) en compenseer dat door met mijn binnenste been ook te klemmen. Gevolg is dat die een beetje uit positie raakt.

Hebben jullie tips?

Op wegen waar er niet extreem voor de bocht geremd wordt, is een knee down geen probleem. Al ga ik dan vaak platter dan ik op de openbare weg zou willen.. haha
Ik zou nu graag willen weten hoe dat gaat voor bochten waar harder voor geremd moet worden.


Ik klem eigenlijk nooit meer met mijn beide knieën in de tank ? Op de weg wel op het circuit nooit.Mijn bovenbeen houd mij tegen omdat ik ga verzitten voordat ik ga aanremmen.

Op de weg zit ik meestal als een saaie oude dooielul rechtop ,dan knijp ik soms wel met beide knieën :X
 
Wat is behalve dat het er wellicht cool uit ziet het nut van Knee down?

Ook als ik naast mijn fiets hang druk ik mijn knieen tegen de tank.
 
Wat is behalve dat het er wellicht cool uit ziet het nut van Knee down?

Ook als ik naast mijn fiets hang druk ik mijn knieen tegen de tank.
bepalen van je hellingshoek!

iets waar ik erg aan moet wennen nu ik supermoto rijd en ook met supermoto stijl rijd..

met kneedowns wist ik precies hoever de motor zat.
 
Ik doe beide half. ;)Zal het in mei uittesten te TT Assen :P })Klopt ,ik rij ook wel eens op het circuit.Alleen of je er ook tijd mee wint is maar net de vraag?En om indruk te maken op de vrouwtjes :+

Misschien eens proberen Willem, dan gaan je tijden wellicht omlaag? Achter het toetsenbord worden ze iig niet sneller
 
bepalen van je hellingshoek!

iets waar ik erg aan moet wennen nu ik supermoto rijd en ook met supermoto stijl rijd..

met kneedowns wist ik precies hoever de motor zat.

Hmmm, als mijn knie in de buurt van de grond komt dat trek ik deze graag in...
Komt wellicht doordat mijn knieën redelijk rot zijn en ik ze geen klapper / schuiver aan wil doen.

Tijd om deze gouwe ouwe er weer eens in te gooien... Ja gevonden:
[afbeelding]

Deze is ook interessant:
The Evolution of Motorcycle Body Position -

[afbeelding]

Dit snap ik maar kan ook zonder knee down. Hiervoor is het dus nog steeds niet nodig om je knieën aan de grond te hebben. Sterker als je knieën richting de grond gaan en je trekt ze richting je tank, dan kan je nog platter door de bocht.

In mijn jongere nog gekke jaren zo ver dat ik ook mijn voet optrok zodat ik mijn stepje aan de grond kon rijden en deze laten wegvouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan